هدف‌گیری ‌سیبل‌ کویت ‌از‌ آلمان!

3 تفنگدار در هانوفر

جام جم ورزشی: تیراندازی مدت‌هاست جایگاه خود را در ورزش ایران پیدا کرده است. رشته‌ای که تا یک دهه پیش چندان تحرکی نداشت، با تغییر در راس هرم مدیریت فدراسیون و باز شدن فضا و شکسته شدن انحصار، حالا به یک رشته پیشرو بدل شده است.
کد خبر: ۸۵۰۱۲۵
3 تفنگدار در هانوفر

به گزارش جام جم ورزشی ،تیراندازی حالا جزو معدود رشته‌هایی است که در آن بانوان از آقایان سبقت گرفته‌اند و پرچمدار هستند.

در حقیقت در تیراندازی این تیر بانوان است که خوب به هدف می‌نشیند. تیرهایی به رنگ طلا، نقره و برنز که در تمامی تورنمنت‌های بین‌المللی و جهانی به هدف اصابت می‌کند.‌ بانوان تیرانداز حالا چشم و چراغ ورزش بانوان ایران هستند.

بانوانی که موفقیت‌ها و مدال‌های آنها یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. اتفاقی که در المپیک لندن تا لبه جاودانگی و کسب مدال هم پیش رفت و حالا امیدوارانه چشم به المپیک ریو دوخته تا ماموریت ناتمام خود را تمام کند.
در این سال‌ها در تیراندازی بانوان دو نام بیش از همه به گوش رسیده است؛ الهه احمدی و نجمه خدمتی.

احمدی که در المپیک لندن تا پای سکو آمد و با یک اختلاف ناچیز ششم شد و بعد از مادر شدن و یک دوری دو ساله از عرصه ورزش حالا دوباره آمده تا در ریو کار را تمام کند.

الهه احمدی در بازگشت دوباره علاوه‌بر کسب سهمیه المپیک توانست به عنوان برترین بانوی تیرانداز در رشته تفنگ بادی انتخاب شود و در صدر رنکینگ جهانی بایستد.

افتخاری بزرگ که ثابت می‌کند الهه احمدی در مسیر جاودانگی قرار دارد. احمدی در‌این‌باره می‌گوید: «طی این چند سال شرایط سختی را تحمل کردم.

فشردگی تمرینات نیز زیاد بود، اما عزم خود را جزم کرده بودم که حتما در مسابقات آذربایجان سهمیه بگیرم که خو‌شبختا‌نه محقق شد. هدف بعدی من مدال المپیک است. باید سخت تمرین کنم تا به این هدف برسم.»
نجمه خدمتی، دیگر ستاره این روزهای تیراندازی است. ستاره‌ای که در یک سال اخیر، بدل به چهره اول تیراندازی شده و هر کجا که پا گذاشته با دست پر و مدال بازگشته.

نجمه اولین تیراندازی بود که توانست سهمیه المپیک را بگیرد و با توجه به کیفیت بالایش همه انتظار دارند تا این موفقیت‌ها در المپیک هم تداوم داشته باشد.

خدمتی در این‌باره می‌گوید: «یک سال برای گرفتن سهمیه المپیک ریودوژانیرو تلاش کردم و سرانجام هم توانستم در رقابت‌های آذربایجان با رکورد بالا و با مدال سهمیه المپیک بگیرم.

سطح مسابقات هم واقعا بالا بود؛ چون آخرین مسابقاتی بود که می‌شد در آنجا سهمیه المپیک گرفت.

حالا تمرکز ما معطوف به المپیک و کسب مدال است. اگر امکانات وجود داشته باشد صددرصد مدال المپیک را نیز به دست می‌آوریم.»‌ در کنار این دو ستاره، مه‌لقا جام بزرگ هم حضور دارد.

دیگر تیرانداز بانوی ایران که در موفقیت‌های اخیر تیراندازی سهم داشته و به سهم خود خوش درخشیده، اما درخشش فوق‌تصور الهه احمدی و نجمه خدمتی سبب شده تا کمتر موفقیت‌های او به چشم بیاید.

جام‌بزرگ تنها تیرانداز از جمع این سه کمانگیر است که هنوز سهمیه المپیک نگرفته و در مسابقات انتخابی در کویت که آخرین مرحله انتخابی قاره‌ای خواهد بود، می‌کوشد تا بلیت برزیل را بگیرد و در سفر ریو رفقایش را تنها نگذارد.

تورنمنتی که احمدی و خدمتی هم با وجود کسب سهمیه در آن حاضر خواهند بود و تیر می‌اندازند تا تیر بقیه رقبا به هدف نخورد و تعداد رقبای المپیکی کمتر شود!‌

سه تفنگدار این روزها به همراه لازلو سوچک مربی روس خود در اردوی هانوفر حضور دارند و در این اردو خود را آماده رقابت‌های کویت می‌کنند.

اردویی که شانس آنها را برای موفقیت بیشتر خواهد کرد. سه تفنگدار از آلمان سیبل موفقیت کویت را نشانه‌گیری کرده‌اند!

آیسان سعیدی - ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها