هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، یکشنبه 22 آذر ماه با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود که در حساس‌ترین دیدار تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی سرمربی جدیدش به مصاف استقلال تهران می‌رود.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۱
تقابل قلعه نویی و استقلال در حساس ترین دیدار هفته

به گزارش ایسنا پس از تعطیلی چندین روزه بار دیگر لیگ برتر فوتبال ایران از 22 آذر ماه از سر گرفته می‌شود. در مهمترین و شاید جنجالی‌ترین دیدار این هفته تراکتورسازی در تبریز به دیدار استقلال تهران می‌رود. صدرنشین آبی‌پوش لیگ برتر در حالی این هفته به دیدار تراکتورسازی می‌رود که امیر قلعه‌نویی سرمربی سابق استقلال به تازگی هدایت این تیم تبریزی را پذیرفته است.

دیدار دو تیم نخستین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر است؛ دو تیم چند روز دیگر هم در چارچوب جام حذفی باید به مصاف هم بروند.

تراکتورسازان پس از کسب نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر تصمیم به برکناری تونی اولیویرا گرفتند و امیر قلعه‌نویی را به جایش نشاندند. این کار از یک طرف می‌تواند برای تراکتورسازی نکته مثبت تلقی شود و از سوی دیگر می‌تواند برای این تیم حاشیه ایجاد کند.

قلعه‌نویی در چندین سالی که از عمر لیگ برتر گذشته نشان داده که مناسبات فوتبالی را در ایران می‌شناسد و می‌تواند تیم‌های تحت هدایتش را به مدعی قهرمانی تبدیل کند اما این مربی یک بار دیگر هم سرمربی تراکتورسازی بود و در حالی که با این تیم به مقام نایب قهرمانی لیگ رسیده و قول داده بود که با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود به استقلال رفت. این اقدام خشم هواداران تراکتورسازی را به دنبال داشت؛ خشمی که هنگام ورود قلعه‌نویی به تبریز از سوی برخی هواداران با شعارها و پلاکاردهای اعتراضی نمایان شد.

استقلال اکنون صدرنشین جدول است و هرچند سایه سنگین هم‌نام خوزستانی‌اش را احساس می‌کند اما هنوز هم امید نخست قهرمانی نیم فصل لیگ برتر به شمار می‌رود. این تیم باید در فاصله چند روز دو بار با تراکتورسازی دیدار کند؛ دیدارهای سختی که لغزش در آنها می‌تواند هم صدرنشینی در لیگ برتر را از آنها بگیرد و هم از جام حذفی کنارشان بگذارد.

دیدار دو تیم در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 15 یک‌شنبه 22 آذر ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز می‌شوند.

در دیگر دیدار این هفته فولاد در اهواز به دیدار نفت تهران می‌رود. فولاد و نفت هر دو در فصل جاری لیگ برتر کاملا به دور از انتظارها عمل کرده‌اند. هر دو در 13 هفته سپری شده از لیگ برتر تنها دو بار پیروز شده‌اند و در نیمه پایینی جدول قرار دارند.

فولاد هر هفته بازی‌اش را در حالی به پایان برده که نخستین سوال خبرنگاران از مربی تیم و مدیر باشگاه ادامه همکاری اسکوچیچ و فولاد بوده است. نفت هم دور از انتظاری که از خود ایجاد کرده بود، تا این جا نتوانسته نمایش خوبی ارائه دهد.

دیدار دو تیم از ساعت 15 در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود.

سایپا و استقلال اهواز هم این هفته به دیدار هم می‌روند. سایپای رده پنجمی در صورتی که بتواند استقلال اهواز قعرنشین را شکست دهد، در صورت لغزش صبا برابر ملوان می‌تواند 24 ساعت حضور در رده سوم جدول را تجربه کند.

استقلال اهواز هم که در این فصل بدترین نتایج ممکن را کسب کرده و با شش امتیاز در قعر جدول قرار گرفته تنها با امید کسب آبرو و کم کردن از دامنه ناکامی‌هایش به میدان می‌رود.

دیدار دو تیم ساعت 15 و 15 دقیقه آغاز می‌شود.

سپاهان هم این هفته میزبان است؛ طلایی‌پوشان اصفهانی به دیدار راه‌آهن خواهند رفت. راه‌آهن با 10 امتیاز سیزدهم است و سپاهان با 20 امتیاز در رده هفتم جای گرفته است. پس از جنجال‌های زیادی که تغییر سرمربی سپاهان ایجاد کرد و تعطیلی چندین روزه لیگ، اینک باید دید وقفه لیگ بیشتر به سود سپاهان بوده و این تیم توانسته حاشیه‌هایش را برطرف کند یا راه‌آهن از این فرصت بهره برده و خود را برای ادامه لیگ، بیشتر آماده کرده است.

دیدار دو تیم از ساعت 15 و 15 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

در آخرین دیدار روز نخست هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال هم صبا با علی دایی به مصاف ملوان می‌رود. دایی ابتدای فصل گزینه سرمربی‌گری ملوان بود اما با این تیم به توافق نرسید تا حمید استیلی، هدایتش را بپذیرد. دیدار دو تیم با مربیانی از جنس مکتب پرسپولیس در قم می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

دیدار دو تیم از ساعت 15 و 15 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (قم) آغاز می‌شود.

دیگر دیدارهای این هفته که دوشنبه 23 آذر برگزار می‌شود به این شرح است:

سیاه‌جامگان – ذوب‌آهن

استقلال خوزستان – پدیده

پرسپولیس – گسترش فولاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها