تیم ملی کشتی آلیش دختران می‌خواهد در جهان هم اسمش را بر سر زبان‌ها بیندازد. بعد از این‌که این رشته زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی در آمد، ایرانی‌ها هم میزبانی و هم قهرمانی را در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا مال خود کردند.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۱
دختـرانی که کشتی می گیرند

اما بلندپروازی‌های این تیم قرار نیست به جغرافیای قاره آسیا خلاصه شود. دختران آلیش با تلاش و انگیزه بالا دنبال سکوهای جهانی هستند.
پیش از این قرار بود مسابقات آلیش قهرمانی جهان (کشتی با کمربند دختران) اواخر آذر ماه برگزار شود اما این رقابت‌ها منتفی شد. با این حال حضور در تورنمنت بین‌المللی مینسک و رقابت با تیم‌های برتر دنیا می‌تواند یک محک جدی برای این تیم تازه کار و البته پرامید باشد. خودشان که می‌گویند پس از قهرمانی در آسیا حالا با امید کسب یک موفقیت دیگر به بلاروس می‌روند. آنچه در ادامه می‌آید صحبت‌های شیرین شیرزاد، سرپرست تیم ملی آلیش دختران با خبرنگار «جام بانوان» است.

رقابت با قدرت‌های جهانی
با توجه به این‌که کشتی آلیش دختران به تازگی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی درآمده به همین دلیل آنها امسال نتوانستند برای مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کنند. با این حال یک تورنمنت جهانی در پیش داریم که 24 تا 28 آذرماه در مینسک بلاروس برگزار می‌شود. 18-17 تیم از همه جای دنیا در این تورنمنت شرکت می‌کنند. رقابت‌های خوبی است. آلمان ایتالیا، برزیل، اوکراین، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان از جمله تیم‌های مطرح دنیا هستند که در این تورنمنت حضور دارند. ما هم در شش وزن کشتی گیر می‌بریم.

همه چیز عالی
اردوی تیم ملی آلیش از مهرماه به صورت مداوم تشکیل شده؛ 15 روز اردو و سه روز تعطیلی برنامه ملی‌پوشان در این مدت بوده است. البته یک تعطیلات سه هفته‌ای هم داشتیم اما بچه‌ها از دهم آذرماه دوباره به اردو برگشتند تا برای تورنمنت مینسک آخرین مرحله اردو را نیز برگزار کنند. در کل شرایط اردویی ایده‌آل بوده است. ما حتی از لحاظ هزینه از مردان هم بیشتر هزینه می‌کنیم. یک دقیقه تمرین بچه‌ها در اردوهایی که داشتیم، بدون حضور پزشک و بدون تجهیزاتی که مربی می‌خواهد نبوده است. البته همه اینها نتیجه توجه زیاد آقای رسول خادم به تیم ملی آلیش بانوان است.

هدف؛ قهرمانی
بعد از قهرمانی در آسیا، تورنمنت بلاروس نخستین تجربه برون‌مرزی دختران ایرانی است و می‌خواهیم بهترین عملکرد را بین تیم‌های جهان داشته باشیم. بچه‌های ما اگر تمرینات تاکتیکی و تکنیکی را که در تمرینات پشت سرگذاشته و یاد گرفته‌اند، در مسابقات اجرا کنند می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. اصلا ما برای قهرمانی به مینسک می‌رویم. مربیان ما مسابقات حریفان را آنالیز کرده‌اند و روی نقاط قوت و ضعف حریفان در اردو با بچه‌ها کار شده.. ما برای قهرمانی می‌رویم. قدرتش را داریم و ان‌شاءلله دختران ما همه سعی شان را می‌کنند که به این نتیجه برسیم.

برنامه‌ریزی برای استارت لیگ
به نظر می‌رسد از شرایط تیم بدون این‌که اردوی خارجی داشته باشید، راضی هستید؟
در کشتی آلیش دختران هنوز لیگ نداریم و فکر می‌کنم راه اندازی آن می‌تواند انگیزه بیشتری به ورزشکاران این رشته بدهد و به بالا رفتن کیفیت تیم ملی کمک کند. البته کشتی آلیش زنان نوپاست. ما اسفند ماه سال گذشته شروع کردیم و هنوز مربیان در این رشته جایگاه خودشان را پیدا نکرده‌اند. سطح کشتی‌گیران هم هنوز معلوم نیست. باید بگویم الان در تیم ملی سرمربی نداریم و سه نفر مربی کار هدایت دختران را به عهده دارند. با وجود این در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با حمایت فدراسیون در آینده‌ای نزدیک رقابت‌های لیگ آلیش بانوان را نیز راه‌اندازی کنیم.

مریم عالی زاده/هفته نامه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها