کنفرانس خبری بسکتبال و ابهام های تازه

آقای بائرمن 15 نفر از این لیگ را معرفی کن!

جام جم ورزشی: انتشار خبر قرارداد درک بائرمن با باشگاه روسی بلافاصله با واکنش فدراسیون بسکتبال روبه رو شد تا جایی که این فدراسیون در خبری که روی سایت خود گذاشت اعلام کرد درک بائرمن همچنان سرمربی تیم ملی است و با تیم روسی قرارداد نبسته است.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۶
چگونه بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال می شود؟

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، با این وجود حضور دوباره بائرمن در تیم کرانسی و بستن قرارداد با این تیم به خبر اول بسکتبال ایران تبدیل شده است. خبری که سایت باشگاه روسی آن را رسما اعلام و تایید می‌کند و فدراسیون بسکتبال ایران تکذیب و رد!

بر این اساس قرار شد بائرمن چهارشنبه سیزدهم آبان به ایران بیاید تا پس از مذاکره نهایی وضعیت این مربی مشخص شود.

تیم ایران با سرمربیگری درک بائرمن در رقابت های بسکتبال جام ملت های آسیا که در چین برگزار شد پس از چین و فیلیپین در جایگاه سوم ایستاد و از راهیابی به المپیک باز ماند .

ملی پوشان بسکتبال ایران پس از پایان لیگ برتر که قرار است اردیبهشت 95 به پایان برسد در تیرماه باید در رقابت های انتخابی المپیک2016 ریو شرکت کنند.

اما با وجود همه حرف هایی که این روزها درباره ادامه کار بائرمن در ایران شنیده می شود ، تکلیف این مربی آلمانی با تیم ملی و فدراسیون بسکتبال ایران چیست؟ آیا بائرمن در شرایطی که با تیم روسی قرارداد دارد حاضر به فسخ قرارداد قبلی و امضای قرارداد جدید با فدراسیون بسکتبال ایران می شود؟

فدراسیون مشحون در سال های گذشته بویژه در زمان بچیروویچ سرمربی سابق تیم ملی چنین شرایطی را تجربه کرده است.رسم این است به جای دادن دستمزدهای طولانی مدت به مربیان خارجی زمانی که تیم ملی فعال نیست آنها به باشگاههای مختلف در سمت های مشاور یا سرمربی پیشنهاد شوند. مانند زمانی که تیم مهرام بچیروویچ را یک سال به جای مصطفی هاشمی به خدمت گرفت یا پتروشیمی بندرامام که از مشاوره بچیروویچ استفاده می کرد.

گویا فدراسیون بسکتبال این بار هم می خواهد از طرف یکی از باشگاهها به کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هزینه های اقامت بائرمن را تا زمان بازی های گزینشی تامین کند. در این ارتباط شنیده شد تیم بسکتبال شیمیدر تهران این بار نامزد برنامه های حفظ سرمربی خارجی بسکتبال شده است.

شیمیدر در هفته نخست رقابت های لیگ برتر بسکتبال برابر شهرداری گرگان به برتری رسید.جواد رحمتی پور به همراه محمد عابدینی کادر فنی شیمیدر را تشکیل می دهند با این حال از مدت ها قبل شنیده می شد مسئولان باشگاه به دنبال جذب مربی خارجی هستند.

محمد عابدینی آنالیزور تیم ملی بسکتبال و یکی از دستیاران بائرمن در جام ملت های آسیا بود و شیوه کار کردن مربی آلمانی را طی این مدت شناخته است.

جواد رحمتی پور مربی جوانی است که تجربیات ارزنده ای در بسکتبال پایه دارد و در سال های اخیر با تیم جوان شیمیدر و قهرمانی لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده است.

فدراسیون بسکتبال که اعتقادی به حضور مربیان ایرانی در راس تیم های ملی ندارد ، مانند دوره های قبلی راه ورود مربی خارجی تیم ملی را در بسکتبال ایران هموار می کند که این بار درک بائرمن در این فرایند قرار گرفته است.

او در صورت توافق با فدراسیون بسکتبال همزمان با مربیگری در باشگاه باید بازیکنان ملی پوش را زیر نظر داشته باشد. کنترل و ارزیابی تمرینات رده های سنی نیز بخش دیگری از برنامه هایی است که فدراسیون مشحون برای او در نظر خواهد گرفت.این برنامه ها با تامین بودجه بائرمن توسط باشگاه شیمیدر در چند ماه آینده طراحی شده تا در نشست روز چهارشنبه فدراسیون با سرمربی تیم ملی در میان گذاشته شود.

حال باید منتظر واکنش بائرمن و باشگاه روسی بود که در مقابل مجموعه پیشنهادهای فدراسیون و مبلغ قرارداد او در ایران چه خواهند کرد؟

افشین رضاپور / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها