اردوهای تیم ملی تیراندازی باکمان در حالی این روزها زیرنظر سرمربیان اوکراینی انجام می‌شود که در غیاب زهرا نعمتی، محدثه کهنسال برای حضوری درخشان در بازی‌های پارالمپیک و سمیه عباسپوربرای کسب سهمیه در بخش کامپوند هر روز سیبل‌های زیادی را نشانه می‌روند.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۷
نشانه‌گیری کمانداران برای طلای پارالمپیک ریو

به گزارش جام جم ورزشی ، این اردوها بدون حضور زهرا نعمتی انجام می‌شود که به درخواست خودش در تمرینات تیم ملی افراد توانمند حضور دارد و عزم خود را برای حضور موفق در المپیک و طلای پارالمپیک جزم کرده است. به هر روی در غیاب نعمتی، نوجوان دیگری در تیم ملی حضور دارد که با 16 سال و خیلی زود به سهمیه پارالمپیک دست یافته و با استعداد نهفته‌ای که دارد برای کسب بهترین نتیجه در برزیل تلاش می‌کند. نام او محدثه کهنسال است؛ کوچکترین عضو تیم ملی تیراندازی باکمان معلولین که افکار بزرگی در سر می‌پروراند. وی درخصوص شرایط آمادگی‌اش می‌گوید: لطف خدا بود که به این موفقیت دست یابم. امیدوارم با کمک مربیانم روند رو به رشدی را داشته باشم. اگر طبق برنامه‌های تیم ملی پیش برویم همه می‌توانیم نتایج خیلی خوبی را در ریو به دست آوریم.

وی که در بخش ریکرو فعالیت می‌کند، زهرا نعمتی را رقیب خود نمی‌داند: زهرا نعمتی رقیب من نیست یک دوست خیلی خوب کنارم بوده است و خیلی چیزها را از او یاد گرفتم. بیشتر از یک رقیب یک دوست و حامی برای من است و همیشه قدردان ایشان هستم. هدف من این است که در کنار زهرا نعمتی یکی از بهترین اعضای کاروان پارالمپیک کشورم باشم و بتوانم در برزیل افتخارآفرینی کنم. البته من سن خیلی کمی دارم و تاکنون در مسابقات کمی شرکت کرده‌ام و امیدوارم بتوانم تجربه خیلی خوبی کسب کنم تا در پارالمپیک نتیجه دلخواهم را به دست آورم. می‌خواهم بهترین و از عملکردم راضی باشم. از مسئولان هم خواسته‌ای ندارم و امیدوارم با حمایت مسئولان کم و کاستی‌ها تا جایی که امکان دارد جبران شود.

غیر از این دو بانوی پرانگیزه و موفق سمیه عباسپورنیز به سختی و در سکوت به تمرینات خود ادامه می‌دهد و ترجیح می‌دهد هیچ مصاحبه‌ای نداشته باشد، چراکه می‌خواهد برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک چک تمریناتش را بدون حاشیه انجام دهد و در آن مسابقات ترکیب ایران را در پارالمپیک کامل کند. وی اگرچه چهره خندانی دارد، اما در چشمانش جدیت و انگیزه‌ای برق می‌زند که گویی برای رسیدن به هدفش با هیچ کس شوخی ندارد.

نیکولاویچ؛ راضی از کمانداران

نکته مهم رضایت سرمربی اوکراینی تیم ملی تیراندازی باکمان معلولان از ملی‌پوشان حاضر در اردوست. نیکولاویچ در این باره می‌گوید: اوایل کار به دلیل تغییرات عمده‌ای که در تکنیک‌های کمانداران ایجاد کرده بودم، ملی‌پوشان کمی با احتیاط پیش می‌رفتند و مطمئن نبودند که عوض شدن سیستم فنی آنها به نفعشان خواهد بود، اما به تدریج و پس از نتیجه گرفتن در اولین مسابقات برون‌مرزی، این اعتماد حاصل شد. من معتقدم کمانداران ایرانی بسیار خوب عمل می‌کنند و با وجود کمبودهایی که هست به دلیل پشتکار و انگیزه ی بالا، توانسته اند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

نیکولاویچ با اعلام این مطلب که با تعداد بیشتر کماندار می‌توانستیم حضور پرتعدادی را در پارالمپیک داشته باشیم، می‌افزاید: اساس کار در روند کسب سهمیه مسابقات جهانی بود و اگر نفرات بیشتری در تیم بودند حتی می‌توانستیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم، اما با همین تعداد هم نتیجه خوبی کسب کردیم و شاهد اتفاقات خوبی نظیر به دست آوردن سهمیه کهنسال، جوان‌ترین ورزشکار مسابقات بودیم. این روند در مسابقات تایلند هم ادامه داشت و زهرا نعمتی خوش درخشید و ضمن کسب نشان طلا سهمیه پارالمپیک را هم به دست آورد.

سرمربی تیم ملی پیرامون حضور همزمان نعمتی در المپیک و پارالمپیک می‌گوید: این افتخار بسیار ارزشمند و تلاش و پشتکار نعمتی قابل تحسین است و امیدوارم در هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک نتیجه خوبی کسب کند. تنها جایگاه باقی مانده برای تکمیل شدن سهمیه‌ها، کامپوند بانوان است تا بتوانیم هم در بخش انفرادی و هم در بخش میکس تیمی، در مسابقات پارالمپیک نماینده داشته باشیم.

برای کسب این سهمیه مسابقاتی که سال آینده برگزار خواهد شد مدنظر است و سمیه عباسپور برای این منظور در نظر گرفته شده، اما انجمن در تلاش است تا نفرات بیشتری را اعزام کنیم و همه اینها بستگی به شرایط و فراهم شدن امکانات دارد.

19 اسفند؛ پایان آخرین اردوی کمانداران در سال 94

کمانداران پارالمپیکی که تا به امروز در 10 مرحله اردوی آماده‌سازی شرکت کرده‌اند، این روزها مشغول سپری کردن یازدهمین و آخرین اردوی تمرینی خود در سال جاری هستند؛ اردویی که تا روز چهارشنبه 19 اسفند ادامه خواهد داشت.

همچون اردوی گذشته محدثه کهنسال (ریکرو) همراه با سمیه عباسپور که برای کسب سهمیه تلاش می‌کند، در کنار ابراهیم رنجبر و غلامرضا رحیمی (ریکرو مردان)، هادی نوروزی (کامپوند مردان) و مجید کاکوش (کامپوند کلاس w1) تمرینات خود را زیر نظر آلگ نیکولاویچ و مونیکا سیمونز سرمربی و مربی اوکراینی تیم ملی و جبرائیل عبادی پیگیری می‌کنند. کمانداران پارالمپیکی پس از اتمام یازدهمین مرحله تمرینات آماده‌سازی خود تا سال آینده و پایان تعطیلات نوروز، اردوی تمرینی دیگری نخواهند داشت.

معصومه کیانی / ضمیمه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها