لیگ برتر بسکتبال بانوان با قهرمانی شرکت ملی گاز تهران به پایان رسید

ستاره‌هایی برای دیده نشدن

با «الکساندرا بگشنیت»، بازیکن بوسنیایی سوپرلیگ بسکتبال بانوان:

ایران برای من مثل بوسنی است

نامش الکساندرا بگشنیت است و 26 سال دارد. الکساندرا از بوسنی و هرزگوین آمده و اکنون در بندرعباس زندگی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۸
ایران برای من مثل بوسنی است

به گزارش جام جم ورزشی ، برای او که هرگز پیش از این به ایران نیامده بود زندگی در بندرعباس خیلی جالب توجه به‌شمار می‌رود. این بازیکن تیم شهرداری بندرعباس بسیار خوش صحبت و بشاش است و لذت مصاحبت با این دختر بوسنیایی خاطره‌ای خوش در ذهن باقی می‌گذارد. الکساندرا روز به روز با زندگی در ایران بیشتر خو می‌گیرد. دوستان ایرانی زیادی دارد و می‌خواهد فارسی را هم یاد بگیرد. الان از کلمات ساده شروع کرده و کم‌کم می‌خواهد جملات مستقل را هم به کار ببرد و در ادامه بدون هیچ مشکلی با دیگران به فارسی گفت‌وگو کند. البته در حال حاضر به غیر از زبان انگلیسی به زبان دیگری نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و خودش می‌گوید یک سال دیگر زمان نیاز دارد تا بتواند فارسی را یادبگیرد.

الکساندرا اصلا انگار به بهانه بسکتبال به ایران آمده تا همین جا ماندگار شود. ایران بسیار با آنچه قبلا او فکر می‌کرد و به او گفته بودند تفاوت داشت. این دختر بوسنیایی حالا عاشق ایران و بندرعباس است. البته او تنها بازیکن خارجی شهرداری بندرعباس نیست. این تیم بندرعباسی یک بازیکن خارجی دیگر به نام «بریسا» دارد که اهل صربستان است.

گفت‌وگوی جام بانوان با الکساندرا این بازیکن 26 ساله شهرداری بندرعباس را در ادامه می‌خوانید:

چه شد الکساندرا بگشنیت به ایران آمد؟

من یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال هستم و همیشه به فکر ماجراجویی و کسب تجارب تازه بودم تا این‌که مدیربرنامه‌هایم از طریق یک واسطه ایرانی با من درباره حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران صحبت کرد که خیلی برایم عجیب بود. در نهایت پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدم تیمی که شاید بتوانم در آن بازی کنم شهرداری بندرعباس نام دارد و تیمی ازجنوب ایران است. برای من تجربه جالب و عجیبی بود. در نهایت به ایران آمدم و اکنون از تصمیمی که گرفته‌ام بسیار خوشحالم.

دلیل اصلی این خوشحالی چیست؟

من لیگ خوبی را برای ادامه بسکتبال انتخاب کردم. اینجا فرصت خوبی برای من فراهم شد تا بیشتر خودم را از لحاظ بسکتبالی بشناسم. من خیلی پیشرفت کردم و دلیل آن هم لیگ بسیار خوب ایران است.

سطح لیگ بسکتبال بانوان ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خیلی خوب است. البته خیلی مشکل می‌توانم دقیق پاسخ بدهم. فکر می‌کنم سطح خوبی دارد، ولی به نظرم باز هم باید بتواند بیشتر پیشرفت کند. همه چیز خوب است. بازیکنان فوق العاده‌ای می‌بینم. نظیر برخی از آنها را جای دیگری ندیده بودم. ستاره خیلی زیاد دارید. اینها اگر بتوانند در لیگ‌های بهتری بازی کنند شهرت زیادی می‌توانند به‌دست بیاورند. به‌هر‌حال اینجا همه چیز خوب است. خیلی خوب شد که فرصت حضور در لیگ برتر بسکتبال را از دست ندادم.

فکر می‌کنید بهترین بازیکن کنونی سوپرلیگ بسکتبال بانوان چه کسی است؟

سوالتان خیلی برای من مشکل است. نمی‌توانم پاسخ بدهم، چون بیشتر از آنچه فکر می‌کنید بازیکن خوب زیاد دارید.

نظرتان راجع به بندرعباس چیست؟

خیلی زیباست، من عاشق بندرعباس هستم. شهر واقعا زیبایی است. من زندگی کردن در این شهر را دوست دارم. خوب شد که این شهر تیمی به نام شهرداری بندرعباس دارد که من بتوانم در آن بازی کنم.

حضور شما در لیگ بسکتبال بانوان ایران موقتی است و فقط به همین فصل محدود می‌شود؟

خیر. من اینجا برنامه‌های زیادی دارم. ولی به یک نکته هم دقت کنید. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و اگر یک پیشنهاد بسیار خوب از یک باشگاه بسیار خوب برای من فراهم شود به نظر شما چه‌کار باید بکنم؟

خب پاسخ مثبت می‌دهید و می‌روید!

درست است. من این فرصت را از دست نمی‌دهم اما باید به این موضوع توجه کنید که من ایران و بازی کردن در سوپرلیگ بسکتبال ایران را خیلی زیاد دوست دارم و نمی‌خواهم تحت هر شرایطی از اینجا بروم. البته برای یک بازیکن مثل من خوب است بازی کردن در جاهای مختلف را تجربه کند.

شما در لیگ برتر بسکتبال بانوان باید با حجاب بازی کنید. نظرتان دراین‌باره چیست؟

یک واقعیت را به شما بگویم. در ابتدا برایم خیلی سخت بود که با حجاب و روسری و لباس‌های پوشیده بازی کنم اما الان عادت کرده‌ام و اصلا باید بگویم آن را دوست دارم.

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با ایران توجه شما را جلب کرده چه بود؟

من ایران را نمی‌شناختم، اما برایم خیلی عجیب است که احساس می‌کنم ایران فرق زیادی با بوسنی و هرزگوین ندارد. من خیلی زود به اینجا عادت کردم و واقعا ایران را دوست دارم.

و در این مدت نکته ناخوشایندی را هم دیده‌اید؟

خیر، هیچ چیز بدی درباره ایران و ایرانی وجود ندارد.

ایران وطن دوم شماست؟

بله، بله حتما. ایران وطن دوم من است.

صحبت خاصی هم مانده؟

باز هم می‌گویم ایران را خیلی دوست دارم. خیلی خوشحالم که در ایران زندگی می‌کنم. اینجا خیلی خوب است. بندرعباس یکی از به یادماندنی‌ترین شهرهای عمر من است...

هیلدا حسینی خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها