بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید قصد مربیگری در فوتبال ایران ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۳
مهدوی‌کیا: نباید فوتبال سوشا را نابود کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، مهدی مهدوی کیا درباره حضور کوتاه مدتش در ایران اظهار کرد: چند روز قبل تیم آکادمی کیا با تیم فوتبال کودکان کار مسابقه فوتبالی داشت و به همین منظور من به ایران آمدم تا این مسابقه را تماشا کنم. ما به طور مستمر در آکادمی کیا چنین بازی‌هایی را برگزار می‌کنیم تا از طریق آن هم حال و هوای این کودکان را تغییر بدهیم و هم از میان آن‌ها استعدادهای ناب را شناسایی کنیم. فکر می‌کنم این کار می‌تواند هم به باشگاه ما و هم به کودکان کار کمک کند.

وی افزود: در آخرین بازی که برگزار کردیم چند استعداد خوب را شناسایی کردیم اما متاسفانه به خاطر اینکه سن‌شان به رده سنی آکادمی ما نمی‌خورد نتوانستیم آن‌ها را جذب کنیم. با این حال امیدواریم در باز‌ی‌های آینده بتوانیم از میان آن‌ها فوتبالیست‌های خوبی را جذب کنیم.

مهدوی‌کیا با بیان اینکه استعدادیابی آکادمی کیا به طور مستمر در کل کشور ادامه دارد، اضافه کرد: با همکاری خوبی که با آموزش و پرورش داریم به طور مستمر بحث استعدادیابی را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم با برگزاری اردوهای مختلف علاوه بر شناسایی بازیکنان خوب، تیم خودمان را آماده حضور در تورنمنت‌های معتبر اروپایی کنیم. در آینده مجددا در تورنمنت‌های معتبر اروپایی شرکت می‌کنیم تا علاوه بر کسب تجربه بتوانیم سطح دانش فنی تیم‌مان و بازیکنان را بالا ببریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: شنیده‌ام افراد مختلفی قرار است برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کنند. برایم فرقی نمی‌کند چه کسی رییس فدراسیون فوتبال می‌شود اما امیدوارم هرکسی که می‌آید به حل مشکلات فوتبال ایران کمک کند. فوتبال ایران با مشکلات جزیی روبرو است که در کل فوتبال اروپا حل شده است. من امیدوارم فردی دلسوز رییس فدراسیون فوتبال شود و با مدیریت مناسب تمام مشکلات فوتبال ایران را حل کند تا بتوانیم به سوی پیشرفت حرکت کنیم. ان‌شاءالله فدراسیون آینده با برنامه‌ریزی درست روی تیم‌های پایه بتواند هم تیم ملی قدرتمندی برای ایران بسازد و هم روی پیشرفت فوتبال کار کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار هستید آکادمی شما با فدراسیون در بحث استعدادیابی همکاری کند، گفت: برای ما فرقی نمی کند چه کسی رییس شود. ما آکادمی کیا را به صورت شخصی پیش می‌بریم و کار استعدادیابی را به طور اصولی انجام می‌دهیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود به حضور تیم ملی امید در مقدماتی المپیک ریو اشاره کرد و گفت: تیم ملی امید در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارد. اردوهای متعدد اروپایی را پشت سر گذاشته و از هر نظر حمایت شده است. فراموش نکنید که ما 40 سال حسرت المپیک را می خوریم. امیدوارم این تیم بتواند به حسرت 40 ساله ما پایان دهد و به المپیک صعود کند. البته شنیده‌ام اختلافاتی میان سرمربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون وجود دارد اما امیدوارم همه این اختلافات حل شود تا تیم ملی نتایج خوبی بگیرد. فراموش نکنید این تیم ملی امید تا به امروز هر امکاناتی می‌خواسته در اختیارش قرار گرفته و با حمایت کامل به قطر رفته است.

مهدوی‌کیا در ادامه درباره مشکلاتی که برای سوشا مکانی به وجود آمده گفت: سوشا مکانی هم مثل همه یک آدم است و ممکن است در زندگی شخصی‌اش اشتباهاتی کند. این اولین بار نیست که یک فرد معروف در زندگی شخصی خود دچار اشتباه می‌شود. آن چیزی که برای من اهمیت دارد این است که مردم بدانند نباید به زندگی شخصی دیگران ورود کنیم. واقعا این کار پسندیده نیست و زشت است که بخواهیم به زندگی خصوصی دیگران سرک بکشیم. من امیدوارم مشکل سوشا مکانی هرچه زودتر حل شود و فوتبال این فوتبالیست نابود نشود اما همان طور که گفتم باید یاد بگیریم درست از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم تا برایمان مشکل ایجاد نشود. در حال حاضر همه اهالی فوتبال و از جمله باشگاه پرسپولیس باید از سوشا مکانی حمایت کنند تا مشکلش حل شود. این اتفاق اگر در هر جای دیگر دنیا اتفاق می‌افتاد مطمئنا باشگاه آن بازیکن با تمام قوا از بازیکنش حمایت می‌کرد. من نمی‌گویم کار سوشا مکانی درست بوده اما باید از او حمایت شود تا او بفهمد کار اشتباهی انجام داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عملکرد برانکو در پرسپولیس هم گفت: اگر خاطرتان باشد در ابتدای فصل زمانی که همه از پرسپولیس و برانکو انتقاد می‌کردند من حمایت کردم و گفتم این تیم با برانکو موفق خواهد شد. خوشحالم که حرف من درست از آب درآمد و پرسپولیس توانست نتایج بد گذشته‌اش را جبران کند. ما همه می‌دانیم برانکو از مربیان خوب خارجی است. من امیدوارم با پتانسیلی که این تیم دارد بتواند در نیم فصل دوم روند خوبش را ادامه دهد و پس از سال‌ها یک جام برای هوادارانش به ارمغان بیاورد و این هواداران را خوشحال کند. مطمئنا پرسپولیس توانایی قهرمان شدن را دارد.

او در پاسخ به اینکه چه زمانی می‌توانیم شاهد حضور شما در فوتبال ایران در سمت سرمربی باشیم، گفت:‌ قصد مربیگری در فوتبال ایران را ندارم. من در حال حاضر در فوتبال آلمان در تیم‌های پایه فعالیت می‌کنم و قصد دارم به تجربیاتم بیفزایم و آموزش ببینیم تا در آینده تجربیات و دانشم را که از فوتبال اروپا آموخته‌ام در فوتبال ایران استفاده کنم. البته می‌خواهم در فوتبال ایران هم روی تیم‌های پایه کار کنم و ساختار پایه‌ای فوتبال ایران را بسازم تا از این طریق بتوانم به فوتبال مملکتم خدمت کنم. اگر روزی هم قرار باشد سرمربی باشم مطمئنا سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیایی خواهم بود که خودش بازیکنان مورد نیازش را ساخته است. یعنی دوست دارم روزی با این بازیکنان 11-12 ساله که در آکادمی فعالیت می‌کنند در لیگ برتر ایران حاضر شوم و سرمربی این تیم باشم، مطمئنا شیرین‌ترین لحظه برایم آن زمان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها