ورزش بانوان همیشه نیاز به حمایت داشته و دارد، اما با وجود این‌که این حمایت بسیار ضروری و لازم به نظر می‌رسد باید این نکته را هم در نظر گرفت که نباید به هر قیمتی به برخی افراد و جریان‌ها شاخ و برگ داد.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۸
دیگر به شهرت طلب ها بها ندهیم

جام جم ورزشی - اهمیت بیش از اندازه به افرادی که اعتبار و شهرت خود را مدیون و مرهون همین رسانه‌ها هستند باعث می‌شود آنها ذهنیتی نادرست و متفاوت نسبت به خود و البته رسانه‌ها پیدا کنند و بر اساس ناآگاهی، نقش این رسانه‌ها را نادیده بگیرند.

فرصت‌طلبی یک خصوصیت اخلاقی است که در هر دو بُعد مثبت و منفی می‌تواند تعریف شود، اما در ورزش ایران افرادی وجود دارند که این فرصت‌طلبی را در بُعد منفی در اختیار دارند. این فرصت‌طلبان از رسانه‌ها به عنوان نردبان شهرت و اعتبار استفاده می‌کنند و وقتی که کارشان تمام شد برخوردی بد با رسانه‌های گروهی از خود نشان می‌دهند.

اینها را گفتیم تا برسیم به مهروز ساعی، تکواندوکاری که با نام بزرگ برادرش یعنی هادی ساعی در تکواندوی بانوان به شهرت رسید. زمانی که هادی ساعی در اوج قرار داشت و مدام به این روزنامه و آن روزنامه می‌رفت و مصاحبه پشت مصاحبه انجام می‌داد مهروز ساعی پای ثابت تمام این مصاحبه‌ها بود تا به این ترتیب اعتبار نام او بیشتر شود.

مهروز جزئی‌ترین اتفاقات ورزشی و زندگی‌اش را در مصاحبه‌ها تعریف می‌کرد و خیلی باانگیزه و جدی به نظر می‌رسید. زمان گذشت تا او با کمرنگ کردن فعالیت‌هایش درتکواندو روی به سوارکاری آورد تا ما هم تصمیم بگیریم برای یک گفت‌وگوی تلفیقی درباره تکواندو و سوارکاری به سراغ او برویم، اما برخورد او با خبرنگار جام بانوان اصلا خوب نبود. اگر به 10 سال پیش برگردیم و با مهروز ساعی تماس بگیریم وی نه‌تنها استقبال می‌کرد بلکه خود را به‌سرعت به دفتر روزنامه می‌رساند و در حالت‌های مختلف عکس می‌انداخت، بالاخره هرچه باشد آن زمان او شهرت را دوست داشت اما اکنون اوضاع خیلی فرق می‌کند و او به خود اجازه می‌دهد به خبرنگاران که قبلا با او گفت‌وگو کرده‌اند با تندی صحبت کند و ما را مزاحم بخواند.

البته مهروز ساعی را هرگز با افتخارآفرینانی همانند زهرا نعمتی، نیلوفر اردلان، کیمیا علیزاده، لاله صدیق، مریم طوسی و... که ده‌ها افتخار بزرگ و کوچک در کارنامه خود دارند و بسیار هم در برابر رسانه‌ها فروتن هستند مقایسه نکنید، اینهایی که برشمردیم نقش بزرگی در ورزش بانوان ایران دارند و هرگز دنبال شهرت‌طلبی نبوده‌اند و هرگز هم رسانه‌ها را مزاحم توصیف نکرده‌اند.

این‌که هدف ما در جام بانوان حمایت از ورزش بانوان است قطعا به قوت خود باقی می‌ماند و با شدت آن را ادامه خواهیم داد اما یادمان نمی‌رود که دیگر به افراد شهرت‌طلب و کم‌ظرفیت بها ندهیم.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها