گفت‌وگو با بهناز شفیعی تنها دختر موتورسوار ایرانی در رشته «RACE»

پرش به سقف آرزوها

کویت؛ عرصه درخشش پدیده‌های تیراندازی

دختران ایرانی به هدف زدند

کویت برای ما کویت نبود! یعنی نگذاشتند که باشد.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۲
دختران ایرانی به هدف زدند

رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا قرار بود آخرین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای تیراندازی ایران باشد، اما یک اتفاق پیش‌بینی نشده همه معادلات را برهم زد. با توجه به کیفیت تیراندازان ایران در آسیا و حضور ستاره‌هایی نظیر نجمه خدمتی، الهه احمدی، مه‌لقا جام‌بزرگ و نرگس امام‌قلی‌نژاد برای کسب سهمیه المپیک و کسب مدال‌های رنگارنگ، به این رقابت‌ها دل بسته بودیم، اما در نهایت فقط به هدف زدیم و تنها دستاورد بانوان ایران از این رقابت‌ها، مدال‌های رنگارنگی بود که به دست آمد.
تیراندازان در مسابقات جهانی فرصت زیادی برای کسب سهمیه داشتند، اما به دلیل مشکلات مالی و لغو سفرهای این تیم و بعضا اعزام با حداقل نفرات، کار به مسابقات جهانی آذربایجان کشیده شد و الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر زنان با حضور در فینال و البته کسب مدال طلا و برنز، سهمیه ایران در المپیک را از طریق مسابقات جهانی کسب کردند. بنابراین کویت میدان هدف اصلی تیراندازی ایران برای کسب سهمیه محسوب می‌شد. هدفی که فدراسیون تیراندازی برای کسب سهمیه‌های بیشتر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بود، اما یک اتفاق عجیب همه معادلات را برهم زد و پیش‌بینی‌ها را باطل کرد.
چند روز مانده به آغاز رقابت‌ها و در حالی که تیراندازان ایران سیبل‌های کویت را برای کسب سهمیه ریو هدف گرفته بودند، فدراسیون جهانی تیراندازی با یک بهانه عجیب 35 سهمیه این رقابت‌ها را لغو کرد تا کویت تنها میزبان یک مسابقه خشک و خالی باشد. این بهانه عدم صدور ویزا برای ناظر فنی اسرائیلی این رقابت‌ها بود.
همین اتفاق سبب شد تا زمزمه‌هایی مبنی بر عدم اعزام تیم به این رقابت‌ها مطرح شود، اما مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد بنا بر برنامه قبلی تیم تیراندازی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد، چرا‌که این رقابت‌ها در بدبینانه‌ترین حالت می‌تواند یک تورنمنت تدارکاتی خوب و یک محک عالی برای تیراندازان ایران باشد. به این ترتیب تیم ملی تیراندازی ایران کامل در این رقابت‌ها حضور یافت. تیم ملی کشورمان در بخش بانوان با ترکیب الهه احمدی، مریم طالبی، مه‌لقا جام‌بزرگ، نرجس امام‌قلی‌نژاد، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، مریم شفیعی‌پور، فاطمه صالحی، مائده امین‌زاده، آرمینا صادقیان، مریم سلیمی، رویا صبح‌خیز در رشته تفنگ، الهام هریجانی، گلنوش سبقت‌الهی، بهناز غلامی، هانیه رستمیان، لعیا محمدی، آیناز روضه‌مقدم در رشته تپانچه، سپیده سیرانی، مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور در رشته تراپ به این مسابقات اعزام شدند.
رقابت‌هایی که کسب مدال‌های رنگارنگ در آن قابل پیش‌بینی بود. در بخش بانوان مثل همیشه 3+1 تفنگدار نامدار ایران یعنی نجمه خدمتی، الهه احمدی، مه‌لقا جام‌بزرگ و نرگس امام‌قلی‌نژاد پرچمدار بودند و دقیق‌تر به هدف زدند. درخشش این چهار تیرانداز نامی از قبل مسجل بود اما نقطه امیداورکننده درخشش جوانان و نام‌های تازه‌ای بود که تا‌کنون نام آنها را کمتر شنیده بودیم. فاطمه کرم‌زاده، مریم شفیعی‌پور، مائده امین‌زاده، هانیه رستمیان، لعیا محمدی و آیناز روضه‌مقدم نفرات جوانی بودند که در این رقابت‌ها خوش درخشیدند و درست به هدف زدند تا این اتفاق مهم‌ترین دستاورد تیراندازی ایران در کویت باشد. درخشش جوانان آینده‌داری که به نوعی پشتوانه تیراندازی محسوب می‌شوند و ثابت می‌کند که چشمه تیراندازی ایران کماکان در حال جوشش است و ستاره از دل آن بیرون می‌آید. ستاره‌هایی که در آینده‌ای نه‌چندان دور هر‌کدام می‌توانند یک نجمه خدمتی یا الهه احمدی باشند. کار تیراندازی هنوز به پایان نرسیده. 35 سهمیه باقیمانده که باید در یک تورنمنت پیش‌رو توزیع شود و بانوان تیراندازی ایران از مدت‌ها قبل برای کسب آن هدفگیری کرده‌اند.

همه مدال‌های بانوان تیر انداز
تیم‌های ملی تیراندازی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا 16 مدال کسب کردند که از این جمع 9 مدال سهم بانوان بود؛ سه طلا، سه نقره و سه برنز. اسامی مدال‌آوران در زیر آمده است:
تپانچه 10 متر انفرادی (نوجوانان): هانیه رستمیان ـ نقره تپانچه 10 متر تیمی (نوجوان): هانیه رستمیان، لعیا محمدی و آیناز روضه‌مقدم ـ برنز تفنگ 50 متر درازکش، انفرادی (جوانان): فاطمه کرم‌زاده ـ طلا/ نجمه خدمتی ـ برنز تفنگ 50 متر سه وضعیت انفرادی (جوانان): نجمه خدمتی ـ مدال طلا/ فاطمه کرم‌زاده ـ نقره تفنگ بادی 10 متر تیمی (جوانان): نجمه خدمتی، مریم شفیعی‌پور و فاطمه کرم‌زاده ـ طلا تفنگ 50 متر سه وضعیت تیمی (جوانان): نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، مائده امین‌زاده و مریم شفیعی‌پور ـ طلا تفنگ 50 متر درازکش تیمی (جوانان): فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی، مائده امین‌زاده ـ طلا تفنگ بادی 10 متر انفرادی (بزرگسالان): نرجس امام قلی‌نژاد ـ برنز تفنگ بادی 10 متر تیمی (بزرگسالان): نرجس امام‌قلی‌نژاد، الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ ـ نقره

آیسان سعیدی/ جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها