جام جم ورزشی: بازار شایعه پشت سر تیم ملی والیبال ایران داغ داغ است.
کد خبر: ۸۳۸۸۹۹
خیانت نه، ستاره های والیبال بی انگیزه بودند/تاوان سنگین برای فسخ قرارداد کواچ

به گزارش جام جم ورزشی، به دنبال نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در رقابت های جام جهانی شایعات یکی پس از دیگری مطرح شد. یکی می گفت ستاره های والیبال عمدا کم کاری کردند ، دیگری از سطح سواد پایین والیبالیست ها گفت و فرد سوم هم فضای مجازی را عامل ضعف ملی پوشان ایران معرفی کرد! انگار نه انگار که ملی پوشان والیبال ایران به دلیل غیرت و همیت شان تا همین چند ماه پیش نمونه های ورزش ایران بودند اما حالا خیانتکار معرفی می شوند، انگار نه انگار که جمع زیادی از این ملی پوشان سواد دانشگاهی بالایی دارند اما اکنون به بی سواد بودن متهم می شوند. حالا آنها در سیبل انتقادات هستند و بسیاری از کارشناسان بی رحمانه حمله ای همه جانبه را به آنها آغاز کرده اند. این کارشناسان البته به این نکته مهم هم فکر نمی کنند که حتی برترین تیم های ورزشی جهان برای یک مقطع کوتاه هم که شده دچار افت می شوند و حالا می توان این احتمال را در نظر گرفت که ملی پوشان والیبال ایران هم دچار همان افت مقطعی شده اند و به زودی دوباره باز می گردند. حالا بسیاری به جای اینکه به محتمل‌ترین گزینه فکر کنند به سراغ گزینه هایی مثل خیانت و توطئه رفته اند. در صورت درخشش تیم ملی والیبال ایران در رقابت های آتی همین کارشناسان نخستین کسانی خواهند بود که شروع به تعریف و تمجید می کنند!

کواچ می ماند یا می رود؟

در حالی که انتقادها نسبت به تیم ملی والیبال ایران ادامه دارد بحث بر اخراج یا ماندن کواچ سرمربی جوان تیم ملی والیبال ایران است. البته هنوز مشخص نیست کواچ می‌ماند یا می‌رود اما نباید فراموش کرد قرارداد او بعد از المپیک 2016 به اتمام می رسد. در عین حال این قرارداد به صورت دو جانبه قابل فسخ است و می توان پیش بینی کرد در روزهای آینده چنین اتفاقی بیفتد. با این وجود اگر کواچ راضی به فسخ قرارداد نباشد آنگاه فدراسیون والیبال باید غرامت بسیار سنگینی به این مربی بدهد.

بی انگیزگی یا توطئه ؟

برمی گردیم به بحث خیانت در تیم ملی والیبال. آن هم فقط به این دلیل که برخی از بازیکنان تیم ملی موافق حضور کواچ در تیم نیستند و می خواهند ولاسکو برگردد.

جمشید حمیدی کارشناس و مفسر مطرح والیبال ایران و دنیا در این رابطه به جام جم آنلاین ورزشی گفت: نمی توان گفت نتایج تیم ملی در جام جهانی حاصل توطئه بازیکنان بوده است، واقعیت این است که بازیکنان دیگر انگیزه لازم را ندارند.

وی افزود: کواچ مربی جوانی است که پیچ و خم های روان شناسی را نمی داند و قادر نیست انگیزه را نزد ملی پوشان بازگرداند و البته این مساله قابل کتمان نیست که برخی از بازیکنان به کواچ اعتقاد ندارند. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی در لیگ جهانی و رقابت های جهانی چند ماه پیش خیلی خوب بودند. اکنون مساله این است که بی انگیزه شده اند. معلول این بی انگیزگی کارهای یکنواخت کادر فنی تیم ملی والیبال ایران است. بازیکنان ما به هیچ عنوان از نظر روانی تحریک نشده بودند.

این کارشناس والیبال در ادامه گفت: نکته بسیار مهم دیگر این است که ملی پوشان ما فکر نمی کردند تیم ها تا این اندازه از نظر تاکتیکی متحول شده باشند. تیمی مثل ایتالیا از حالت کلیشه ای خارج شده بود اما تیم ایران دچار تکرار مکررات است. فکر می کنم یکی از دلایل این مشکل بی اعتمادی بین بازیکنان و مربیان تیم ملی و علاوه بر آن نداشتن تمرینات و عدم رعایت اصول بدنسازی است.

حمیدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل دست نخوردن ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران است. ستاره های تیم ملی به این باور رسیده اند که دیگر کسی از بیرون آنها را تهدید نمی‌کند بنابراین به حاشیه امنیت رسیده اند. آنها دچار غرور کاذب شده اند. البته باید تاکید کنم که این بازیکنان شجاع ترین بازیکنان در مقابل بهترین تیم های جهان بودند اما باید بیشتر بررسی کرد که چه به روز آنها آمده است. یک سری از کارشناسان هم باید فقط به خاطر والیبال انتقاد کنند نه به دلیل انگیزه های شخصی. آنها باید به درستی ضعف ها را بیان کنند و راهکارهای جدیدی ارائه بدهند.

وی در پایان گفت: فدراسیون والیبال باید تمام این راهکارها و پیشنهادات را بررسی کند تا والیبال ما بیش از اندازه دچار درجا زدگی نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها