اعلام اولین رنکینگ تکواندوکاران در سال المپیک

خدابخشی همچنان در صدر

هوگوپوشان ایران در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۵، برای هشتمین بار بر سکوی نایب قهرمانی این مسابقات ایستادند.
کد خبر: ۸۶۳۲۳۱
هوگوپوشان ایران نایب قهرمان جهان شدند

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در پایان جدال دو روزه 8 تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی 2015 که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، تیم تکواندوی ایران در فینال به جمهوری آذربایجان باخت و دوم شد، تیم های روسیه و کره جنوبی به طور مشترک به مقام سوم رسیدند.

در گروه زنان نیز، چین قهرمان شد، مکزیک عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و کره جنوبی و چین تایپه سوم مشترک شدند.

بیژن مقانلو تیمی کاملا جوان و با میانگین سنی 22 سال راهی این دوره از رقابتها کرده بود.

هوگوپوشان ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم های ازبکستان، بلژیک و جمهوری آذربایجان همگروه بودند.

تیم ایران ابتدا به مصاف ازبکستان رفت و 26 بر 25 نتیجه را واگذار کرد. در دومین پیکار رو در روی بلژیک قرار گرفت و توانست با نتیجه 40 بر 29 به برتری دست پیدا کند و در سومین دیدار، با پیروزی 31-22 مقابل جمهوری آذربایجان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ملی پوشان کشورمان در مرحله نیمه نهایی این رقابتها رو در روی تیم ملی روسیه قرار گرفتند و در این پیکار با شکست 31 بر 24 تزارها به فینال راه یافتند تا یک بار دیگر مقابل هوگوپوشان جمهوری آذربایجان صف آرایی کنند.

هوگوپوشان ایران در فینال با نتیجه 42 بر 22 بازی را واگذار کردند و بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات با ترکیب آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، سعید رجبی، مسعود حجی زواره و امید عمیدی در شیاپ چانگ حاضر شد که بغیر از حجی زواره تمامی این بازیکنان نخستین حضورشان را در مسابقات جام جهانی تجربه می کردند.

بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشتند.

هوگوپوشان ایران سال گذشته و در جام جهانی 2014 که در مکزیک برگزار شد سوم شدند .

مسابقات جام جهانی تکواندو با حضور 8 تیم برتر جهان در گروه مردان و 8 تیم برتر جهان در گروه زنان از سه شنبه در مکزیک آغاز و دقایقی پیش به پایان رسید.

این پیکارها به صورت تیمی برگزار و هر تیم می توانست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد و یا 6 تکواندوکار که یک هوگوپوش بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شد.

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، در گروه مردان کشورها می‌بایست ترکیب تیم خود را طوری انتخاب می کردند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم با کمتر باشد.

همچنین فدراسیون جهانی به کشور‌ها این مجوز را داده بود که از 2 ورزشکار با ملیت متفاوت در ترکیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنکه این تکواندوکاران از تیم های مدعو به جام جهانی نباشند.

مسابقات جام جهانی تکواندو G2 بود و به تکواندوکاران تیم قهرمان 20 امتیاز، تیم نایب قهرمان 12 امتیاز و تیم سوم، 7.2 امتیاز تعلق گرفت که البته این امتیاز برای رنکینگ ماه ژانویه 2016 ورزشکاران محاسبه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها