بانوان کاراته کاها برای رقابت های جهانی آماده می شوند

عباسعلی : تجربه خوبی بود/ خاکسار: کاراته وان پاریس اعتبار دارد

بانوان کاراته کا ایران با یک برنز از رقابت های کاراته وان فرانسه بازگشتند.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۲
عباسعلی : تجربه خوبی بود/ خاکسار: کاراته وان پاریس اعتبار دارد

تیم ملی کاراته بانوان ایران از رقابت های کاراته وان فرانسه با یک مدال برنز بازگشت.این تیم با ترکیب طراوت خاکسار ، زهره برزگر و حمیده عباسعلی در بخش کومیته و در کاتا هم با فاطمه صادقی و ذکیه رحمانی شرکت کرده بود. سمانه خوشقدم مربی اعزامی تیم کاراته بانوان ایران در این رقابت ها درباره کیفیت این دوره از مسابقه ها به جام جم ورزشی گفت: کاراته وان فرانسه به خاطر نزدیکی زمانی با رقابت های باشگاههای اروپا با کیفیت بالایی برگزار شد و ما شاهد حضور مبارزان صاحب نامی در این رقابت ها بودیم. به طور کلی کاراته وان فرانسه در بین رقابت های دیگر اعتبار ویژه ای دارد و قهرمانان زیادی سعی می کنند در این پیکارها شرکت کنند.

خوشقدم درباره تیم ملی بانوان و کسب فقط یک برنز توسط حمیده عباسعلی گفت: سطح رقابت ها بسیار بالا بود اما ورزشکاران ما نتایج خوبی گرفتند.ما در این دوره به دنبال نتایج بودیم اما از طرفی با تغییراتی که در نحوه مبارزه کاراته کاها ایجاد کردیم نگاه به آینده داشتیم به خصوص برای رقابت های جهانی کاراته آماده می شویم که سال آینده برگزار خواهد شد.

در این رقابت ها طراوت خاکسار که با هزینه خود به پاریس رفته بود ، نتوانست مدال بگیرد.زهره برزگر نیز همین طور اما حمیده عباسعلی موفق به گرفتن گردن آویز برنز شد.

عباسعلی گفت: این مسابقه ها از بار فنی بالایی برخوردار بود و کاراته کاهای خیلی خوبی در این رقابت ها شرکت کردند و از لحاظ فنی حریفان خیلی خوب بودند و فکر می کنم که در این رقابت ها تجربه خوبی بدست آوردم .

نایب قهرمان کاراته جهان ادامه داد: حضور در این مسابقه ها از چند بعد به نفع ما کاراته کاهاست و علاوه بر رویارویی با حریفان قدرتمند و کسب تجربه بیشتر ، باعث می شود که داورها نیز با کاراته کاهای ایرانی آشنا شوند و از دید داورها شناخته شده باشند و این برای یک کاراته کا خیلی مهم است .هرچه بیشتر در اینگونه رقابت ها شدکت کنیم به طور حتم به هدفمان برای رقابت های جهانی نزدیک تر می شویم .

طراوت خاکسار دیگر مبارز ایران در این رقابت ها نیز گفت : کاراته وان پاریس یکی از بهترین مسابقه هایی است که بهترین های دنیا هرساله در آن شرکت می کنند. سطح مسابقه ها دست کمی از جهانی نداشت. اگرچه تمامی کشورها حضور نداشتند اما از تیم های مطرح دنیا مثل فرانسه ١٠نماینده و ایتالیا ٦ نماینده در وزن من شرکت کرده بودند.

خاکسار که امید زیادی به این رقابت ها و کسب مدال داشت درباره عدم موفقیت خود گفت: من دوست داشتم بهترین عملکرد را در تاتامی پاریس داشته باشم. و خودم رو فینالیست می دیدم اما متاسفانه نشد. خدا را شکر در کنار بهترین های دنیا رقابت کردم و عنوان پنجمی را به دست آوردم. این امیدوار کننده است و باید از تجربه ام استفاده کنم تا در رقابت جهانی اتریش رو سکوی جهانی بروم.

کاراته کاهای ایرانی درباره شرکت در مسابقه های آینده کاراته وان اتفاق نظر دارند به ویژه سمانه خوشقدم مربی اعزامی تیم که در ادامه حرف هایش با جام جم ورزشی تاکید کرد : باید در کاراته وان های مختلفی شرکت کرده و تجربه به دست بیاوریم. فدراسیون کاراته همیشه همراه ورزشکارانش است و امیدوارم این حرکت خوب همچنان ادامه داشته باشد و کاراته کاهای ما تا زمان رسیدن به مسابقه های جهانی در کاراته وان ها به خصوص مسابقه هایی که در اروپا برگزار می شود شرکت کنند و تجربیات ارزنده ای به دست بیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها