اگر تمام تاریخچه ورزش ایران را جستجو کنید هیچ رشته‌ای را پیدا نمی‌کنید که در آن یک زن بتواند برترین ورزشکار همان رشته چه در میان زنان و چه در میان مردان باشد اما الهه احمدی بانوی یکه‌تاز تیراندازی ایران را می‌توان برترین ورزشکار تاریخ تیراندازی ایران در هر دو بخش بانوان و مردان معرفی کرد البته اگر این بانوی 33 ساله بتواند در رقابت‌های المپیک 2016 برزیل به مدال برسد که دیگر جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۲
الهه تیراندازی ایران

به گزارش جام جم ورزشی ،الهه این روزها در حالی برای المپیک 2016 تمرین می‌کند که گاهی اوقات پسر کوچکش «باور» نیز در سالن تمرین حضور دارد و تلاش‌های مادرش را برای رسیدن به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی ورزشی‌اش نظاره می‌کند. کارنامه الهه احمدی هم‌اکنون هم بدون کسب مدال المپیک بسیار باشکوه و درخشان است. کافی است به این عناوین نگاهی بیندازید: مقام سوم رشته تفنگ بادی 10 متر در رقابت‌های آسیایی، نایب‌قهرمانی تفنگ بادی سه‌وضعیت 50 متر انفرادی در رقابت‌های آسیایی، نایب‌قهرمانی تفنگ بادی سه‌وضعیت 50 متر تیمی در رقابت‌های آسیایی، مقام سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته تفنگ بادی 10 متر تیمی، مقام سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته تفنگ بادی 10 متر انفرادی، نایب‌قهرمانی رقابت‌های آسیایی در رشته تفنگ بادی 100 متر تیمی، قهرمانی در رشته تفنگ بادی 10 متر پشت خط، قهرمانی در فینال فینالیست‌های تیراندازان جهان، مقام سوم رقابت‌های جام‌جهانی آی‌اس‌اس‌اف در رشته تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان، نایب‌قهرمانی رقابت‌های جام‌جهانی آی‌اس‌اس‌اف در رشته 10 متر تفنگ بادی زنان، مقام ششم المپیک 2012 لندن در رشته 10 متر تفنگ بادی و کسب سهمیه رقابت‌های المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل.

در رده‌بندی‌های جهانی نیز او در ماه‌های اخیر همواره در صدر برترین تیراندازان رشته تفنگ بادی 10 متر قرار داشته است. این روند قرار است به مدال المپیک ختم شود آن هم در حالی که کار بزرگ احمدی در رقابت‌های جهانی و آسیایی هنوز هم با جوایز نقدی بسیار مختصر و مفید ارج نهاده می‌شود. از پاداش‌هایی که سقف آنها به زحمت به 10 میلیون تومان می‌رسد تا اهدای دست و دلبازانه دو سکه طلا به بانوی اول ورزش ایران.

البته یک مشکل دیگر سر راه الهه احمدی و سایر ملی‌پوشان تیراندازی وجود دارد و آن هم کمبود مهمات تیراندازی است. الهه بدون فشنگ، بدون پاداش آنچنانی و تنها با اتکا بر اراده و همت خود در اندیشه کسب مدالی تاریخی در المپیک 2016 است، مدالی که نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران محسوب خواهد شد.

هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها