بدمینتون راهی طولانی برای رسیدن به المپیک 2016 ریو دارد. در حالی که تا امروز هیچ یک از بدمینتون‌بازان ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند، به نظر می‌رسد این بار نیز همانند دوره پیشین بدمینتون بازان ایرانی باز هم راهی برای رسیدن به رقابت‌های المپیک پیدا نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۸
راه طولانی بدمینتون برای رسیدن به المپیک

فاصله امتیازی بدمینتون بازان ایرانی با حدنصاب لازم بیشتر از آن است که طی ماه‌های آینده جبران شود. در بخش بانوان، تنها امید ایران برای کسب سهمیه المپیک ثریا آقایی بود که البته این ملی‌پوش جوان به دلیل مصدومیت،‌ فعلا امکان حضور در رقابت‌های برون‌مرزی را ندارد. در بخش مردان نیز بدمینتون بازان همچنان به دنبال افزایش امتیاز هستند؛ تلاشی که به نظر کافی نمی‌رسد.

صادق زکی‌زاده،‌ مربی و کارشناس بدمینتون درباره شانس صعود بدمینتون بازان ایرانی به المپیک 2016 ریو گفت: باید براساس نگاهی کارشناسانه و واقع‌گرایانه جلو برویم.

متاسفانه کاری که باید چهار سال پیش انجام می‌شد، هنوز انجام نشده و ما برنامه و نقشه درستی برای صعود به المپیک نداریم. هرگز یاد نمی‌گیریم برای رقابت‌های مهمی همانند المپیک باید برنامه‌ریزی دقیق داشت.

بدمینتون بازان ما مرتب باید راهی رقابت‌های برون مرزی شوند تا رنکینگ خود را در جهان ‌ بالاتر ببرند و به این ترتیب شانس آنها برای صعود به المپیک بیشتر شود. وقتی فقدان منابع مالی باعث می‌شود ملی پوشان ما راهی برای حضور در رقابت‌های مهم برون‌مرزی نداشته باشند، چطور می‌توان انتظار داشت سهمیه المپیک به دست بیاید.

وی افزود: به نظر من، حضور در المپیک از همین حالا منتفی است، اما نباید بیکار نشست. ما باید برنامه دقیقی را تدوین کنیم و براساس آن پیش برویم. از همین حالا باید به فکر المپیک 2020 بود. برنامه‌ریزی مناسب در کنار یافتن حامیان مالی حضور در رقابت‌های المپیک را تضمین می‌کند.

این کارشناس بدمینتون با بیان این که برای صعود به المپیک 2016 دیر شده اما به طور کامل نباید ناامید بود، گفت: هر بار فرصت‌های خوبی را از دست دادیم، اما مدیریت قوی و استفاده از افراد کاردان و خوشفکر که بتوانند حامیان مالی را مجاب به حضور در بدمینتون کنند، کافی است تا اتفاقات بزرگی برای بدمینتون پیش از المپیک بیفتد.

زکی‌زاده در ادامه گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بدمینتون، فقدان حامی مالی است. باور کنید بیشتر از 70 درصد مشکلات بدمینتون با حضور حامیان مالی قدرتمند حل خواهد شد. با حامی مالی یک بدمینتون باز انگیزه بیشتری پیدا می‌کند و با خیال راحت‌تری به مسابقات پیش روی خود فکر خواهد کرد. متاسفانه تا امروز حامیان مالی را به خوبی در بدمینتون مدیریت نکرده‌ایم و اصلا توانایی جذب حامی مالی مشاهده نشده است. همیشه بهانه این بوده که هیچ کس روی بدمینتون سرمایه‌گذاری نمی‌کند. اگر مشکل این است، چرا مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار در بدمینتون نمی‌روند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال صعود بدمینتون ایران به رقابت‌های المپیک 2016 کم است، اما به هیچ عنوان نباید ناامید بود. اگر همین امروز بخش قابل‌توجهی از مشکلات مالی بدمینتون‌بازان برای حضور در المپیک کم شود، می‌توان به کسب سهمیه امیدوار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها