جام جم ورزشی: با وجود این که هنوز یک وزن از ر‌قا‌بتهای کشتی فرنگی جهان باقی‌ مانده است، اما روسیه قهرمانی خود را مسجل کرد.
کد خبر: ۸۳۳۸۸۹
روسیه قهرمان کشتی فرنگی جهان شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون کشتی ، ر‌قا‌بتهای هفت وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان در لاس وگاس آمریکا به پایان رسید و در حالی که امشب مسابقات وزن 85 کیلوگرم برگزار می‌شود روسیه از هم اکنون با کسب 45 امتیاز قهرمانی خود را مسجل کرده است.

آذربایجان با 31 امتیاز، اوکراین با 25 امتیاز و ایران و قزاقستان با 23 امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بلاروس نیز با 21 امتیاز ششم است و تیم‌های ترکیه و قرقیزستان با 20 امتیاز همچنان شانس ایستادن بر سکوی جهان را دارند.

ایران برای رسیدن به سکوی دوم جهان کار سختی را پیش‌رو دارد چون 8 امتیاز از آذربایجان عقب است و باید دید حبیب الله اخلاقی چه عملکردی در ر‌قا‌بتهای 85 کیلوگرم خواهد داشت.

اما رسیدن به سکوی سوم جهان برای ایران دور از دسترس نیست.

تا پایان ر‌قا‌بتهای هفت وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم ‌ملی ایران صاحب یک مدال نقره توسط قاسم رضایی در 98 کیلوگرم و یک برنز توسط یوسف قادریان در 80 کیلوگرم شده است، ضمن این که در دو وزن 98 و 75 کیلوگرم ایران تا به حال دو سهمیه المپیک توسط رضایی و عبدولی به دست آورده است و در ر‌قا‌بتهای گزینشی المپیک که در 9 ماه آینده برگزار می‌شود باید سهمیه‌های از دست رفته را باز پس گیرد.

دو وزن 71 و 80 کیلوگرم فرنگی المپیکی نیستند که در وزن 80 کیلوگرم ایران صاحب مدال برنز جهان شد.

ایران سال گذشته موفق شده بود برای نخستین بار در تاریخ قهرمان شود و نتایج کسب شده در لاس وگاس پایین‌تر از آن چیزی بود که از ملی‌پوشان کشتی فرنگی انتظار می‌رفته است.

همچنین امسال برای اولین بار حمید سوریان در مسابقات جهانی هیچ مدالی به دست نیاورد، این در حالی بود که او در شش دوره حضورش در مسابقات جهانی بر سکوی نخست جهان ایستاده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها