مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

محکومیت 15 میلیاردی +تصاویر

هفتمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی با کسب 6 مدال برای تیم ملی دوومیدانی ایران همراه بود که در بین پنج بانوی اعزامی به این رقابت‌ها تنها سپیده توکلی موفق شد در بخش انفرادی روی سکو برود.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۸
سایه روشن دونده‌ها در دوحه

به گزارش جام جم ورزشی ، لیلا رجبی در پرتاب وزنه، مریم طوسی در 400 متر، فرزانه فصیحی در دوی 60 متر، الناز کمپانی در 60 متر با مانع و سپیده توکلی در پنجگانه بانوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا دوحه قطر بودند که در این میان سپیده توکلی با 3828 امتیاز در رده دوم ماده پنجگانه قرار گرفت. توکلی در سال‌های اخیر جزو بهترین دوومیدانی‌کاران ایران بوده است. این دوومیدانی‌کار سال 2012 مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورده بود. رقابت توکلی در دوحه با حواشی همراه بود. او با امتیاز کسب شده در جایگاه سوم قرار داشت، اما با خطای دوومیدانی‌کار هندی در دوی 800 متر این دونده حذف شد و مدال نقره نصیب توکلی شد.

در دوی 4 در 400 متر تیم ملی بانوان با قدرت حاضر شد و با ترکیب فرزانه فصیحی، مریم طوسی، الناز کمپانی و سپیده توکلی به مصاف حریفان خود رفت. در پایان بانوان ایران موفق شدند نایب‌قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنند. در این میان شاید بتوان ناکام تیم ملی بانوان ایران را مریم طوسی و لیلا رجبی دانست که از کسب مدال بازماندند. لیلا رجبی با رکورد 16 متر و 2 سانتی‌متر در جایگاه چهارم قرار گرفت. او که سابقه کسب دو مدال را در این رقابت‌ها در کارنامه دارد پیش از این اعلام کرده بود تمرکز خود را روی المپیک گذاشته و تلاش می‌کند بالاترین میزان آمادگی خود را در المپیک به دست بیاورد.

مریم طوسی دونده 400 متر ایران نیز که در دوره قبل مدال طلا را به دست آورده بود در این دوره و در مرحله مقدماتی به دلیل خطا حذف شد. این دونده امسال زیادی مصدوم بود و چندماه است که تمرین‌های اصلی خود را آغاز کرده است و پیش‌بینی هم می‌شد نتواند مانند همیشه ظاهر شود، هرچند که او با مدال نقره دوی امدادی دست خالی به ایران نیامد.

فرزانه فصیحی و الناز کمپانی، دوندگان دوی 60 متر و 60 متر با مانع ایران نیز با توجه به این‌که در این دوره فینالیست شدند و می‌توان از نتایج آنها ابراز رضایت کرد. فصیحی در رده پنجم و کمپانی در رده هفتم قرار گرفت.

اما به بهانه برگزاری مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا، سراغ لیلا ابراهیمی رفتیم تا عملکرد ملی‌پوشان را از منظر پرمدال‌ترین دونده بانوی ایران در آسیا زیر ذره‌بین قرار دهیم. قهرمان اسبق دوومیدانی بانوان درباره نتایج بانوان ایران در هفتمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: این مسابقه بسیار مهم است و برای همه کشورها اهمیت زیادی دارد. نتیجه لیلا رجبی بد نبود، چراکه حریفان قدرتمندی در آسیا دارد و این‌که او در فصل بدنسازی قرار داشت و از نظر من نتیجه‌ای که به دست آورد مطلوب بود. توکلی هم بسیار عالی کار کرد و زحمت زیادی کشید. فصیحی نیز در ۶۰ متر رکورد خوبی برجای گذاشت. درکل فکر می‌کنم نتایج تیم ملی قابل قبول بود، اما برای سال‌های آینده باید بهتر از این باشیم، چرا که رکورد زدن در فضای بیرون راحت‌تر از داخل سالن است و همین موضوع جای امیدواری دارد به‌خصوص فرزانه فصیحی که به نظرم می‌تواند در سال‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

ابراهیمی درباره حذف مریم طوسی گفت: هیچ‌کس به غیر از مربی او نمی‌تواند در این باره نظر بدهد، چرا که مربی او مدت‌طولانی در تمرین‌ها کنارش بوده و بهتر از هر شخص دیگری می‌تواند درباره این اتفاق صحبت کند. من خودم ورزشکار حرفه‌ای بودم و می‌دانم که در چنین شرایط سختی فقط مربی می‌تواند علت را بگوید.

او با بیان این‌که الناز کمپانی باتوجه به شرایط اعزامش نتیجه خوبی گرفت، اظهار کرد: عملکرد کمپانی باتوجه به شرایط اعزامش بد نبود. من سال‌ها در اردوها بودم و می‌دانم که فدراسیون یک رکورد ایده‌آل به عنوان ورودی می‌گذارد و کمپانی با این‌که ورودی کسب نکرد، اما اعزام شد و بد هم نتیجه نگرفت.

رکورددار دوهای نیمه استقامت زنان ایران درباره رکورد 16 متر لیلا رجبی در این رقابت‌ها گفت: شرایط پرتاب‌ها و رشته‌های میدانی با دو متفاوت است. در دوها تقریبا مشخص است چه اتفاقی رخ می‌دهد، اما شخصی به مانند رجبی در رشته پرتاب وزنه می‌گوید من بهترین سطحم را برای این مسابقه‌ها نمی‌گذارم. او الان خیالش از سهمیه المپیک راحت است و می‌خواهد زمان اوجش را برای خود بازی‌های المپیک بگذارد.

دونده اسبق تیم ملی دوومیدانی بانوان در ادامه افزود: او و مربی‌اش برنامه‌ریزی را بهتر از هرشخص دیگری می‌دانند و اگر من بگویم چرا رکوردت بد است و چرا بد پرتاب کردی حرفی غیرعلمی است. در پرتاب‌ها و میدانی‌ها فصل‌های مختلف آمادگی ورزشکار متفاوت است.

پرمدال‌ترین دوومیدانی‌کار ایران در رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا درباره آینده سپیده توکلی نیز گفت: رشته‌های چندگانه از همان قدیم سطحش پایین بود و استارت خوبی توسط سپیده توکلی زده شده است. من فکر می‌کنم او می‌تواند آینده خوبی داشته باشد، اما گذشت زمان در دوومیدانی بسیار اهمیت دارد. او بسیار مستعد و پرتلاش است و در این سال‌ها رکوردش هیچ‌گاه افت نکرده و امتیاز‌های خوبی را به دست آورده است. اگر روی او سرمایه‌گذاری خوبی صورت بگیرد، می‌توان در آینده انتظار بیشتری از توکلی داشت، اما باید انتظار معقولانه داشته باشیم چرا که برای مثال کسب سهمیه المپیک ریو توسط او بسیار سخت است و باید درازمدت کار کند.

شبنم روحی / ضمیمه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها