شصت‌وپنجمین مسابقه ستاره‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با نتیجه جالب 196 بر 173 به سود ستاره‌های کنفرانس غرب به پایان رسید، مسابقه ای که فقط در ایالات متحده آمریکا میلیون ها بیننده داشت و همه را میخکوب کرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۰
کنفرانس غرب ، برنده جدال بزرگ ستاره های بزرگ آمریکا +تصاویر

به گزارش جام جم ورزشی ، دیدنی ترین و جذاب ترین مسابقه فصل بامداد امروز برگزار شد که در نهایت این کنفرانس غرب بود که موفق شد پیروزی بزرگی را رقم بزند. کنفرانس غربی ها متحدتر و منسجم تر بودند و موفق شدند در دیدار جدال بزرگ ستاره ها پیروزی بزرگی را به دست بیاورند.

نتایج کوارترهای این بازی 40 بر 43، 52 بر 47، 53 بر 46 و 51 بر 37 بود. این مسابقه جذاب و پربیننده در سالن ایر کانادا شهر تورنتو برگزار شد و راسل وستبروک از تیم غرب در این بازی ۳۱ امتیاز، ۸ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۵ توپ ربایی به دست آورد و برای دومین سال متوالی عنوان MVP مسابقه ال استار را از آن خود کرد. از سال 1959-1958 که باب پتیت دو بار متوالی ام وی پی بازی All Star شد، این نخستین بار است که بازیکنی دو بار پی در پی MVP این مسابقه شده است.حالا راسل وستبروک یکی از اسطوره های دست نیافتنی NBA است. البته او تنها ستاره میدان نبود و اکثر ستاره ها خوش درخشیدند از جمله پاول جرج که نزدیک بود رکورد خود وستبروک را بشکند.

پاول جرج از تیم شرق نیز در این بازی ۴۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۱ توپ ربایی به دست آورد. این بازیکن با ۴۱ امتیازی که در این مسابقه کسب کرد، رکورد راسل وستبروک که در مسابقه آل استار سال گذشته ثبت شده بود و دومین رکورد برتر در تاریخ مسابقات آل استار است را تکرار کرد. او نیز فصل خوبی را پشت سر گذاشت هر چند در نهایت با تیم کنفرانس شرق در جدال آل استار به پیروزی نرسید.

جرج با کسب یک امتیاز دیگر می توانست رکورد سال ۱۹۶۲ ویلت چمبرلین را تکرار کند. او ۹ شوت از ۱۹ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد تا رکورد بیشترین سه امتیازی گل شده در مسابقات آل استار را که در اختیار کارملو انتونی بود (۸ شوت سه امتیازی – سال ۲۰۱۴)، بشکند.

اما یک رکورد فوق العاده دیگر در این دیدار ثبت شد تا جذابیت های این دیدار چند برابر شود. در این مسابقه 369 امتیاز ثبت شد.

با ثبت ۳۶۹ امتیاز در این بازی، رکورد بیشترین امتیاز ثبت شده در مسابقات All-Star شکسته شد. بازیکنان دو تیم در این مسابقه ۱۳۹ بار اقدام به شوت سه امتیازی کردند تا چنین رکورد حیرت انگیز و بی سابقه ای رقم بخورد.

اما مهم ترین نکته این دیدار خداحافظی اسطوره بی بدیل NBA بود. پیش از این بازی، کوبی برایانت که آخرین فصل حضورش در لیگ را تجربه می‌کرد برای آخرین بار در دیدار ستاره‌ها شرکت کرد و مورد تقدیر حاضران در سالن «اِیر کانادا» شهر تورنتو قرار گرفت. او در بازی های امسال در تمام بازی های خارج از خانه مورد تشویق قرار می گرفت و بازی آل استار اوج تشویق و حمایت ها از او بود. کوبی بامداد امروز در هجدهمین و آخرین آل استار خود به میدان رفت و تمام فضای بازی تحت تاثیر حضور او بود. برایانت یکی از برترین بازیکنان تاریخ لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا به شمار می رود و در تمام سال های اخیر ستاره بی نظیری برای NBA بوده است.

تاکنون تیم ستاره‌های کنفرانس شرق 37 بار و تیم ستاره‌های کنفرانس غرب 28 بار در این بازی برنده شده‌اند. کنفرانس شرق با وجود شکست بامداد امروز برتری نسبی از لحاظ آماری در مقایسه با کنفرانس غرب در آل استار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها