محاسبه درصدی شانس تصاحب توپ طلا از سوی نامزدهای فیفا

آقای ستاره، چقدر شانس داری؟

فهرست 23 نفره نامزدهای دریافت توپ طلا چند روز پیش از سوی فیفا اعلام شد. البته حتی پیش از اعلام نهایی فیفا درباره این فهرست با کمی تفکر می‌توانستیم بسیاری از نام‌های حاضر در این فهرست را حدس بزنیم. رونالدو و مسی که نیازی به پیش‌بینی نداشتند. حتی نام‌هایی همچون نیمار، بیل، سوارز، آگوئرو، هازارد و... وجود نامشان در فهرست فیفا قابل پیش بینی بود. آنچه در ادامه می‌آید احتمال درصدی هر 23 نامزد برای تصاحب توپ طلاست.
کد خبر: ۸۴۹۱۵۳
آقای ستاره، چقدر شانس داری؟

به گزارش جام جم ورزشی، درصدهایی که برای هر بازیکن براساس یک ارزیابی پیش‌بینی شده است. این ارزیابی عملکرد فنی یک بازیکن و موفقیت‌های وی در فصل گذشته و البته این فصل را مورد موشکافی قرار می‌دهد و در نهایت با محاسباتی درصد را در مقایسه با خود بازیکن ارائه می‌کند.

23. یحیی توره

(ساحل عاج/ منچسترسیتی)

شانس بردن توپ طلا: صفر درصد!

پیش‌بینی: برای یحیی متاسفیم. او نامش در فهرست نامزدهاست و فقط باید به همین موضوع افتخار کند. توضیحی هم برای این که یحیی چرا شانس تصاحب توپ ندارد، موجود نیست. در مورد آینده او و این که می‌تواند توپ طلا را تصاحب کند یا خیر باز هم متاسفیم. دست توره هرگز به توپ طلا نمی‌رسد.

22. تونی کروس

(آلمان/ رئال‌مادرید)

شانس بردن توپ طلا: صفر درصد!

پیش‌بینی: تونی هم فقط باید به این افتخار کند که نامش به فهرست 23 نفره راه یافت وگرنه تصور این که او توپ طلا را بالای سر ببرد خیلی غیرمنطقی است. اما در آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ او در سال‌های آینده می‌تواند این رویای بزرگ را به واقعیت تبدیل کند؟ با توجه به ویژگی‌های فنی این بازیکن آلمانی و البته در نظر گرفتن ستاره‌های دیگری که از او بهترند باید گفت دست او هم هرگز به توپ طلا نمی‌رسد.

21. خاویر ماسکرانو

(آرژانتین/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا:
صفر درصد!

پیش‌بینی: سومین صفر درصدی ما خاویر است. محال است با حضور فوق‌ستاره‌هایی مثل مسی، توپ طلا را به ماسکرانو بدهند. اینجا باید خاویر را هم نابود کنیم چون ارزیابی اتفاقات آینده هم نشان می‌دهد او در دسته بازیکنانی جای می‌گیرد که توپ طلا هرگز به او نمی‌رسد.

20. آرتورو ویدال

(شیلی/ یوونتوس ـ بایرن‌مونیخ)

شانس بردن توپ طلا: 3 درصد

پیش‌بینی: باید تصور کنیم آرتورو توپ طلا را دریافت می‌کند. بله، این امکان‌پذیر است. حالا هر چقدر هم که کار برای ویدال سخت باشد. این واقعیت شاید باورنکردنی به نظر بیاید اما ویدال بازیکنی است که در سال‌های آینده می‌تواند این موفقیت را به دست بیاورد.

19. ایوان راکیتیچ

(کرواسی/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا: 5/4 درصد

پیش‌بینی: توپ طلا و ایوان دو چیز خیلی دور نسبت به یکدیگرند. باید به راکیتیچ توصیه کنیم هرگز چنین رویایی نداشته باشد. این را از نوع فوتبال، پست و نقش او در ترکیب یک تیم می‌توان حدس زد.

18. پل پوگبا

(فرانسه/ یوونتوس)

شانس بردن توپ طلا: 7/5 درصد

پیش‌بینی: بله، پل می‌تواند. با افول فوق‌ستاره‌هایی مثل مسی و رونالدو و تغییر باشگاه پوگبا و حضور او در رئال و بارسلونا می‌توان پیش‌بینی کرد پوگبا تا پنج سال آینده بتواند این موفقیت بزرگ را به دست بیاورد، حتی شاید زودتر.

17. مانوئل نویر

(آلمان/ بایرن‌مونیخ)

شانس بردن توپ طلا: 2/6 درصد

پیش‌بینی: به مانوئل باید توصیه کنیم هر چند یکبار تا جمع سه نفر نهایی پیش رفت، اما هرگز به آن فکر نکند. توپ طلا با دروازه بان‌ها میانه خوبی ندارد!

16. آرین روبن

(هلند/ بایرن‌مونیخ)

شانس بردن توپ طلا: 6/6 درصد

پیش‌بینی: زمان به‌سرعت برای آرین سپری شد. او که در سال‌های گذشته می‌توانست با کمی تلاش بیشتر به این موقعیت برسد، در سال‌های بعد کوچک‌ترین شانسی نخواهد داشت.

15. توماس مولر

(آلمان/ بایرن‌مونیخ)

شانس بردن توپ طلا: 9/6 درصد

پیش‌بینی: نه توماس، تو اینکاره نیستی! توپ طلا هرگز به مهاجم بایرن‌مونیخ نمی‌رسد و اصلا هم نیازی نیست بگوییم دلیلش سبک بازی و میزان تاثیر‌گذاری او روی یک مسابقه است. غیر از مواردی استثنایی او هرگز قهرمانی تمام عیار برای یک تیم نبوده است.

14. آلکسیس سانچز

(شیلی/ آرسنال)

شانس بردن توپ طلا: 1/7 درصد

پیش‌بینی: پاسخ به این پرسش که آیا سانچز در سال‌های آینده می‌تواند توپ طلا را به دست بیاورد یا نه خیلی سخت است. از یک‌سو با قاطعیت می‌توان گفت نه، اما از یک‌سو نادیده گرفتن توانایی‌های این شیلیایی غیرمنصفانه است. روی هم رفته به نظر نمی‌رسد او بتواند توپ طلا را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

13. زلاتان ابراهیموویچ

(سوئد/ پاری‌سن‌ژرمن)

شانس بردن توپ طلا: 8 درصد

پیش‌بینی: حضور زلاتان با وجود مصدومیت‌های فصل گذشته‌اش در این فهرست باید برایش خیلی خوشحال‌کننده باشد. اما زلاتان همیشه زلاتان است حتی اگر مصدوم باشد. اما او و تمام توانایی هایش دیگر شانسی برای کسب توپ طلا ندارند. خداحافظ رویای توپ طلا.

12. کوین دی بروین

(بلژیک/ منچسترسیتی)

شانس بردن توپ طلا: 8 درصد

پیش‌بینی: کوین برای بردن توپ طلا باید به اندازه سه برابر از این چیزی که هست بهتر شود. این بلژیکی از پس ‌ این کار برمی‌آید؟

11. گرث بیل

(ولز/ رئال‌مادرید)

شانس بردن توپ طلا: 8 درصد

پیش‌بینی: بیل هم می‌تواند در فهرست برندگان توپ طلا جای گیرد. به شرط آن که بهتر شود. او دو سال بسیار حساس در پیش رو خواهد داشت.

البته بر اساس ارزیابی درصدی انجام شده، دادن شانس کمتر به بیل در مقایسه با بازیکنانی نظیر لواندوفسکی و خامس رودریگوئز خیلی عجیب به نظر می‌رسد.

10. روبرت لواندوفسکی (لهستان/ بایرن‌مونیخ)

شانس بردن توپ طلا: 14 درصد

پیش‌بینی: روبرت درصد بیشتری برای احتمال بردن توپ طلا نسبت به آن 12 تای بالایی دارد؛ اما بر اساس منطق بالا بردن توپ طلا از سوی اوخیلی مضحک است. لواندوفسکی اما در آینده این شانس را دارد، حتی اگر این شانس زیر 5 درصد باشد.

9. خامس رودریگس

(کلمبیا/ رئال‌مادرید)

شانس بردن توپ طلا: 5/16درصد

پیش‌بینی: فقط باید به او گفت تو می‌توانی. خامس تمام خصوصیات ستاره‌های تمام عیار را دارد، البته اگر مصدومیت مهلتش بدهد.

8. کریم بنزما

(فرانسه/ رئال‌مادرید)

شانس بردن توپ طلا: 8/19 درصد

پیش‌بینی: کریم بنزما باید تلاش کند اول از کریس و بعد از لیونل سبقت بگیرد. توپ طلا خیلی به او می‌آید. کریم، امیدوار باش!

7. آندرس اینیستا

(اسپانیا/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا: 5/20 درصد

پیش‌بینی: فیفا تا همین الان هم به اینیستا توپ طلا بدهکار است. او یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال در چند سال اخیر است که هرگز دستش به توپ طلا نرسید. متاسفانه با ارزیابی‌های فنی و شرایط مختلف باید گفت او عملا دیگر شانسی ندارد، نه امسال نه سال‌های آینده.

6. ادن هازارد (بلژیک/ چلسی)

شانس بردن توپ طلا:
8/23 درصد

پیش‌بینی: هازارد عاشق توپ طلاست و این را چند بار هم گفته. او می‌خواهد توپ طلا را از سیطره مسی و رونالدو بیرون بکشد. آیا می‌تواند؟ قطعا همین‌طور است. فقط چند سال صبر کنید.

5. لوییس سوارز

(اروگوئه/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا: 33 درصد

پیش‌بینی: توپ طلا به سوارز هم خیلی می‌آید فقط باید باز هم صبر کند. او امسال را نادیده بگیرد، اما برای سال‌های بعد سعی کند بهتر شود و از همه مهم‌تر محرومیت‌های حاصل از گاز گرفتن را به جان نخرد.

4. سرخیو آگوئرو

(آرژانتین/ منچسترسیتی)

شانس بردن توپ طلا: 8/51 درصد

پیش‌بینی: سرخیو باید امسال هم رویای توپ طلا را از سرش بیرون کند. اما اگر قرار باشد در سال‌های آینده بازیکنی غیر از مسی و رونالدو این جایزه معتبر را به دست بیاورد او کسی نیست جز آگوئروی همیشه مصدوم!

3. نیمار (برزیل/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا:
9/57 درصد

پیش‌بینی: نیمار هر چند در فصل گذشته ستاره بزرگی برای تیمش بود، اما به نظر می‌رسد اینجا باید در رتبه‌ای دورتر از سومی برای کسب توپ طلا قرار می‌گرفت. اما به هر حال ارزیابی‌ها 8/51 درصد شانس را نشان داده است.

نیمار اما برای آینده خیلی شانس دارد. شاید او به سلطه مسی و رونالدو پایان دهد.

2. کریستیانو رونالدو

(پرتغال/ رئال‌مادرید)

شانس بردن توپ طلا: 75 درصد

پیش‌بینی: توپ طلا همیشه کریس را صدا می‌زند، اما امسال نه! کریس از همین الان برای سال 2016 و حتی سال‌های بعد از آن نقشه می‌کشد.

1. لیونل مسی

(آرژانتین/ بارسلونا)

شانس بردن توپ طلا: 100 درصد!

پیش‌بینی: او که قطعا امسال توپ طلا را برای پنجمین بار می‌برد، سال‌های آینده هم در انتظار اوست.

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

منبع: اسپورتولوژی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها