رقابت های جهانی وزنه برداری

رکوردهای رضازاده شکسته شد

تیم ملی وزنه برداری ایران با مقام نازل پانزدهمی به کار خود در رقابت های جهانی وزنه برداری پایان داد. تمامی رکوردهای حسین رضازاده نیز در جریان این رقابت ها شکسته شد ضمن اینکه پنج سهمیه المپیک هم برای وزنه برداری ایران به دست آمد.
کد خبر: ۸۶۰۴۷۶
رکوردهای رضازاده شکسته شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، در پایان هشتاد و دومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر هیوستون آمریکا برگزار شد، روس‌ها با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز، ضمن صدرنشینی در رده بندی مدالی مسابقات، در رده بندی امتیازی نیز با اختلاف 137 امتیاز نسبت به تیم بلاروس، روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند.

لوچف که در آخرین شب مسابقات رکوردهای دسته فوق سنگین جهان را در دوضرب و مجموع به نام خود تغییر داد، در رده بندی اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات با 482.73 امتیاز در حالی عنوان بهترین وزنه بردار مسابقات جهانی 2015 را به دست آورد که جدی ترین رقیب او، لیجون چن از چین که اتفاقا او هم دو رکورد دوضرب و مجموع دسته 62 کیلوگرم را ارتقا بخشیده بود، صاحب 482.21 امتیاز شد و با اختلاف ناچیزی نسبت به لوچف (52 صدم امتیاز) در مکان دوم ایستاد.

در این رده بندی کیانوش رستمی، تماینده شایسته وزنه برداری کشورمان با کسب 464.19 امتیاز سینکلر (سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی) در رده دهم بهترین وزنه برداران مرد مسابقات جهانی هیوستون ایستاد.

قدرت‌نمایی نماینده فوق سنگین کشور روسیه یعنی الکسی لوچف بود که با مهار وزنه با ارزش 264 کیلوگرم در حرکت دو ضرب و رسیدن به حدنصاب مجموع 475 کیلوگرم، بعد از 11 سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از 15 سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین را از سیطره حسین رضازاده خارج کرد و به نام خود به ثبت رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها