رییس اتحادیه فوتبال انگلیس نسبت به باقی ماندن قطر به عنوان میزبان رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ شک دارد.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۵
اعتراض اتحادیه فوتبال انگلیس به میزبانی قطر برای جام جهانی

رای کمیته ویژه فیفا در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ (روزی مثل امروز) میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را به روسیه و میزبانی تورنمنت ۲۰۲۲ را به قطر واگذار کرد.

از آن زمان تاکنون اتهام‌های مختلفی وارد شده که اعضای فیفا با دریافت پول یا توصیه این کار را انجام داده‌اند.

چندی پیش نیز مقامات سوییس دستور تحقیقات ویژه‌ای را برای بررسی این رای‌گیری شروع کردند.

تحقیقات سوییس در حال بررسی بیش از ۱۲۰ گزارش از فعالیت‌های مشکوک مرتبط با تصمیم فیفا در این انتخاب برای روسیه و قطر هستند، در حالی که هر دو کشور به شدت شائبه پرداخت پول را تکذیب می‌کنند.

گرک دایک به آسوشیتدپرس گفت: حقیقت این است که این بدترین تجربه در تاریخ فیفا است و عواقب آن ممکن است تا ۷ سال دیگر هم ادامه داشته باشد.

اگر بررسی‌های جنایی سوییس نشان دهد که فسادی در این تصمیمی‌گیری وجود داشته ممکن است میزبانی قطر زیر سوال برود.

اگر تحقیقات توسط مقامات سوییس و اف بی آی پیش برود و نشان دهنده بی نظمی مالی باشد، ممکن است افراد زیادی بخواهند میزبانی ۲۰۲۲ دوباره تعیین شود.

این در حالی است که از ۲۲ نفر عضو کمیته‌ای که قطر را انتخاب کردند، تنها هفت نفر در این مقام باقی مانده‌اند و بقیه از کار تعلیق شده‌اند که سپ بلاتر رییس فیفا و میشل پلاتینی رییس یوفا نیز از جمله آنها هستند.

رییس اتحادیه فوتبال انگلیس افزود: درباره میزبانی قطر هم اگر دقت شود می‌بینید که هیچ دلیل قانونی برای این کار وجود نداشت و همه نسبت به گرمای هوا هشدار داده بودند و بعد مطرح شد که مسابقات باید در فصل زمستان برگزار شود.

اتحادیه فوتبال انگلستان پیش از این هم از فیفا خواست تا درباره این حرف سپ بلاتر که پیش از رای گیری خواسته شده بود تا روسیه و قطر انتخاب شوند، توضیح دهد زیرا اتحادیه فوتبال انگلستان برای کسب این میزبانی ۲۱ میلیون پوند هزینه کرد و یک نامه دیگر نیز این هفته به همین منظور ارسال کرد.

این در حالی است که امروز چهارشنبه و فردا پنج شنبه کمیته ویژه فیفا در زوریخ نشست دیگری برگزار می‌کند تا اصلاحات پیشنهادی در قوانین از جمله محدودیت سنی تا ۷۴ سال را برای مقامات ورزشی و افزودن یک رای از سوی زنان را برای هر کنفدارسیون بررسی کند.

دایک همچنین خواستار این شد تا فیفا برای عموم اعلام کند که دستمزد سالانه رییس و دیگر اعضای فیفا چقدر است. وی گفت دستمزد سالانه خود وی به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انگلستان ۱۵۰ هزار پوند در سال است که برای سه روز کار در هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، این مقام فوتبال انگلستان گفت: این حق مردم است که بدانند رییس و اعضای فیفا چقدر دریافت می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها