رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد تیمی تحت عنوان «ورزشکاران پناهنده» تشکیل شده که زیر پرچم IOC در المپیک ریو 2016 شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۱
حضور تیم «ورزشکاران پناهنده» در المپیک ریو

به گزارش جام جم ورزشی ، یک تیم ویژه از ورزشکاران المپیکی پناهنده قرار است مانند سایر تیم‌ها در المپیک ریو 2016 حضور داشته باشد.

این گروه که تیم «ورزشکاران پناهنده» نامیده می‌شود، قرار است زیر پرچم المپیک قبل از کشور میزبان در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک رژه برود.

43 ورزشکار با استعداد از سوی همبستگی المپیک شناسایی شده‌اند. پیش‌بینی شده یک گروه 5 تا 10 نفره در المپیک در نهایت رقابت کنند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در این باره گفت: من به تیم ورزشکاران پناهنده خوش‌آمد می‌گویم و برای همه پناهندگان در جهان پیام موفقیت‌ می‌فرستم.

وی افزود: نداشتن تیم ملی، نداشتن پرچم ملی برای رژه رفتن و نداشتن سرود ملی از مسائل پناهندگان است.آنها اما می‌توانند زیر پرچم المپیک در رقابت‌ها شرکت کنند.

باخ خاطرنشان کرد: ورزشکاران پناهنده نیز مانند 11 هزار ورزشکار دیگر از 206 کشور جهان، در دهکده المپیک اقامت خواهند داشت و مانند ورزشکاران دیگر از این رقابت‌ها لذت خواهند برد.

تیم ورزشکاران پناهنده توسط IOC حمایت می‌شود و مربی هم در اختیار آنها قرار می‌گیرد. هر ورزشکاری که به مدال برسد، سرود IOC برای آنها پخش خواهد شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها