درباره حضور ستاره ها در دنیای هنرپیشگی

هنرنمایی از مستطیل سبز تا پرده نقره ای

جام جم ورزشی: جذابیت های یک ستاره فوتبال قرار نیست برای همیشه به مستطیل سبز خلاصه شود. گاهی اوقات یک ستاره فوتبال در خارج از میدان فوتبال نقش متفاوتی پیدا و وارد دنیای متفاوتی پیدا می کند.
کد خبر: ۸۴۱۷۲۵
هنرنمایی از مستطیل سبز تا پرده نقره ای

به گزارش جام جم ورزشی ، بارزترین مثال برای این شرایط بازیکنانی هستند که وارد دنیای بازیگری می شوند. چند فوتبالیست مطرح سراغ دارید که وارد دنیای هنرپیشگی شده اند. مثال های بسیار زیادی می توان برشمرد. فرانچسکو توتی، جیان لوئیجی بوفون، ریو فردیناند و بسیاری دیگر از ستاره های فوتبال پس از دریافت پیشنهادات جالب و البته وسوسه کننده بازیگری تصمیم گرفتند برای یک بار هم که شده طعم دنیای هنر را هم بچشند و چهره دیگری از خود نشان بدهند. البته حضور آنها بر پرده نقره ای سینما و یا سریال های تلویزیونی به یک و یا نهایت دو یا سه مورد خلاصه شد و آنها دوباره به نقش اصلی خود برگشتند. در روزهای اخیر دو فوق ستاره بزرگ دنیای فوتبال به طور جدی وارد دنیای بازیگری شده اند. هر چند حضور آنها در برابر دوربین چندان قطعی نشده است اما خبر مربوط به هنرپیشگی این دو ستاره بسیار سر و صدا کرده است. اولی کریستیانو رونالدو است که یکی از سه بازیکن برتر دنیا به شمار می رود. او در روزهای اخیر برای تیمش هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کرده است. دیوید بکام هم که بازنشسته شده است هنوز هم یک ستاره بزرگ به شمار می رود. بکام نیز قرار است به طور جدی وارد دنیای سینما شود. نگاهی به فعالیت های احتمالی این دو در دنیای سینما خواهیم داشت البته پیش از آن به ستاره دیگری می پردازیم که حالا یک هنرپیشه حرفه ای است، اریک کانتونا.

ادامه راه با یک درام ورزشی

اریک کانتونا خیلی زود راه خود را مشخص کرد. او نه به مربی شدن علاقه ای داشت و نه دلش می خواست همانند بسیاری دیگر از همدوره ای هایش یک مفسر و کارشناس فوتبال شود و به شبکه های مختلف تلویزیونی راه یابد. اسطوره فرانسوی منچستریونایتد از همان زمانی هم که در فوتبال در اوج قرار داشت علایق خود را به دنیای هنرپیشگی نشان داده بود. کانتونا، این نابغه بزرگ دنیای فوتبال انسان شگفت انگیزی است، انسانی که نه تنها در ورزش که در هنر هم استعداد داشت. کانتونا پس از کنار گذاشتن فوتبال به شکل حرفه ای تر و منظم تری استعداد بازیگری خود را وارد سینما کرد. او از سال 95 کار خود را در دنیای بازیگری شروع کرد و پس از آن تا امسال در 23 فیلم و سریال دیگر بازی کرد.

حالا او کاملا با دنیای فوتبال فاصله گرفته است. نقش های او نیز متنوع و تحسین برانگیزند. کانتونا آنچنان هنرپیشگی را دوست دارد که گاهی اوقات به نظر می رسد علاقه او به فوتبال به پای علاقه او در این زمینه نمی رسد. آخرین فیلم او "رستگاری" نام دارد که محصول مشترک دانمارک، آفریقای جنوبی و آمریکاست. او در این فیلم یکی از نقش های اصلی را بر عهده دارد. البته این پایان کار برای کانتونای فرانسوی نیست. او به زودی قرارداد یک فیلم جدید را امضا خواهد کرد، فیلمی که محصول فرانسه خواهد بود و موضوعش یک درام ورزشی است.

بکام 007 می شود

دیوید بکام ستاره ای برای تمام فصول است. بیش از دو سال از خداحافظی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس با فوتبال می گذرد اما شگفت آنکه وی هنوز در حد یک ستاره در رسانه های مختلف می درخشد و هنوز هم یکی از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا به شمار می رود. چهره جذاب این فوتبالیست انگلیسی و ازدواج با یک خواننده سرشناس باعث افزایش شهرت او شد. بکام تحت تاثیر همسر نامدارش وارد دنیای مد نیز شد و در تمام سال های اخیر همکاری های بسیار زیادی با کمپانی های متعدد تبلیغاتی داشته است. بخش عمده درآمد بکام در طول سال از راه تبلیغات حاصل می شود.

بکام از سال ها پیش همیشه علاقه خود را به زرق و برق دنیای هنرپیشگی نشان داده است. این را می توان از دوستی عمیقش با تام کروز هم متوجه شد. اکنون یک اتفاق بسیار مهم و خبرساز در انتظار بکام 40 ساله است. او که همیشه علاقه خود را به هنرپیشگی نشان داده احتمالا در قسمت جدید مجموعه فیلم های جیمز باند ایفاگر نقش اصلی خواهد بود. قرارداد دنیل کریگ، بازیگر قبلی نقش جیمز باند رو به اتمام است و رسانه‌های انگلیس مدعی شدند که بکام در حال مذاکره برای ایفای نقش در فیلم جیمز باند خواهد بود. درخواست مکرر هواداران از او باعث شده تا او به چنین فکری بیفتد. بکام که اخیرا وارد 40 سالگی شده، پیشتر نیز در فیلم‌هایی ایفای نقش کرده بود و سابقه بازیگری، هر چند کوتاه را در کارنامه اش دارد. ایفای نقش دیوید بکام به جای مامور 007 چقدر جذاب خواهد بود؟!

و حالا رونالدو....

کریستیانو رونالدو و هنرپیشگی؟ این خبر بیشتر شبیه یک شوخی است چرا که رونالدو در اوج فوتبال خود به سر می برد و تمرینات و بازی های رئال مادرید و البته تیم ملی فوتبال پرتغال فرصت کار دیگری برای او نمی گذرد اما با این حال او سودای بازیگری در سر دارد. بر اساس آخرین اخبار قرار است برای نخستین بار در مقابل دوربین یکی از نامدارترین کارگردانان جهان یعنی مارتین اسکورسیزی جلوی دوربین برود. این موضوع باعث تعجب بسیاری شده است. این فیلم قرار است سال آینده میلادی جلوی دوربین برود و رونالدو یکی ازنقش های اصلی خواهد بود.

در حالی که حضور کریستیانو رونالدو در این فیلم دیگر قطعی شده است بسیاری از هواداران نگران آینده او در رئال مادرید هستند. کریس هنرپیشه در رئال مادرید چه آینده ای خواهد داشت؟ این موضوع باعث نمی شود او تمرکز کافی را از دست بدهد. آیا فیلم بازی کردن نشانه هایی از آغاز دوران افول کریس نیست؟ به هر حال برنده سه توپ طلای فوتبال دنیا برنامه های زیادی برای هنرپیشه شدن دارد. فوتبال تنها چیزی نیست که از ذهن رونالدو می گذرد. رونالدوی هنرپیشه در پرده نقره ای سینما به اندازه رونالدوی مستطیل سبز دیدنی و جادویی نخواهد بود.

هیلدا حسینی خواه - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها