همه توجه‌ها به کشتی فرنگی و آقای‌خاصش محمد بناست. کمتر روزی است که خبر، مصاحبه یا گزارشی درباره تیم ملی کشتی فرنگی در رسانه‌ها منتشر نشود، اما از کشتی آزاد و شاگردان رسول خادم خبری نیست. آنها بی‌سر و صدا پیش می‌روند.
کد خبر: ۸۸۱۲۹۱
چراغ خاموش مثل کشتی آزاد

کمتر از شش ماه دیگر بازی‌های المپیک 2016 از راه می‌رسد؛ بازی‌هایی که انتظار می‌رود معدود رشته‌های مدال‌آور ما یعنی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو آبروداری کنند و مردم را به وجد بیاورند.

این درست که کشورهای صاحب نام ورزش دنیا حرکت برای حضور در المپیک را از فردای پایان دوره قبلی بازی‌ها آغاز می‌کنند و برنامه چهار ساله آنها کاملا تعریف شده است. با این حال ماه‌های منتهی به این بازی‌ها در نوع خود ارزش و حساسیت دوچندانی دارد؛ ماه‌هایی که هم می‌تواند زحمات چند ساله را به باد دهد و هم کمی تا قسمتی جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را بکند.

در این ماه‌ها شرایط کشتی فرنگی و آزاد تا حدی متفاوت است؛ در حالی که با بازگشت محمدبنا رسانه‌ها روی او و تیمش متمرکز شده اند و کمتر اتفاق این تیم از چشم دوستداران کشتی دور می‌ماند، اما در کشتی آزاد اوضاع کاملا متفاوت است.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که با وجود همه انتقادها کار در راس سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را حداقل تا المپیک ادامه می‌دهد، بی‌سر و صدا در حال پیگیری تمرینات و به طور کلی برنامه‌های آماده‌سازی شاگردانش است.

به واقع موهبت بازگشت محمد بنا از این جهت هم برای خادم و تیمش برد بود. در حالی که به دلیل اشراف محمدبنا، خیال رئیس فدراسیون از کشتی فرنگی آسوده است که حضور این چهره شاخص توجه‌ها را به او جلب کرده و در چنین فضایی کشتی آزاد، خود را برای حضور در المپیک آماده می‌کندو تیمی که با ستاره‌های باتجربه‌ای چون رضا یزدانی و حسن رحیمی و جوانان بلندپروازی چون حسن یزدانی، احمد محمدی و علیرضا کریمی سودای بزرگی در المپیک را در سر می‌پروراند.

از مصداق‌های حرکت چراغ خاموش و هدفمند کشتی آزاد، حضور تیم منتخب در پیکارهای بین‌المللی فرانسه بود؛ جایی که صرف نظر از کسب نتیجه (کسب پنج مدال طلا، یک نقره و یک برنز) این رقابت‌ها یک هدف و نتیجه در خور توجه دیگری هم برای کادرفنی داشت؛ چرا که در 75 کیلو در حالی که در ماه‌های آینده و به دنبال برگزاری رقابت‌های انتخابی باید دست به گزینش نماینده این وزن برای حضور در المپیک بزند که در رقابت‌های فرانسه به نوعی بخشی از معادلات این وزن مشخص شد. چرا که حسن یزدانی، ستاره نوظهور و جوان کشتی آزاد در مرحله نیمه نهایی موفق شد یکی از رقیبان اصلی خود را برای رسیدن به دوبنده وزن 75 کیلو یعنی علیرضا قاسمی با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد، یک پیروزی ارزشمند که مطمئنا از دید کادرفنی برای انتخاب ملی پوش این وزن در المپیک دور نخواهد ماند.

این فقط بخشی از پیگیری بدون سر و صدای برنامه‌های آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد بود و خادم دیگر برنامه و اهدافش را به همین صورت دنبال می‌کند.

باید دیدسکوت خبری رسول خادم، دستاورد خوبی برای او خواهد داشت یا در کانون توجه ماندن محمدبنا و تیم ملی کشتی فرنگی؟ پاسخ این پرسش مرداد سال آینده و با پایان المپیک داده می‌شود.

مهیار آذر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها