خاکپور پس از ماندن در تیم امید:

برخی بندهای قراردادم تحقیرآمیز بود

جام جم ورزشی : سرمربی تیم فوتبال امید ایران با بیان اینکه بعضی از بندهای قراردادش تحقیرآمیز بوده، گفت: در ماجرای استعفایم به دنبال باج خواهی و یا مسائل مالی نبودم و تنها هدفم این بود که شان مربی ایرانی حفظ شود.
کد خبر: ۸۴۷۷۵۹
برخی بندهای قراردادم تحقیرآمیز بود

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد خاکپور بعد از پایان نشست خود با علی کفاشیان اظهار کرد: اول باید از مردم عذرخواهی کنم که با این کارم، کام مردم را تلخ کردم و شیرینی قهرمانی را گرفتم ولی چون الان در ماه محرم هستیم، این را بدانیم اگر امام حسین در کربلا جنگید، برای آب نبود، برای عزتش بود.

وی افزود: خیلی ها قبل از آنکه حرف‌های مرا بشنوند قضاوت کردند. من دنبال باج خواهی نبودم و بحثم مالی نبود. بحث من این بود که به مربی ایرانی احترام گذاشته شود. امروز نظراتم را به کفاشیان گفتم و اهم آنها این بود که کادر فنی من باید تا امروز قراردادشان امضا می شد که نشده است. اینکه مربیان یکسال کار کرده باشند ولی قرارداد نداشته باشند،حرفه ای نیست.

سرمربی تیم امید درباره مفاد قرارداد که باعث شده بود از فدراسیون ناراحت باشد، تاکید کرد: در یکسال گذشته بارها تقاضا داشتم که قرارداد باید دو طرفه باشد. اینکه فدراسیون قراردادی را تنظیم کند و برای کادر فنی بفرستد، حرفه ای نیست. من در این مدت تقاضای قرارداد داشتم ولی حدود یکماه پیش بود که یک کپی خام از قرارداد را به دست من رساندند.

خاکپور ادامه داد: در این کپی خام قرارداد مواردی آمده بود که تحقیرآمیز بود. به عنوان مثال یکی از آنها این بود که بعد از اتمام قرارداد، استعفا یا برکناری اگر اظهارنظری علیه فدراسیون فوتبال یا کادر جدید تیم ملی امید انجام شود، باید دو برابر مبلغ قرارداد خسارت می دادیم که چنین چیزی اصلا درست نبود.

وی با بیان اینکه علی کفاشیان هم در جریان این بند نبوده است، تصریح کرد: من نمی دانم چه کسی قراردادها را تنظیم می کند، اما وقتی این بند از قراردادم را به علی کفاشیان گفتم او هم متاسف شد و گفت که از این موضوع بی خبر بوده و اعلام کرد که آن را تصحیح کنند.

سرمربی تیم امید در پاسخ به این سوال که آیا مگر امضای علی کفاشیان پای قرارداد ارسال نبود؟ گفت: همانطور که گفتم این قرارداد خام بود نه قرارداد اصلی.

خاکپور در خصوص ناراحتی اش از بندهای دیگر به خصوص مسائل مالی یادآور شد: من اصلا بحث مالی نداشتم. حق و حقوق مربی واجب است و جای خود را دارد ولی مهمتر از آن این است که شما شان و شخصیت مربی را حفظ کنید.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال این مسائل حل شد و آقای کفاشیان با صحبت هایم موافق بود و ۹۰ درصد آن را قبول کرد و گفت تا قرارداد تصحیح شود.

سرمربی تیم امید در ادامه درباره اینکه او خودش را با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مقایسه کرده است، گفت: من خودم را هیچ وقت با هیچ کس مقایسه نکردم. من در فوتبال این مملکت رزومه و تخصص خاصی ندارم. بقیه از من به مراتب بهتر هستند. ولی به هر نحو فدراسیون فوتبال تشخیص داده که من سرمربی امید باشم. برای همین تمام توانم را برای تیم امید گذاشتم.

خاکپور افزود: من تا امروز هیچ مصاحبه ای نداشتم و اگر جایی چیزی گفته شده و این احساس به وجود آمده است که دنبال زیاده‌خواهی هستم، اصلا درست نیست. من دنبال این نبودم که امکاناتی که به دیگران داده اند، به من هم بدهند.

وی تاکید کرد: من فقط دنبال عزت ایرانی و مربیان ایرانی بودم، نه مسائل مالی و مادی. این را می توانید از آقای کفاشیان یا کاشانی بپرسید.

سرمربی تیم امید خطاب به خبرنگاران گفت: یک خواهش دیگر من این است که قبل از محاکمه، اعدام نکنید و حرف طرف را بشنوید و سپس قضاوت کنید. من انتقادات را با تمام وجود می پذیرم و روی چشم می گذارم ولی نباید بدون آنکه حرف طرف مقابل را بشنویم، قضاوت کنیم.

«آیا به جز بندهای قرارداد، تیم امید مشکل دیگری دارد؟»، خاکپور در پاسخ به این سوال گفت: از وقتی حبیب کاشانی در تیم امید کارش را شروع کرده، شرایط خوبی داشته ایم و اردوها و برنامه های خوب تمرینی تدارک دیده شد، ولی فراموش نکنید هر تیم فوتبال به امکانات حیاتی مثل زمین، مسابقه تدارکاتی و لباس نیاز دارد. صحبت من این است اگر می خواهیم تیم ملی قوی داشته باشیم، باید روی تیم های پایه کار کنیم و اگر می خواهیم تیم های پایه ما قوی باشد باید توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا منظورش از این جمله، توجه کارلوس کی‌روش به تیم های پایه است؟ توضیح داد: خیر، توجه به تیم های پایه وظیفه کی‌روش نیست. حرف من فدارسیون فوتبال است، نه سرمربی تیم ملی.

خبرنگاری از سرمربی تیم امید درباره چالش این تیم با تیم ملی بزرگسالان برای گرفتن بعضی از بازیکنان مشترک سوال پرسید. خاکپور در این باره گفت: به شخصه تا به حال هیچ چالشی بین تیم امید و تیم ملی ندیدم و ندارم. هیچکس ندیده در این مدت در این خصوص حرفی زده باشم. هدف من به شخصه این است که بازیکنانی را پرورش دهم که بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

وی درباره زمان نهایی شدن انجام اصلاحات روی قراردادش تاکید کرد: قرار شد روی مفادی که بحث داشتیم بررسی و اصلاح صورت بگیرد. البته کفاشیان قول داد قرارداد سایر اعضای کادر فنی یعنی مربیان، آنالیزورها و کادر پزشکی تا ۴۸ ساعت آینده تنظیم و پرداخت شود.

خاکپور درباره برنامه بعدی تیم امید گفت: ما پانزدهم آبان در کشور امارات یک اردوی تدارکاتی داریم و با تیم های عراق و استرالیا ۲ بازی دوستانه انجام می دهیم.

سرمربی تیم امید در پایان درباره اینکه چرا به رغم تاکیدهای زیاد بر برگزاری بین مربیان تیم امید و تیم ملی هیچ وقت این جلسات برگزار نمی شود، عنوان کرد: من دلیل این موضوع را نمی دانم. همیشه گفته ام حاضرم از همه دوستان کمک بگیرم که به تیم امید و تیم بزرگسالان کمک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها