نشان می دهیم فوتبال بانوان هرمزگان پتانسیل بالایی دارد
سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بندرعباس:

نشان می دهیم فوتبال بانوان هرمزگان پتانسیل بالایی دارد

در دیدار دو تیم شهرداری بندرعباس و یاران غدیر هشتگرد از سری رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور اتفاقی نادر سبب شد تا این دیدار در دقیقه 46 به پایان برسد، اتفاقی که به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد بازیکنان تیم هشتگردی رخ داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۱
اتفاقی نادر در لیگ دسته دوم فوتبال ایران!

این روزها فوتبال ایران آبستن اتفاقات مختلفی است، از کری خوانی‌های مایلی‌کهن وکی‌روش گرفته تا بی‌پولی و تعطیلی‌های مسابقات رسمی لیگ به دلیل آلودگی هوا. اما این بار اتفاقی نادرتر در لیگ دسته 2 فوتبال به وقوع پیوسته که شاید فوتبال ایران را پرآوازه‌تر از قبل در محافل فوتبالی جهان مطرح کند و آن نیمه تمام ماندن یک دیدار رسمی به دلیل به حدنصاب نرسیدن بازیکنان یک تیم است.

در حالی روز دوشنبه 7 دی ماه دیدار دو تیم شهرداری بندرعباس و یاران غدیر هشتگرد از سری مسابقات هفته یازدهم لیگ دسته دوم کشور در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد که قرار بر این بود این دیدار رأس ساعت 14 آغاز شود اما اتفاقاتی نادر که شاید تنها در فوتبال ایران شاهد آن باشیم نه تنها آغاز بازی را به 30 دقیقه بعد موکول کرد بلکه تیم میهمان با 8 بازیکن وارد زمین شد و در دقیقه 46 به علت مصدومیت دومین بازیکنش به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد بازیکنان، بازی به دستور داور نیمه تمام به پایان رسید.

این اتفاق دردآورد است

مدیر تیم‌های فوتبال شهرداری بندرعباس گفت: چنین اتفاقاتی شاید برای تمامی فوتبالدوستان جهان یک اتفاق طنز باشد اما باید در حقیقت برای آن گریست.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه نمی دانم تا کی باید شاهد عدم قاطعیت فدراسیون فوتبال در برخورد با تیم‌ها باشیم، اظهار کرد: چرا اصرار بر حرفه‌ای بودن فوتبال ایران داریم در حالی که از انجام ابتدایی‌ترین امور در فوتبال ناتوانیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات دیدار شهرداری بندرعباس و یاران غدیر هشتگرد اتفاقی دردآور و بسیار تعجب آور بود، تصریح کرد: چرا باید یک تیم حالا به هر دلیل سبب یک اتفاق ناخوشایند و ضربه به تیم دیگر شود و چرا تیم شهرداری بندرعباس در خانه باید متحمل چنین برخوردی شود.

رحیمی با اشاره به اینکه بازیکنان تیمش 45 دقیقه در حال گرم کردن پیش از دیدار بود اما بازهم از تیم هشتگرد خبری نبود، اظهار کرد: طبق قانون اگر تیمی سرموقع در بازی حاضر نشود باید تا 15 دقیقه منتظر ماند اما در حالی که عقربه های ساعت در حوالی 14:30 بود بازیکنان حریف حاضر و نماینده فدراسیون هم اجازه بازی داد که این موضوع روشن، انجام خلاف قانون است.

مدیر تیم های فوتبال شهرداری بندرعباس با بیان اینکه چنین اتفاقاتی سبب بی قانونی و محله‌ای شدن فوتبال حرفه‌ای می شود، افزود: وقتی فدراسیون باشگاه ها را ملزم به اجرای دقیق قانون می‌کند پس چرا خود پایبند به اجرای آن نیست؟

رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، او گفت: به طور حتم به صورت کتبی اعتراض خود را به انجام چنین برخورد خلاق قانونی را به گوش مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خواهیم رساند.

فدراسیون تنها به دنبال مطالبات خودش است

سرمربی تیم فوتبال یاران غدیر هشتگرد نیز گفت: عدم اجازه مسئولان سازمان لیگ برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید سبب حضور تنها هشت بازیکن در بندرعباس شد.

سید داود حسینی با بیان اینکه این پیروزی را به تیم شهرداری بندرعباس تبریک می‌گویم، اظهارکرد: بازیکنانم با وجود کم تعداد بودن تمامی تلاش خود را کردند و به شرف و غیرت شان احسنت باید گفت که با تمامی سختی ها راهی بندرعباس شدند.

وی با بیان اینکه باشگاه یاران غدیر هشتگرد یک باشگاه خصوصی است، تصریح کرد: با توجه به جدا شدن تعدادی از بازیکنانمان و همچنین مصدومیت برخی دیگر، با بازیکنان جدید به توافق رسیده و قراردادشان به امضا رسید اما مسئولان سازمان لیگ به علت بدهی حاضر به ثبت قرارداد بازیکنان مان نشدند و به همین علت مجبور شدیم با 8 بازیکن راهی بندرعباس شویم.

وی با اشاره به اینکه تنها علت حضورمان در بندرعباس عدم خارج شدن از جدول مسابقات بود، افزود: پیش از این به شهر شیراز برای دیدار با برق نرفته بودیم و عدم حضور در بندرعباس به معنای سقوط به دو لیگ پایین تر بود و به همین دلیل حضور هشت نفره در بندرعباس را به انصراف از مسابقات ترجیح دادیم.

سرمربی تیم فوتبال یاران غدیر هشتگرد با اشاره به اینکه فرصت نقل و انتقالات لیگ دسته دوم تا دهم دی ماه است، افزود: امیدواریم تا آن زمان مشکلات حل و سازمان لیگ به این باشگاه خصوصی مساعدت لازم را داشته باشد.

وی در خصوص شرایط حضور در بندرعباس گفت: چون تازه ششم دی تکلیف حضورمان در بندرعباس قطعی شد با مساعدت مسئولان پرواز قشم ایر توانستیم بلیط تهران به بندرعباس را گرفته و سپس با شناور راهی بندرعباس شویم! آن هم 20 دقیقه قبل از سوت داور و دیگر توانی برای بازیکن نمی‌ماند که بخواهد بازی تاکتیکی انجام دهد.

سرمربی تیم فوتبال یاران غدیر هشتگرد ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان باشگاه مشکلات بازیکنان برطرف و در ادامه مسابقات شاهد یک تیم قدرتمند از یاران غدیر هشتگرد باشیم زیرا کنار رفتن مان از جدول مسابقات سبب نامنظمی مسابقات می شود.

حسینی در پایان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال طلب های خودش می رود اما با طلب افراد و اشخاص کاری ندارد، بیان کرد: از سه سال گذشته 90 میلیون تومان از باشگاه نساجی مازندران طلب دارم تا امروز تنها مسئولان فدراسیون و کمیته انضباطی مرا پاسکاری می کنند اما برای طلب خود حاضر نشدند کارت سه بازیکن تیم هشتگرد را صادر تا این تیم یازده نفره راهی بندرعباس شود و امیدوارم کسی که دم از قانون می زند در تمامی امور قانون گرایی کند.

برای هر خدماتی از ما پول می‌خواهند

مدیرعامل باشگاه یاران غدیر هشتگرد نیز گفت: با همه بی‌مهری‌هایی که به این تیم وجود دارد آن را در لیگ دسته دوم کشور نگه خواهیم داشت.

هادی ترابی اظهارکرد: با امید فراوان امتیاز یک تیم را در لیگ دسته دوم فوتبال کشور خریداری کردیم و به استان البرز آوردیم اما در این چندماه هیچ حمایتی از این تیم نشد و برای کوچکترین خدماتی در این استان از ما پول خواستند.

وی افزود: علاوه بر تیمداری در بحث احداث فضای ورزشی هم پیش قدم شده‌ایم اما در هر دو بخش حمایتی ندیدیم و به نوعی چوب خوردیم.

ترابی تصریح کرد: برای حل مشکلات تیم و جلب حمایت مسئولان به دیدار فرماندار ساوجبلاغ و خیلی از مراکز صنعتی رفتیم اما متاسفانه با پاسخ منفی آنها روبرو شدیم.

مدیرعامل باشگاه یاران غدیر هشتگرد با بیان اینکه باشگاهش روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد گفت: برای نیم فصل دوم چندین بازیکن خوب به تیم اضافه کرده‌ایم اما به دلیل مشکلاتی که با فدراسیون داریم و بدهی های موجود موفق به گرفتن کارت بازی آنها نشده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای بازی مقابل شهرداری بندرعباس تیم با ۸ بازیکن به این شهر رفتیم تا با انجام بازی حداقل از جدول مسابقات بیرون نمانیم.

ترابی با تاکید براینکه تیمش را با چنگ و دندان در لیگ حفظ می کند، گفت: ما نماینده ورزش البرز در کشور هستیم و توقع توجه بیشتری را از مسئولان داشتیم اما گویا این توقع ما بیجا است و باید خودمان به تنهایی به جنگ مشکلات برویم.

وی در پایان افزود: در ابتدای فصل خیلی از شهرهای تابعه تهران پیشنهاد حضور در آن شهرها را به ما دادند و تسهیلات خوبی هم به ما می دادند اما نپذیرفتیم و امروز در شهر خودمان به مشکل خورده‌ایم.

تنها برای حیثیت خود به میدان رفتیم

دروازه بان تیم یاران غدیر هشتگر نیز گفت: تنها برای حیثیت خود به بندرعباس آمدیم و با وجود هشت نفر به بازی با تیم شهرداری بندرعباس پرداختیم.

داود عزتی افزود: مشکلات مالی از ابتدای فصل باعث شده بود تا بازیکنان انگیزه کافی برای ادامه مسابقات را نداشته باشند و همین امر موجب شد بسیاری از بازیکنان قید حضور در مسابقات را بزنند.

وی با بیان اینکه با وجود بازیکنان جداشده و مصدومین بی‌شمار با هشت نفر راهی بندرعباس شدیم، تصریح کرد: مسئولان سازمان لیگ نیز در کمک به تیم یاران غدیر هشتگرد کم لطفی کردند و اگر کمی به فکر این باشگاه خصوص بودند نمی گذاشتند با عدم صدور کارت بازیکنان مان با 8 نفر راهی بندرعباس شویم.

عزتی در پایان گفت: نمی دانم برای دیدار هفته آینده چه سرنوشتی خواهیم داشت و آیا بازهم با این تعداد بازیکن به میدان می رویم یا بازیکنان جدید به تیم ملحق شده و با تیمی کامل به میدان می‌رویم.

برخورد سلیقه‌ای در فوتبال باید از بین برود

سرپرست تیم فوتبال شهرداری بندرعباس گفت: این بازی بیشتر شبیه یک نمایش بود تا فوتبال و شاید در عمر زندگی خود نظیر آن را نه تنها در ایران بلکه در جای دیگری ندیده بودم.

حسین قنبرنژاد با بیان اینکه از هفته گذشته زمزمه هایی مبنی بر عدم حضور تیم هشتگرد به بندرعباس و لغو این دیدار به گوش مان رسیده بود، تصریح کرد: در طی این مدت مدام با مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران و باشگاه یاران غدیر هشتگرد در تماس بودم و در این خصوص کسب اطلاع می کردم تا اینکه موفق شدم با سرپرست این تیم تماس پیدا کرده و از حضور قطعی این تیم اطیمنان پیدا کنم.

وی ادامه داد: اما شب قبل از مسابقه بازهم خبری از تیم هشتگرد نشد و در تماسی که با سرپرست این تیم داشتم پی بردم این تیم صبح روز مسابقه با پرواز تهران به بندرعباس قصد حرکت دارند که پس از ساعتی بازهم با پیگیری های زیاد متوجه شدم با پرواز صبح تهران به بندرعباس هم تیم هشتگر نیامده و در تماسی که پس از بارها پیگیری موفق شدم با سرپرست تیم هشتگرد برقرار کنم اطلاع داده شد تیم میهمان با پرواز ساعت 10 صبح به سمت قشم در حال حرکت است.

قنبرنژاد با اشاره به اینکه نمی دانم چرا فدراسیون فوتبال دم از قانون گرایی می زند اما به آن عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در آیین نامه مسابقات به صورت شفاف آمده است که تیم ها 48 ساعت قبل از آغاز مسابقه باید در شهر میزبان حضور پیدا کنند اما تا ساعت 14 هم خبری از تیم هشتگرد در بندرعباس نبود.

وی اضافه کرد: در حالی که دیگر عقربه های ساعت به سوی 14:30 در حال حرکت بود به یکباره شاهد بودیم بازیکنان هشتگرد یکی، یکی وارد زمین می شوند و قصد انجام بازی را دارند که پس از پنج دقیقه تعداد آن ها به هشت نفر رسید.

سرپرست تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با بیان اینکه مشخص بود این تیم به دنبال نیمه تمام کردن این دیدار است، خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا باید تیم شهرداری متقبل این همه هزینه شود و به راحتی یک تیم با روح و روان یک تیم بازی کند و آیا روح فوتبال با چنین اتفاقاتی راحت است؟

قنبرنژاد در پایان گفت: امیدوارم مقررات فدراسیون برای همه تیم ها به صورت یکسان رعایت شود و شاهد عدم برخورد سلیقه ای باشیم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، تیم شهرداری بندرعباس هفتم دی ماه در ورزشگاه خلیج فارس به مصاف تیم یاران غدیر هشتگرد رفت که این مسابقه در دقیقه ۴۶ و در حالی که با ۳ گل به سود نارنجی پوشان شهرداری در جریان بود به دلیل اینکه تعداد بازیکنان تیم یاران غدیر در زمین مسابقه به ۶ نفر رسید، نیمه تمام ماند.

تیم انتهای جدولی یاران غدیر هشتگرد که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند از همان ابتدا با تنها 8 بازیکن به مصاف تیم شهرداری بندرعباس رفت و پس از مصدومیت دو بازیکنش در دقایق ۴۰ و ۴۶ با تصمیم حسام ملامحمدی، داور دیدار شهرداری و یاران غدیر، با 6 نفره شدن تیم مهمان و با توجه به اینکه حداقل بازیکنان یک تیم فوتبال برای حضور در یک مسابقه رسمی باید 7 بازیکن باشد، ناچار شد سوت نیمه تمام ماندن بازی را به صدا در بیاورد و طبق قوانین فیفا از ادامه بازی محروم شد.

نتیجه نهایی این مسابقه پس از بررسی اتفاقات بوجود آمده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها