ارتباط رشد و توسعه یافتگی در بسکتبال

وقتی سرمایه ها بی ارزش می شوند

جام جم ورزشی: با نگاهی ساده به اتفاقات سال های اخیر بسکتبال ایران که یکی از بزرگترین مشکلات آن بی مقدار پنداشتن سرمایه های این ورزش است می توان گفت رشد و توسعه بسکتبال هرگز با حمایت و هدایت سرمایه ها همراه نبوده تا کوشش های انجام شده را در مسیر توسعه یافتگی بسکتبال تشویق و تسهیل کند.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۹
وقتی سرمایه ها بی ارزش می شوند

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، بی ارزش شدن سرمایه ها در بسکتبال ایران ، رشد این ورزش را که افزایش در اندازه یا تعداد است از بین برد از طرفی ارتباط رشد و توسعه که بیانگر افزایش در شایستگی است ، دیده نمی شود .از این منظر باید گفت بسکتبال ایران توسعه یافته نیست.

در این ورزش سیستم ، برنامه جامع و یا چرخه ساختارمندی برای استعدادیابی، بازیکن سازی ، پرورش مدیر و مربی و البته فرهنگ پروری ، وجود ندارد.
سرمایه فکری نیز دستخوش سطحی نگری است و برنامه محوری عمقی نگری خود را از دست داده است.

در چنین فضای بوجود آمده رشد و توسعه بسکتبال ایران فقط با چوب جادویی درک بائرمن امکان پذیر نیست زیرا موانع توسعه یافتگی به قدری زیاد است که چرخه ساختارمندی آن تجزیه و تحلیل توام با تعیین وضعیت را طلب می کند.
از استان ها و باشگاهها گرفته تا آموزش و پرورش و همین طور بخش های دیگر بویژه مزبیان.

بسکتبال ایران سالهاست با محدودیت های درونی و خودتحمیلی درگیر بوده و تفاوت ها و تعارض های آن بسیار است به طوری که میان آنچه ادعا می شود و آنچه به کار می آید ، تفاوت های آشکاری وجود دارد.
از این رو برای چرخه ساختارمندی ، نه فقط یک نفر بلکه تمامی نیروها بویژه هیات های استانی باید سطح مطالبات خود را از رشد و توسعه یافتگی بسکتبال افزایش داده نوع نگاه قدرت مدارانه را با حمایت و هدایت همچنین ارزشگذاری به سرمایه ها را تغییر دهند.

افشین رضاپور/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها