جام جم ورزشی: هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله رفت امشب آغاز می شود.
کد خبر: ۸۴۰۳۷۱
تلاش توپچی ها برای جبران مافات و تقابل آقای خاص و ایکر افسانه ای

به گزارش جام جم ورزشی ، در هفته نخست این رقاتب ها به غیر از شکست خانگی منچسترسیتی مقابل یوونتوس و شکست آرسنال مقابل دیناموزاگرب اتفاق خاص و غیر قابل پیش بینی دیگر نیفتاد و بسیاری از تیم های بزرگ و کوچک آنطور که پیش بینی می شد نتیجه گرفتند.

در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ممکن است اتفاقات مهمی بیفتد. در واقع بر اساس نظرات کارشناسان اروپایی هفته دوم هفته ای طلایی برای تیم های متوسط و ضعیف و البته بدون شانس رقابت ها خواهد بود. به این ترتیب که با این شرط که اگر آنها در هفته نخست رقابت ها نتیجه خوبی گرفته باشند آنگاه شانس صعود آنها 50 درصد خواهد شد در غیراینصورت این شانس به حداقل می رسد. در آستانه آغاز رقابت ها نگاهی به بازی های امشب و فردا شب خواهیم داشت:

گروهA ؛ تقلای متوسط ها

در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا تیم مالمو در خانه پاری سن ژرمن با دو گل شکست خورد و تیم شاختار دونستک اوکراین در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید با چهار گل مغلوب رئالی ها شد.

در بازی های هفته شاختار دونستک در زمین خود به مصاف پاری سن ژرمن می رود. پاریسی ها کم کم ستاره اول خود یعنی زلاتان ابراهیموویچ را در مرز آمادگی کامل می بینند و از سویی ادینسون کاوانی و پاستوره نیز خیلی گلزن و قبراق به نظر می رسند. شانس برد شاختار حتی در زمین خود کم است اما این تیم در صورت پذیرا شدن دومین شکست تقریبا عدم صعود خود را قطعی می کند.

در آن سوی میدان رئال مادرید و ستاره هایش به مالموی سوئدی می روند تا مهمان این تیم باشند. همه چیز در رئال مادرید خوب به نظر می رسد. رونالدو هم به دنبال زدن دو گل دیگر و شکستن رکورد تاریخی رائول است تا به برترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شود. رائول با زدن 323 گل، رکورددار گلزنی برای رئال در همه رقابت هاست و رونالدو حالا با 321 گل، در دو قدمی او قرار دارد. احتمال فراوانی وجود دارد تا رونالدو در دیدار با مالمو تاریخ ساز شود و رائول را پشت بگذارد.

هم اکنون در جدول رده بندی گروه A تیم های رئال مادرید و پاری سن ژرمن با سه امتیاز اول و دوم هستند و مالمو و شاختار بدون امتیاز در مکان های سوم و چهارم جای گرفته اند.

برنامه دیدارهای این گروه :

چهارشنبه هشتم مهر

مالمو - رئال مادرید 22:15

شاختار دونتسک – پاری سن ژرمن 22:15

گروه B ؛ کار سخت یونایتد

هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با یک تراژدی بزرگ همراه بود. منچستریونایتد در شرایطی که در خانه آیندهوون به مصاف این تیم رفته بود دو بر یک شکست خورد تا کار خود را در این فصل با شکست آغاز کرده باشد اما اتفاق بد دیگری افتاد که همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دارد. تکل مورنو بازیکن مکزیکی آیندهوون بر روی پای لوک شاو مدافع گران قیمت یونایتد باعث شد تا این بازیکن از سه ناحیه دچار شکستگی پا شود تا تقریبا کل فصل را از دست بدهد. حالا منچستریونایتد بدون مدافع خود مقابل وولفسبورگ قرار خواهد گرفت، تیمی که در دو فصل اخیر مدعی قهرمانی بوندسلیگا بوده و بازی نخست خود را با پیروزی یک بر صفر مقابل زسکا پشت سر گذاشته است. منچستریونایتد نیاز مبرمی به این پیروزی دارد در غیراینصورت روزهای بسیار سخت تری در انتظار تیم محبوب شیاطین سرخ است.

آیندهوون نیزپس از پیروزی روحیه بخش هفته نخست مقابل منچستریونایتد حالا مهمان زسکا مسکو است.

برنامه دیدارهای این گروه :

چهارشنبه هشتم مهر

منچستریونایتد - وولفسبورگ 22:15

زسکا مسکو – آیندهوون 22:15

گروه C؛ جدال های کم هیجان

خاصیت گروه C اینچنین است، کمترین هیجان. در واقع نگاهی به تیم های حاضر در این گروه نشان می دهد چرا بازی های این گروه در مقایسه با گروه های دیگر از اهمیت و هیجان کمتری برخوردار است. بنفیکا، آستانا، گالاتاسرای و اتلتیکومادرید چهار تیم حاضر در این گروه هستند. البته به غیر از آستانا سه تیم دیگر محبوبیت بالایی در کشور خود و حتی اروپا دارند. در دیدارهای هفته نخست بنفیکا دو بر صفر آستانا را شکست داد و گالاتاسرای در خانه خود با دو گل از اتلتیکومادرید شکست خورد.

اکنون آستانا به مصاف گالاتاسرای می رود و اتلتیکومادرید در خانه میزبان بنفیکا است. گالاتاسرای و اتلتیکومادرید شانس های نخست صعود به شمار می روند هر چند شکست هفته نخست گالاتاسرای ترکیه احتمال صعود بنفیکا را پررنگ تر خواهد کرد.

برنامه دیدارهای این گروه:

چهارشنبه هشتم مهر

آستانا – گالاتاسرای 22:15

اتلتیکومادرید – بنفیکا 22:15

گروه D؛ فرار از بحران

این گروه در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا سرشار از هیجان خواهد بود. منچسترسیتی که در خانه خود به یوونتوس باخته بود این فرصت را در اختیار دارد تا با شکست میزبان موشن گلادباخ خود را از بحران دور کند. شکست یا مساوی سیتی زن شیپ ها شانس این تیم را برای صعود کم می کند. این در حالیست که آگوئرو ستاره آرژانتینی منچسترسیتی مصدوم است. او در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر انگلیس هم چندان خوب کار نکرده است تا هواداران نگران باشند.

از سویی دیگر یوونتوس که منچسترسیتی را در دیدار نخست شکست داده بود به مصاف سویای اسپانیا می رود تیمی که در هفته نخست با سه گل مونشن گلادباخ را پشت سر گذاشته بود. یوونتوس پس از کسب نخستین برد خود در سری آ حالا به تیم آماده تری تبدیل شده و نشانه های بازگشت به همان یوونتوس قبلی را بروز میدهد.

برنامه دیدارهای این گروه:

چهارشنبه هشتم مهر ماه

یوونتوس – سویا 22:15

مونشن گلادباخ – منچستر سیتی 22:15

گروه E؛ بارسلونا به دنبال اولین پیروزی

گروه E پر از لحظات هیجان انگیز می تواند باشد. یک گروه و سه مدعی برای صعود کار را بسیار سخت کرده است. بارسلونا در هفته نخست در خانه رم مساوی کرد و بایرلورکوزن آلمان دیگر مدعی صعود این گروه چهار بر یک مهمان خود باته بوریسوف را شکست داد. حالا شرایط کاملا متفاوت است. بارسلونا پس از مساوی دیدار نخست باید در نیوکمپ مقابل بایرلورکوزن قرار بگیرد. رمی ها هم در خانه باته بوریسوف به میدان می روند. بارسایی در نیوکمپ به دنبال کسب یک پیروزی مهم هستند. اتفاق بسیار مهم این است که بارسلونا لیونل مسی را در اختیار نخواهد داشت. او مقابل لاس پالماس در لالیگا آسیب دید و هفت هفته قادر به بازی کردن نیست. بارسلونا بدون او روزهای سختی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت. توتی هم که به تازگی سیصدمین گل خود را برای تیمش در سری آ به ثمر رسانده با هم تیمی هایش می خواهند مقابل باته بوریسوف یک پیروزی مهم به دست بیاورند تا یکی از اصلی ترین مدعیان برای صعود به مرحله بعد باشند.

برنامه دیدارهای این گروه :

سه شنبه هفتم مهرماه

بارسلونا – بایرلورکوزن 22:15

باته بوریسوف – آث رم 22:15

گروه F؛ توپچی ها به دنبال جبران مافات

یکی دیگر از اتفاقات مهم دیدارهای هفته نخست شکست آرسنال مقابل دیناموزاگرب کرواسی بود. این شکست عجیب ونگر و شاگردانش را تحت فشار انتقادات قرار دارد. حالا توپچی های لندن مقابل المپیاکوس یونان فرصت شکست مقابل دینامو زاگرب کرواسی را دارند. ونگر که در هفته های اخیر با حاشیه جدایی از همسرش روبرو بود اکنون نیاز زیادی به سه امتیاز دارد تا وضعیت تیمش بیش از این بحرانی نشود. بایرن مونیخ هم در بازی نخست خود سه گل به نماینده یونان یعنی المپیاکوس زد و اکنون باید در خانه خود مقابل دیناموزاگربی قرار بگیرد که آرسنال را پیش از این شکست داده است. در بایرن مونیخ لواندوفسکی از همه آماده تر به نظر می رسد.او که با زدن پنج گل تاریخی آن هم در هشت دقیقه به وولفسبورگ در بوندسلیگا حسابی خبرساز شده است برای گلزنی مقابل دینامو نیز انگیزه های زیادی دارد. بایرن مونیخ در حالی مقابل دینامو صف آرایی می کند که اخبار زیادی درباره جدایی گواردیولا از نیمکت بایرن مونیخ در میانه های فصل شنیده می شود.

برنامه دیدارهای این گروه :

سه شنبه هفتم مهر

بایرن مونیخ- دینامو زاگرب 22:15

آرسنال- المپیاکوس 22:15

گروه G؛ تقابل آقای خاص و ایکر اسطوره

یکی از بازی های هیجان انگیز این هفته از لیگ قهرمانان اروپا تقابل پورتو با چلسی است. خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی نه تنها مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت بلکه با ایکر کاسیاس دروازه بان سابق تیم رئال مادرید که زمانی مربی اش بود نیز روبرو خواهد شد. کاسیاس و مورینیو هرگز ارتباط خوبی با هم نداشته اند و تقابل آنها بسیار جذاب خواهد بود. کاسیاس در هفته های اخیر بسیار درون دروازه پورتو درخشید است.

در دیگر دیدار این گروه مکابی به مصاف دینامو کیف اوکراین می رود.

برنامه دیدارهای این گروه:

سه شنبه هفتم مهر

پورتو – چلسی 23:15

مکابی – دینامو کیف اوکراین 22:15

گروه H؛ دیگر گروه بی هیجان

این گروه نیز جایی برای تیم هایی است که کمتر طرفداری در اروپا دارند و شاید فقط در کشورهای خود محبوب باشند. در این میان والنسیا و لیون شانس های اصلی قهرمانی هستند ، تیم هایی که در هفته نخست نتایج خوبی نگرفتند. والنسیا مقابل زنیت شکست خورد و لیون با خنت مساوی کرد.

برنامه دیدارهای این گروه:

سه شنبه هفتم مهر

زنیت –خنت 22:15

لیون – والنسیا 22:15

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها