تبعات محرومیت رئال از حضور در بازار نقل و انتقالات

تهدیدی که فرصت می‌شود

دو تیم بزرگ رئال و اتلتیکوی شهر مادرید از سوی فیفا به‌دلیل نقض قوانین و عقد قرارداد نقل و انتقال بازیکنان خارجی زیر 18 سال، جریمه شدند.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۴
غول‌های مادرید، در بند فیفا

به گزارش جام جم ورزشی ، بنا بر تصمیم کمیته انضباطی فیفا این دو باشگاه از پایان ژانویه 2016 میلادی تا ژوئیه سال 2017، به مدت 18 ماه حق امضای قرارداد جدید برای استخدام بازیکن خارجی را ندارند.

فیفا همچنین رئال‌مادرید را به پرداخت 820 هزار یورو و اتلتیکو را به پرداخت 330 هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد و به هر دو باشگاه اخطار داد تا ظرف 90 روز اشکالات پرونده بازیکنان جوان جذب شده را برطرف و به صورت قانونی تنظیم کنند.

موضوع این پرونده به‌طور مشخص بازیکنانی بودند که در اتلتیکو طی سال‌های 2007 تا 2014 میلادی و در باشگاه رئال‌مادرید طی سال‌های 2005 تا 2014 میلادی شرکت داشتند. این حکم پیشتر شامل باشگاه بارسا نیز شده بود. در فصل گذشته بارسا با چنین جریمه‌ای از جانب فیفا مواجه و به مدت دو سال از جذب بازیکن جدید محروم شد.

اما به‌دنبال محرومیت دو باشگاه مادریدی، هواداران هر دو باشگاه، بخصوص رئالی‌ها نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. به گزارش آس، پس از این اتفاق پلاکاردهایی در شهر مادرید دیده شد که خواستار استعفای فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه ر‌ئال‌‌ماد‌رید شده بودند. در یکی از این پلاکاردها نوشته شده: قبلا به‌خاطر عناوین متعدد تحسینتان می‌کرد‌ند اکنون برای چیزهای مضحک شهره شدیم. فلورنتینو استعفا بده.

در چنین فضایی باشگاه رئال‌مادرید رسما اعلام کرد در مقابل این رای، تقاضای فرجام‌خواهی می‌کند و خواهان بررسی دوباره این پرونده است. پیش از این باشگاه اتلتیکومادرید نیز رسما اعلام کرده بود که در مقابل این اتهام تقاضای فرجام‌خواهی می‌کند و هر دو تیم این اتهام را «به طور قطع، غیرقابل قبول» دانسته‌اند. البته با توجه به محرومیت اعمال شده برای رئال‌مادرید و اتلتیکو مادرید، هر دو باشگاه هنوز تا پایان ماه ژانویه، یعنی دو هفته دیگر این فرصت را دارند که برای خرید بازیکن خارجی وارد عمل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها