جام جم ورزشی : علی دایی در فوتبال رکوردهای ریز و درشت و متعددی دارد که یکی از این رکوردها در دیدار ایران و ژاپن ثبت شده است.
کد خبر: ۸۴۵۶۲۶
علی دایی، آقای گل دیدار ایران و ژاپن

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، در تاریخ برگزاری دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن علی دایی گلزن ترین بازیکن است. او تا به حال چهار مرتبه دروازه فوتبالیست های سرزمین آفتاب تابان را باز کرده است.

نخستین بار در سال 94 میلادی بود، یعنی وقتی که تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 94 آمریکا مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن قرار گرفت. ایران دو بر یک ژاپن را شکست داد و علی دایی یکی از گل ها را زد.

جوهور باهرو ، یکی از شهرهای مالزی جایی بود که علی دایی دومین گل خود را به ژاپن زد. ایران و ژاپن در پلی آف جام جهانی 98 فرانسه به مصاف هم رفته بودند و ایران سه بر دو شکست خورد. علی دایی در آن دیدار یکی از گل های ایران را به ثمر رساند.

سومین بار سال 1999 بود که علی دایی به سامورایی ها گل زد. این اتفاق در یک دیدار دوستانه افتاد که ژاپن و ایران در یوکوهاما به مصاف هم رفتند و در نهایت به تساوی یک بر یک رسیدند.

چهارمین بار در سال 2005 و باز هم در شهر یوکوهاما بود. این دیدار از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2006 برگزار شد. ایران دو بر یک باخت و تک گل تیم ایران را علی دایی از روی نقطه پنالتی زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها