با اعلام بیژن مقانلو ترکیب تیم ملی تکواندوی ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2015 مشخص شد و 6 هوگوپوش ایران از فردا (سه شنبه) مبارزات خود را پیگیری می کنند.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۶
ترکیب تیم ملی تکواندو در جام جهانی مشخص شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو که به صورت تیمی برگزار می شود، از فردا (سه شنبه) به مدت دو روز در «مکزیکوسیتی» برگزار و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت های خود را آغاز خواهند کرد.

در گروه مردان، به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، روسیه، ازبکستان، کره جنوبی، بلژیک، آذربایجان، امریکا و مکزیک (سهمیه کشور میزبان) در این رقابتها شرکت می کنند و در گروه زنان، به ترتیب تیم‌های کره جنوبی، چین تایپه، چین، روسیه، آمریکا، کرواسی، تایلند و مکزیک (سهمیه کشور میزبان) بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که دعوت تیم ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو بر اساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است.

اما بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در خصوص ترکیب تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2015، گفت: «ما برای مسابقات جام جهانی با شش تکواندوکار حضور خواهیم داشت که پنج نفر مبارزه می کنند و یک نفر هم ذخیره است. آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و امید عمیدی ترکیب تیم ایران در این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند.»

بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، وزن کشی ورزشکاران امروز (دوشنبه) از ساعت 10 الی 12 به وقت محلی (19:30 تا 21:30 به وقت ایران) است و جلسه سرپرستان و قرعه کشی نیز در همین ساعت و همین روز انجام می شود.

مسابقات از فردا (سه شنبه) ساعت 10 صبح به وقت محلی (19:30 به وقت ایران) با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و هشت تیم در دو گروه چهار تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابتها دو تیم از گروه اول و دوم تیم از گروه دوم به دور بعد صعود خواهند کرد.

مسابقات جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد و یا 6 تکواندوکار که یک هوگوپوش بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود.

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، در گروه مردان کشورها باید ترکیب تیم خود را طوری انتخاب کنند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم با کمتر باشد.

در گروه زنان نیز، مجموع وزن 6 تکواندوکار باید 367 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 تکواندوکار باید 313 کیلوگرم یا کمتر باشد.

همچنین فدراسیون جهانی به کشور‌ها این مجوز را داده است که از 2 ورزشکار با ملیت متفاوت در ترکیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنکه این تکواندوکاران از تیم های مدعو به جام جهانی باشند.

در جدول قرعه کشی این رقابت‌ها هشت تیم به دو گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند که کشور قهرمان جهان در سال 2015، رنکینگ یک گروه اول است و کشور میزبان، رنکینگ یک گروه دوم خواهد بود و مابقی کشورها براساس قرعه تقسیم می شوند.

همچنین پس از این که از هر گروه دو تیم راهی مرحله بعد شدند تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه دو و تیم دوم گروه یک با تیم اول گروه یک مبارزه خواهند کرد تا فینالیست های این دوره از مسابقات مشخص شوند.

رقابت های مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز از ساعت 18 به وقت محلی روز چهارشنبه (18 آذر ماه) پیگیری می شود که به وقت ایران ساعت 3:30 بامداد روز پنجشنبه (19 آذر ماه) است.

تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات جام جهانی 2014 که در مکزیک برگزار شد، عنوان سوم را به دست آورد.

تکواندوکاران پس از پایان این دوره از مسابقات ساعت یک بامداد شنبه (21 آذر ماه) به ایران بازخواهند گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها