ورزشکاران و بازیکنان زن متعددی در تیم های خارجی بازی می کنند

دور دنیا با دختران لژیونر ایرانی

داستان اولین دختر سودانی که در فوتبال مردان مربیگری کرد

سلما، حماسه‌ای برای شهر اودارمان

شاید اگر چیره دست‌ترین نویسنده ‌هالیوودی می‌توانست از پس کوهی از تناقض بربیاید، قهرمان درام ورزشی‌اش را یک زن محجبه عرب زبان آفریقایی انتخاب می‌کرد که رویای مربیگری فوتبال را در سر می‌پروراند!
کد خبر: ۸۷۴۲۱۸
سلما، حماسه‌ای برای شهر اودارمان

پرده اول

سلما المجیدی وقتی 11 ساله بود دست برادر کوچک‌ترش را گرفت و برای تمرین به زمین فوتبال برد. خواهر بزرگ‌تر باید کنار زمین می‌نشست تا برادر را به خانه برگرداند و همین سرنوشت سلما را عوض کرد! سلما مسحور تمرینات و نقش مربی در تیم شد و ناخودآگاه همه دستورات مربی جزئیات تمرینات مثل نحوه چیدن قیف‌ها را به‌خاطر سپرد. سلما به خانه برگشت آشپزخانه را به هم ریخت و با قابلمه‌ها برای برادرش زمین تمرین درست کرد و او را تمرین داد. سلما در این بازی کودکانه سعی می‌کرد همه حرکات مربی را تقلید کند! او عاشق فوتبال شده بود و این‌بار داوطلبانه با برادرش به تمرین می‌رفت. فوتبال اروپا را می‌دید و همه چیز را به خاطر می‌سپرد و با برادرش تمرین می‌کرد.

پرده دوم

سلما مربی زیر 17 سال و زیر 19 سال پسران تیم الهلال در شهرش اودارمان شده است. پسرها حرف شنوی ندارند و دستش می‌اندازند! سودان در آن زمان حتی یک تیم فوتبال زنان نداشت! یک زن با روسری و سوت به لب کنار پسرهای نوجوان لجباز که تفریحشان دست انداختن مربی بود! اما سلما رامشان کرد و مدرک مربیگری C را از فدراسیون سودان گرفت.

پرده سوم

یک زن با روسری و لباس ورزشی تیم محبوبش رئال مادرید کنار زمین تیم النصر سودان ایستاده، داد و فریاد می‌کند و جزئیات تاکتیکی فوتبال را به بازیکنان گوشزد می‌کند. سلما در سال 2015 مربی تیم دسته سومی النصر اودارمان شد و در حال حاضر نیز در حال گذراندن کلاس مربیگری برای مدرک B است.

اودارمان با حماسه غریبه نبود. بعد از 120 سال هنوز جنگ حماسی مردان اودارمان برابر انگلیسی‌ ها سینه به سینه نقل می‌شود. شاید یک روز هم داستان سلما سینه به سینه نقل شود. شاید یک روز یک فیلمساز دوباره سراغ عنوان «سلما» رفت، ولی این بار سلما با یک دست لباس ورزشی، یک سوت و یک کیسه توپ فوتبال در حاشیه رود نیل ایستاده و به پل نگاه می‌کند.

هفته نامه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها