کاروان ورزش ایران در حالی خود را برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو آماده می‌کند که مسئولان کمیته ملی المپیک امیدوارند در این دوره بتوانند طلسم بی‌مدالی بانوان ورزشکار ایرانی را در این رویداد ورزشی دنیا بشکنند؛ امیدی که با زهرا نعمتی، کماندار معلول کشورمان حالا پررنگ‌تر شده است.
کد خبر: ۸۵۰۱۹۱
تصمیم بزرگ زهرا نعمتی

به گزارش جام جم ورزشی ،نعمتی با مدال طلای بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن افتخاری نصیب ورزش زنان ایران کرد که تا به حال هیچ بانوی ورزشکار دیگری به آن دست نیافته است.

کار زهرا آن‌قدر برای ورزش ایران مهم بود و به چشم آمد که مسئولان کمیته ملی المپیک از او خواستند تا برای تیم ملی تیروکمان افراد سالم هم در بازی‌های المپیک به میدان برود و این کاروان را هم از توانایی خود بی‌نصیب نکند.

به این امید که شاید او اولین بانوی طلایی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک لقب بگیرد.
نعمتی هم به انگیزه بالابردن پرچم ایران، این خواسته را اجابت کرد تا هم در بازی‌های پارالمپیک و هم المپیک 2016 ریودوژانیرو برای تیم‌های ملی تیروکمان ایران تیر بزند.

کماندار قهرمان جهان از سال گذشته در حالی شبانه‌روز پرفشار تمرین می‌کرد و در اردوهای هر دو تیم حاضر می‌شد که به یک‌باره با تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولان یعنی کاروان پارالمپیکی‌ها دچار چالش شد. طوری که مجبور شد از بین دو تیم یکی را انتخاب کند!

خودش می‌گوید یک سری اتفاقات و سوء‌تفاهمات باعث شد تا کار به اینجا برسد. ظاهرا نارضایتی رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولان از حضور نعمتی در اردوی افراد سالم عامل اصلی اختلاف است.

تیم ملی تیروکمان معلولین چندی پیش در حالی عازم مسابقات قهرمانی جهان 2015 شد که نام زهرا نعمتی در شروع فهرست این رقابت‌ها قرار داده نشد تا او نتواند به میدان اعزام شود.

تنها بانوی طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک می‌گوید: «با این کار نه‌تنها شانس مدال، بلکه سهمیه بازی‌های پارالمپیک ریو از کشور ما گرفته شد.

در آلمان گرفتن سهمیه برای من خیلی راحت بود. چرا که در این میدان تنها 37 ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کردند و 16 نفر اول سهمیه پارالمپیک را می‌گرفتند.

من حتی می‌توانستم مدال طلای این رقابت‌ها را بگیریم. همان طور که سال 2011 و 2013 قهرمان جهان شدم.

مسئول انجمن تیروکمان معلولان مخالف این بود که من برای تیم ملی تیروکمان افراد توانمند مسابقه بدهم. این در حالی است که سختی کار برای من بود.

من باید فشار تمرینات را در هر دو تیم تحمل می‌کردم. به هر حال اصلا این اتفاق برایم خوشایند نبود چون من توقع حمایت را از کمیته ملی پارالمپیک داشتم، چرا که آنجا را خانه خودم می‌دانم.

من دوست داشتم تمام سختی‌ها را به جان بخرم تا پرچم ایران را بالا ببرم.»‌ بانوی پرافتخار ورزش ایران اما این کدورت‌ها را کنار گذاشته و با‌انگیزه هر چه تمام در کنار کمانداران سالم در تیم ملی مشغول تمرین است تا همراه آنها به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شود و نتیجه زحماتش را آنجا بگیرد:

«خدا را شکر شرایط بدنی خوبی دارم و از تمریناتم راضی هستم و رکوردهایم قابل قبول است، آماده‌ام تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کنم.

ما اردوی خوبی را در کیش سپری کردیم و با توجه به‌این‌که آب و هوای کیش خیلی به شرایط جوی تایلند نزدیک است، این اردو کمک زیادی به ما کرد تا در تایلند بهتر مسابقه بدهیم.

با وجود این که تاکنون در دو مسابقه با افراد سالم به میدان رفته‌ام اما به نظر خودم عملکرد قابل قبولی داشته‌ام.

در دو مسابقه که هر دو جهانی بود تا مرحله یک‌هشتم و یک‌شانزدهم پیش رفتم. ان‌شاءالله که شرایط تا آن موقع هم ایده‌آل باشد و بتوانم سهمیه المپیک را بگیرم.»

سارا گودرزی

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها