فرناز اسماعیل‌زاده، عضو 27 ساله تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در حالی خود را برای رقابت‌های جهانی آماده می‌کند که با مشکل مالی مواجه است.
کد خبر: ۸۷۲۰۶۵
دختر قهرمان سنگ نوردی ایران، در جستجوی حامی مالی!

به گزارش جام جم ورزشی ، به رسم ناپسند حاکم بر ورزش بانوان در ایران تقریبا هیچ‌یک از ورزشکاران زن ایرانی حامی مالی ندارند و همین باعث می‌شود که با کوهی از مشکلات مالی در راه فعالیت‌های حرفه‌ای روبه‌رو شوند.

اسماعیل‌زاده که مدال طلا و نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و یک مقام ششمی دنیا را در کارنامه دارد، چندی پیش در گفت‌وگو با ضمیمه جام بانوان از آرزوهای بلند و بالای خود گفت و از این‌که بزرگ‌ترین هدفش تصاحب سکوی قهرمانی جهان است. این ادعا را کارنامه او در سال‌های اخیر و روند رو به رشدش نشان داده است. اما حالا که فرناز پتانسیل کسب سکوی جهانی دارد چرا کسی از او حمایت نمی‌کند؟ چرا در ورزش ایران همه چیز منحصر به چند رشته ورزشی شده است و در میان این کج‌سلیقگی‌ها فرناز اسماعیل‌زاده و موقعیت جهانی‌اش باید نادیده گرفته شود؟ او حتی اگر افتخارات کنونی‌اش را نداشت هم باید مورد حمایت مالی قرار می‌گرفت تا برای ادامه کار دغدغه‌ای نداشته باشد.

اسماعیل‌زاده در رقابت‌های جهانی 2016 شانس بالایی برای به دست آوردن مدال دارد. در واقع اگر روند سال‌های گذشته او ادامه داشته باشد هیچ بعید نیست که او نخستین مدال جهانی تاریخ سنگ‌نوردی بانوان ایران را به دست بیاورد. او در این باره به جام بانوان می‌گوید: اسپانسری پیدا نکردم و البته خیلی روی این موضوع صحبت نمی‌کنم، بهتر است زیرا به حاشیه می‌روم. درست است که ملی‌پوش محسوب می‌شوم، اما در اکثر مواقع همیشه خرج سفرهایم را خودم پرداخت کرده‌ام.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: چهار سال است که به شرکت‌های داخلی و خارجی ایمیل می‌زنم. سال گذشته نیز به همراه مادرم به شرکت‌های بیمه و بانک‌های مختلفی رفتیم و هزاران تماس گرفتیم. اما مشکل اینجا بود که اولا من دختر هستم و ثانیا در ورزش انفرادی فعالیت می‌کنم. البته ورزش من هم در ایران شناخته‌شده نیست، اما به هر حال این راهی است که من از 13 سال پیش تاکنون انتخاب کرده‌ام.

اسماعیل‌زاده با تاکید بر این‌که نمی‌خواهد فعلا در رابطه با این موضوع صحبت کند، خاطر نشان کرد: رقابت‌های جهانی چهار ماه دیگر برگزار می‌شود و می‌خواهم تا آن زمان فقط تمرین کنم. کسب سکوی جهانی بزرگ‌ترین هدف من است و می‌خواهم به هر شکل ممکن به آن برسم.

فرناز اسماعیل‌زاده سال 2013 و در رقابت‌های جهانی کره جنوبی مقام ششمی را به دست آورد. به فاصله دوسال و نیم از آن رقابت‌ها وی هم‌اکنون به دنبال تبدیل‌کردن مقام ششمی خود به یکی از سه سکوی اصلی رقابت‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها