آیا حضور ملی‌پوشان بوکس در ترکیه با خبرهای خوبی همراه خواهد شد؟

شمارش معکوس

بوکس ایران همیشه در المپیک‌ها نماینده داشت و طبیعی است این روزها حال و هوای این ورزش با تمرینات و اردوهایی که بوکسورها برگزار می‌کنند، المپیکی باشد. ملی‌پوشان بوکس ایران برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در تب و تاب هستند. از سویی بوکسورهای حرفه‌ای بخت زیادی برای گرفتن سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو دارند. این جمله را مربی تیم بوکس ایران هم تائید می‌کند که شمار سهمیه‌های بوکس ایران در ریو بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۸۸
شمارش معکوس

به گزارش جام جم ورزشی ، اکبر احدی در جریان برپایی اردوی تیم ملی در جمهوری آذربایجان، تمرینات و مبارزه‌های سجاد محمد‌پور و امین قاسمی‌پور را ـ دو بوکسوری که بخت زیادی برای المپیکی شدن دارند ـ بسیار مفید ارزیابی می‌کند و می‌گوید: اردوی 13 روزه تدارکاتی پیش از مسابقه‌های رسمی این دو بوکسور ملی‌پوش بسیار ارزنده است و آنها را آماده‌تر روی رینگ می‌فرستد. در واقع شمارش معکوس برای دو ملی‌پوش آغاز شده و امیدوارم تا آخر همین هفته خبرهای خوبی از آنها بشنویم.

ارزش‌های اردوی جمهوری آذربایجان برای تیم ایران که احدی هم روی آنها تاکید دارد حضور همزمان تیم ملی آذربایجان و مشتزنان دو باشگاه در این اردوست. سفر به ترکیه هم فرصتی تازه برای ملی‌پوشان ایرانی به شمار می‌رود که مربی تیم ملی درباره آن می‌گوید: نخستین نکته درباره اردوی آذربایجان، افزایش آمادگی بوکسورهای ما پیش از رقابت‌های ترکیه است و در وهله دوم ممکن است این دو نفر با نمایش خوب خود توجه باشگاه‌های خارجی را جلب و به عنوان لژیونر به تیم‌های دیگر بروند.

مربی ملی‌پوشان بوکس ایران در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای درباره گرفتن دو سهمیه المپیک در رقابت‌های ترکیه می‌گوید: این رقابت‌ها سخت است، اما بوکسورهای ما به خاطر آمادگی جســمانی و روانی می‌توانند سهمیه بگیرند. او این هم گفت که از حریفان ملی‌پوشان شناخت کافی دارد و آنها را رقبایی جنگنده معرفی می‌کند.

نسل طلایی و حاشیه‌های یک سفر

احسان روزبهانی، بوکسور المپیکی ایران در ایتالیا به سر می‌برد، اما از اخبار و حاشیه‌های بوکس ایران بی خبر نیست. همین اخبار پای او را به ماجرای سفر دو بوکسور ایرانی به خارج از کشور باز کرد تا ناراحتی خود را عنوان کند. با این حال وقتی با توضیحات فدراسیون بوکس مشخص شد دو بوکسور با هزینه شخصی به خارج از ایران رفته‌اند، احسان تمریناتش را با روحیه بهتری دنبال می‌کند.

برنامه احسان روزبهانی تا رسیدن به بازی‌های المپیک توسط احدی به او داده شده است. روزبهانی از نیمه بهمن به اردوی تدارکاتی در ایتالیا می‌رود و صحبت بر سر این است که دو سه ماه آنجا بماند. در این اردو علاوه بر مشتزنان ایتالیا، بوکسورهای کوبایی نیز حضور دارند.

جاسم دلاوری، یکی دیگر از بوکسورهای بخت المپیکی ایران این روزها تمرینات سختی پشت سر می‌گذارد. او نیز از نسل طلایی و قهرمانان بوکس ایران است و بخت خود را برای المپیکی شدن در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین آزمایش می‌کند. بوکس ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن چهار سهمیه داشت، اما تاکنون برای ریو فقط احسان روزبهانی مسافر المپیک است و ورزشکاران دیگر برای بلیت ریودوژانیرو تلاش می‌کنند.

علی مظاهری، بوکسور ایران در المپیک 2012 نیز در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در رقابت‌های چین شرکت کند اما تلاش می‌کند به رقابت‌های کسب سهمیه جمهوری آذربایجان برسد.

ملی‌پوش سنگین وزن ایران می‌گوید: درست است رقابت‌های چین به خاطر رقبای آسیایی برای گرفتن سهمیه راحت‌تر است، اما مصدومیت‌های من سبب شد از آمادگی لازم به دور باشم و نتوانم خوب تمرین کنم. این روزها با رفع مصدومیت همه تلاشم را به کار می‌گیرم‌. اول دوست دارم به رقابت‌های چین برسم، اما احتمالش کم است. دوم برای رقابت‌های جمهوری آذربایجان کم نمی‌گذارم و برای شرکت در المپیک ریو مبارزه می‌کنم.

با وجود اردوها و تمرینات آماده‌سازی ملی‌پوشان به‌ویژه قهرمانان نسل طلایی بوکس، برخی حاشیه‌ها دست از بوکس برنمی‌دارد؛ از‌جمله سفر ناگهانی دو بوکسور به چین که گفته می‌شود بدون هماهنگی صورت گرفته و جرایمی را برای این دو ملی‌پوش در پی دارد. سجاد محرابی و فروتن گل‌آرا هنگام آماده‌سازی تیم ملی در راه قهرمانی آسیا، اردو را ترک کردند و به چین رفتند. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است فدراسیون در پی اخراج آنهاست؛ اما از طرفی می‌گویند به خاطر جلوگیری از بروز حاشیه‌های دیگر قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی درباره این دو بوکسور تصمیم می‌گیرد.

برنامه بوکس برای المپیک

ملی‌پوشان بوکس حرفه‌ای ایران یک اردوی تدارکاتی دارند. در این اردو علاوه بر ملی‌پوشان آذربایجان، مشتزنان دو تیم باشگاهی نیز حضور دارند. سجاد محمدپور و امین قاسمی‌پور 29 دی‌ماه به ایران بازمی‌گردند تا پس از آن راهی ترکیه شوند. این دو ملی‌پوش ایران فقط در دو دیدار نخست ایران در آذربایجان حضور دارند و باید 2 بهمن به مصاف حریفان خود در بوکس حرفه‌ای بروند. قاسمی‌پور در این رقابت‌ها به مصاف حریفی از لیتوانی می‌رود و محمدپور باید به مصاف حریفی از فرانسه برود.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها