سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم جودوی ایران با مدال برنز خود در مسابقات اتریش و یک پله صعود در رنکینگ جهانی کماکان سهمیه المپیک را بدست آورده است و جواد محجوب نیز تنها یک گام تا المپیکی شدن فاصله دارد.
کد خبر: ۸۸۱۸۹۴
جواد محجوب به سهمیه المپیک نزدیکتر شد

به گزارش جام جم ورزشی ،22 نفر در هر وزن از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی جودو می‌توانند صاحب سهمیه المپیک شوند که این سهمیه‌ها بر اساس آخرین رنکینگی که در ماه می 2016 میلادی منتشر می‌شود، به جودوکاران برتر اختصاص خواهد یافت.

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی جودو که پس از تورنمنت اتریش منتشر شد، سعید ملایی با 580 امتیاز و یک پله صعود نسبت به رنکینگ قبلی که هفته گذشته منتشر شد در رده 34 وزن 81 - کیلوگرم قرار گرفت و با توجه به اینکه هر کشور تنها یک نماینده می‌تواند در هر وزن در رقابت های المپیک داشته باشد، با حذف کشورهای تکراری، ملایی در رده 21 این رنکینگ قرار می‌گیرد و تا این لحظه می‌تواند در رقابت‌های المپیک نماینده ایران باشد.

ملایی در رقابت‌های بین‌المللی اتریش موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شد.

جواد محجوب نماینده وزن 100- کیلوگرم ایران نیز با عملکرد خوب خود در تورنمنت اتریش و کسب مدال طلای این رقابت‌ها با یک پله صعود با 646 امتیاز در رتبه 31 وزن رنکینگ جهانی جای دارد. با حذف کشورهای تکراری در این وزن، محجوب در رده 24 دنیا قرار می‌گیرد. محجوب در این رنکینگ تنها 30 امتیاز نیاز دارد تا دو رقیب ازبک و اماراتی خود را کنار بگذارد و با کسب موفقیت در تورنمنت بعدی تنها یک گام تا المپیکی شدن فاصله خواهد داشت. البته این مهم به شرط حفظ جایگاه محجوب در رنکینگ تا پایان ماه می 2016 است.

مسابقات بعدی که دو نماینده ایران برای ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی در آن شرکت می‌کنند مسابقات آلمان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها