شوک بزرگ به قطری ها؛

جام جهانی را از قطر می گیرند!

جام جم ورزشی: باز هم یک احتمال قوی مطرح شد؛ سلب میزبانی رقابت های جام جهانی 2022 از کشور قطر.
کد خبر: ۸۳۸۸۹۳
جام جهانی را از قطر می گیرند!

به گزارش جام جم ورزشی ، هر چقدر سپ بلاتر به قطری ها اطمینان بدهد سلب میزبانی جام جهانی 2022 از هرگز اتفاق نمی افتد اما احتمال به وقوع پیوستن این اتفاق تاریخی در جهان فوتبال روز به روز پررنگ تر می شود.

اینبار میشل پلاتینی رییس فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) می خواهد چنین برنامه ای را اجرا کند. او که کاندیدای ریاست فیفا است قصد دارد میزبانی 2022 را بین قطر و آمریکا به رقابت بگذارد.

این در حالی است که پلاتینی پیش از این میزبانی قطری ها حمایت کرده بود. تاثیرات نیکولای سارکوزی نخست وزیر سابق فرانسه باعث شده بود تا پلاتینی از قطری ها حمایت کند اما اینک مرد فرانسوی یوفا قصد دارد تصمیمات دیگری در مورد میزبانی جام جهانی 2022 بگیرد.

انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 پرانتقادترین تصمیم فیفا در تاریخ بوده است. مخالفان میزبانی این کشور کوچک بسیار بیشتر از موافقان آن هستند. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مخالف صد در صد میزبانی در قطر هستند به خصوص اینکه به دلیل گرمای بیش از اندازه این کشور قرار شده جام جهانی برای نخستین بار در فصل زمستان برگزار شود.

روزنامه گاردین گزارش داده است که پلاتینی به سران آمریکایی قول داده است در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال میزبانی جام جهانی 2022 را از قطر می‌گیرد و بار دیگر بین آمریکا و قطر رقابتی برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 تعیین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها