در جدیدترین رده‌بندی بهترین‌های تکواندو جهان همچنان دوعضو تیم ملی در صدر اوزان خود هستند و دو نماینده دیگر ایران برای رسیدن به جایگاه بهتر برای کسب سهمیه المپیک در رقابتهای پیش‌رو تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۱۳۸۷
عاشورزاده و خدابخش همچنان صدرنشین هستند

در این رده‌بندی که هر ماه در سایت رسمی فدراسیون جهانی منتشر می‌شود، در چهار وزن المپیکی عاشورزاده، خدابخشی، حجی‌زواره، اسبقی و مردانی، در بین تکواندوکاران ایران بهترین جایگاه را در اختیار دارند.

به گزارش مهر ، در این رده‌بندی که امتیازات مرحله دوم مسابقات جایزه بزرگ در سامسون ترکیه و سایر تورنمنت‌های امتیازدار در سطح جهان تا پایان ماه سپتامبر محاسیه شده، امتیازات سال ۲۰۱۱ به طور کل از جدول رده‌بندی حذف و از امتیازات سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب ۷۵ و ۵۰ درصد کسر شده است.

همچنین با اعلام رنکینگ در هر ماه جدید؛ ۲۵ درصد از امتیازات ماه قبل در سال ۲۰۱۴ (سپتامبر ۲۰۱۴) کسر خواهد شد. در پایان دسامبر ۲۰۱۵ هر تکواندوکاری که بتواند در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک قرار بگیرد، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل را بدست می‌آورد.

بر همین اساس در وزن اول المپیک (۵۸- کیلوگرم) فرزان عاشورزاده از ایران با ۴۳۷/۷ امتیاز در صدر قرار دارد و «تاهیون کیم» از کره‌جنوبی با ۳۹۸/۸ امتیاز و «روی باراگانسا» از پرتغال با ۲۸۸/۰۱ امتیاز وی را تعقیب می‌کنند. در این وزن آرمین هادی‌پور از ایران با ۷۲/۵ امتیاز در مکان ۳۷ ایستاده است.

در وزن دوم المپیک (۶۸- کیلوگرم) «الکسی دنیسنکو» از روسیه با ۳۷۱/۷۶ امتیا ، «جواد اچاب» از بلژیک با ۳۴۴/۳۷ امتیاز و «دائی هون‌لی» از کره‌جنوبی با ۳۲۹/۲۸ امتیاز خانه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند. در این وزن بهنام اسبقی که به دلیل آسیب دیدگی چند ماهی از مسابقات معتبر به دور بوده، با ۲۲۳/۴۴ امتیاز در مکان هفتم قرار دارد.

اسبقی که اکنون به مسابقات ارتش‌های جهان اعزام شده باید تلاش کند، در چند رقابت پیش رو امتیازات لازم را برای حضور در جمع شش تکواندوکار برتر کسب کند. در این وزن ابوالفضل یعقوبی با ۹۹/۳۴ و علیرضا نصرآزادانی با ۹۷/۷۱ امتیاز مکان‌های بیست و پنج و شش را در اختیار دارند.

مهدی خدابخشی تکواندوکار شایسته کشورمان با ۴۱۶/۴۶ امتیاز خانه اول وزن سوم المپیک (۸۰- کیلوگرم) را در اختیار دارد. «ارون کوک» از مولداوی با ۳۳۹/۸۸ امتیاز، «البرت گان» از روسیه با ۳۰۵/۵۷ امتیاز و مسعود حجی‌زواره دیگر تکواندوکار ایرانی این وزن با ۲۵۷/۳۲ امتیاز عناوین دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

در وزن چهارم المپیک (۸۰+ کیلوگرم) «جسور بایکازوف» از ازبکستان با ۳۴۴/۹۵ امتیاز، «دیمیتری شوکین» از ازبکستان با ۳۳۰/۰۸ امتیاز و «رادیک ایساو» از آذربایجان با ۳۱۳/۳۳ امتیاز اول تا سوم هستند. در این وزن سجاد مردانی از ایران با ۲۲۴/۷۸ امتیاز هفتم و امید عمیدی از ایران با ۹۶/۴۸ امتیاز سی و سوم است.

در بخش زنان هم که در وزن اول المپیک (۴۹- کیلوگرم) ایران نماینده‌ای ندارد. در وزن دوم المپیک (۵۷- کیلوگرم) کیمیا علیزاده با ۱۰۵/۲ امتیاز بیست و ششم است. در وزن سوم المپیک (۶۷- کیلوگرم)، شکرانه ایزدی از ایران با ۹۴/۶۷ امتیاز سی و یکم و در وزن چهارم المپیک (۶۷+ کیلوگرم) اکرم خدابنده از ایران با ۱۲۱/۶۵ امتیاز نوزدهم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها