تبعات محرومیت رئال از حضور در بازار نقل و انتقالات

تهدیدی که فرصت می‌شود

تنها یک هفته بعد از این که محرومیت باشگاه بارسلونا از خرید بازیکن به پایان رسید، فیفا دو باشگاه بزرگ شهر مادرید، رئال و اتلتیکو را با محرومیت مشابه روبه‌رو کرد. در واقع این محرومیت بارسلونا بود که فیفا را به حضور بازیکنان خارجی زیر 18 سال در باشگاه‌های اسپانیایی حساس کرد و پس از مشخص شدن تخلف بارسلونا، از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواست مدارک مربوط به پیوستن بازیکنان نوجوان به همه باشگاه‌های سطح اول این کشور را در اختیار آنها قرار دهد.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۹
تهدیدی که فرصت می‌شود

تحقیقات یک‌سال فیفا در نهایت نشان داد رئال و اتلتیکو هم در چند سال اخیر برخلاف قوانین فیفا، با بازیکنان زیر 18سال خارجی قرارداد امضا کرده‌اند و به این ترتیب، در نقل و انتقالات بعدی از خرید بازیکن محروم شدند. هرچند هر دو باشگاه اعلام کردند در مورد این حکم فرجام خواهی خواهند کرد، اما احتمال این که آنها مجبور شوند مانند بارسا برای یک سال بدون اضافه شدن بازیکن جدید به تیم‌شان مقابل حریفان قرار بگیرند، زیاد است. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تبعات این اتفاق بر رئال‌مادرید؛ باشگاهی که انجام خریدهای هنگفت در هر فصل به یکی از نمادهای این باشگاه به‌ویژه در دوره ریاست فلورنتینو پرز تبدیل شده است.

کاهش احتمال جدایی کریس رونالدو

در طول چند فصل گذشته، شایعات زیادی در مورد احتمال جدایی ستاره پرتغالی از رئال منتشر شده بود و در این فصل، با توجه به مشکلاتی که بین او و فلورنتینو پرز به وجود آمد، این احتمال قوت گرفت.

رونالدو علاقه زیادی به ادامه حضور کارلو آنچلوتی در رئال داشت و این مسأله را آشکارا بیان کرد؛ اما پرز ترجیح داد این مربی ایتالیایی را در پایان فصل اخراج کند و رافا بنیتس را به جای او به خدمت بگیرد. رونالدو که از شیوه کاری بنیتس و تاکتیک‌های مورد نظر او راضی نبود، بارها دستورات این مربی را در زمین نادیده گرفت و این موضوع از چشم پرز دور نماند. او ماه آینده 31 ساله خواهد شد و احتمال این که پرز سرانجام تصمیم به فروش او بگیرد، زیاد به نظر می‌رسید؛ اما با محرومیت رئال از خرید بازیکن جدید، پرز در صورت فروش رونالدو نمی‌تواند فوق‌ستاره دیگری را جانشین او کند و این به معنای منتفی بودن جدایی ستاره پرتغالی است. تا ژانویه 2017 هم شرایط ممکن است زیاد تغییر کند و ابرهای تیره از مقابل خورشید رابطه پرز و رونالدو کنار برود.

امنیت شغلی برای زین‌الدین زیدان

زیدان در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش به عنوان سرمربی جدید رئال اعلام کرد تا تابستان 2018 با این باشگاه قرارداد دارد، اما کسی نیست که نداند در باشگاهی مانند رئال، آنچه مدت زمان حضور یک مربی در سانتیاگو برنابئو را تعیین می‌کند، رضایت مدیران باشگاه و به‌ویژه فلورنتینو پرز است، نه مدت زمانی که در قرارداد نوشته شده است.

ریخت و پاش‌های پرز در بازار نقل و انتقالات در واقع وسیله‌ای بود تا او انتظارش از مربیان تیم را در بالاترین سطح نگه دارد؛ اما اکنون با این محرومیت، او این ابزار فشار را از دست داد. از سوی دیگر، محرومیت از حضور در بازار نقل و انتقالات، جذابیت نیمکت رئال برای مربیان بزرگ را به طور مقطعی کاهش خواهد داد و این فرصتی برای زیدان فراهم می‌کند تا بتواند از ثبات و تداومی که معمولا در رئال از آن خبری نیست، بهره ببرد.

توقف سیاست کهکشانی

همیشه با نزدیک شدن به بازار نقل و انتقالات تابستانی، یکی از باشگاه‌هایی که گزینه‌هایش در صدر شایعات نقل و انتقالات قرار داشت رئالی‌مادرید بود و این که در تابستان آینده خبری در مورد خریدهای گران‌قیمت رئال نباشد، موضوع عجیبی محسوب خواهد شد.

از دوره‌ای که لوئیس فیگو و زین‌الدین به رئال مادرید پیوستند تا همین سال‌های اخیر که فلورنتینو پرز با خرید کریس رونالدو و مسوت اوزیل و گرت بیل، رکوردهای بازار نقل و انتقالات را جابه‌جا کرد، این باشگاه همواره در صدر اخبار نقل و انتقالات بوده است.

پیش از این که محرومیت رئال‌مادرید اعلام شود، شایعاتی در مورد تلاش رئال برای خرید پل پوگبا و پیر امریک اوبامیانگ، ستاره‌های یوونتوس و بروسیا دورتموند منتشر شده بود؛ اما اگر محرومیت فعلی باقی بماند، کهکشان رئال در تابستان آینده پرستاره‌تر نخواهد شد.

جا افتادن ستاره‌های فعلی در ترکیب رئال

با محرومیت رئال از خرید بازیکن جدید، شرایط برای ستاره‌های فعلی این تیم که به دنبال تثبیت جایگاه‌شان در ترکیب این تیم هستند، راحت‌تر خواهد شد. تنها چند روز پیش از اعلام محرومیت رئال بود که شایعاتی در مورد رفتن تونی کروس به لیگ برتر انگلیس منتشر شد. پیش از آن هم اخباری در مورد رفتن ایسکو به منچسترسیتی منتشر شده بود، اما با آمدن زین‌الدین زیدان و اعلام این محرومیت، جدایی این دو ستاره آلمانی و اسپانیایی از رئال بسیار دور از تصور شده است.

گرت بیل که رابطه پرفراز و نشیبی با هواداران همیشه ناراضی رئال داشت، یکی دیگر از بازیکنانی بود که احتمال جدایی‌اش از رئال در پایان فصل وجود داشت، ولی ناگهان همه چیز تغییر کرد. گفته می‌شد او یکی از معدود ستاره‌های رئال بود که از جدایی رافا بنیتس ناراحت شده و مشکلاتی هم که با هواداران داشت، می‌توانست جدایی‌اش را قطعی کند، اما او در اولین بازی رئال با هدایت زیدان، هت تریک کرد و نشان داد قصد ندارد به این زودی از بازی در باشگاهی که رویای آن را داشت، دست بکشد. این محرومیت هم مزید برعلت شده تا رئالی‌ها ستاره‌ای مانند او را از دست ندهند.

همچنین بسته بودن دست رئال برای خرید بازیکنان جدید این فرصت را در اختیار ستاره‌های جوان تیم دوم باشگاه مانند مارتین اودگارد و بورخا مایورال قرار خواهد داد تا بتوانند جایی برای خود در تیم اصلی پیدا کنند.

تکاپو در بازار ژانویه 2016

محرومیت رئال از خرید بازیکن شامل بازار نقل و انتقالات ژانویه جاری نمی‌شود و این می‌تواند فرصتی برای رئالی‌ها باشد تا محرومیت از دو بازار بعدی را در همین زمستان جبران کنند. هرچند پیدا کردن گزینه‌هایی که مایل باشند در این زمستان تیم‌شان را تغییر بدهند و از سوی دیگر باعث بهتر شدن رئال شوند، چندان زیادی نیست. زلاتان ابراهیموویچ یکی از گزینه‌های رئال در خط حمله می‌تواند باشد. قرارداد ستاره سوئدی با پاری سن‌ژرمن در پایان فصل به اتمام می‌رسد و او که در بارسا فصل ناکامی داشت، شاید دوست داشته باشد ماموریت نیمه تمامش را در لالیگا در سانتیاگوبرنابئو به پایان برساند.

داوید دخیا، دروازه‌بان منچستریونایتد هم دیگر گزینه مورد نظر رئالی‌ها در تابستان گذشته و البته آینده بود که شاید در همین ژانویه برای خریدش دست به کار شوند؛ هرچند تمدید قرارداد این ملی‌پوش اسپانیایی با شیاطین سرخ تا سال 2019 و در پیش بودن یورو 2016، احتمال این انتقال را بشدت کاهش داده است.

منبع: فور فور تو

بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها