جام جم ورزشی: بحث حضور دو جنسه ها در ورزش بانوان همیشه دردسرساز بوده است.
کد خبر: ۸۴۲۶۴۴
روزهای تلخ دختر فوتبالیستی که در شبکه های اجتماعی قربانی شد

به گزارش جام جم ورزشی ، متاسفانه اکنون که تیم ملی فوتسال بانوان با قهرمانی از جام ملت های آسیا به ایران بازگشته است دوباره با استناد به همان موارد دو جنسه های قبلی برخی سعی بر این دارند اتهاماتی به این تیم وارد کنند.

دکتر زهرا هراتیان نماینده پزشکی فیفا امروز در گفت و گویی که با ایسنا انجام داده ضمن رد اتهامات وارده به دو جنسه بودن بانوان فوتسالیست به مورد بسیار تلخی در این رابطه اشاره می کند. وی در اینباره می گوید: در سال 2010 بازیکن فوتبالی داشتیم که به دلیل مبتلا بودن به بیماری غدد فوق کلیوی که مادرزادی بود، از نظر ظاهر کاملا شبیه پسرها بود، اما او دختر بود. شبکه‌های اجتماعی با این بازیکن برحسب اینکه ظاهری مردانه داشت، طوری رفتار کردند که این بازیکن دیگر جرات خارج شدن از منزل را نداشت. بنابراین هیچ وقت با بسنده کردن به ظاهر فرد و بدون اسناد علمی نباید بازیکنی را متهم به دو جنسه بودن کرد.

رییس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تمام اتهاماتی که اخیرا توسط شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی به تیم ملی فوتسال زنان وارد شده، چون پایه علمی ندارد و مبتنی بر اظهارات رسانه‌های داخلی است، صحت ندارد و این مرکز تمام اتهامات را رد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها