جام جم ورزشی: ناکامی های کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی با شکست حمید سوریان تکمیل شد.
کد خبر: ۸۳۳۸۳۹
ناکامی بزرگ کشتی فرنگی ایران با شکست حمید سوریان

به گزارش جام جم ورزشی ، پرافتخارترین کشتی گیر فرنگی تاریخ ورزش ایران نه تنها از دور رقابت های قهرمانی جهان کنار رفت بلکه سهمیه المپیک را نیز از دست داد.

این کشتی گیر در گروه بازنده های وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل وون یون چول از کره شمالی با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و سهمیه المپک 2016 را نیز از دست داد.

سوریان در این مبارزه و در جریان کشتی با سر به صورت کشتی‌گیر کره شمالی زد و ضمن گرفتن اخطار و تذکر جدی از سوی داور 2 امتیاز نیز به حریف خود داد.وی که از حریف خود پیش بود و می‌توانست به راحتی پیروز شود اما همانند کشتی مقابل روشن بایراموف که باعث شد دیسکالیفه شود با خطایی که روی حریف داشت با دادن امتیاز و تجدید قوای حریفش بواسطه توقف مبارزه ،نقش مهمی در کسب این باخت داشت.

پیش از این یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم با باخت مقابل حریف بلاروس در مرحله نیمه نهایی راهی دیدار رده بندی شد تا وی نیز برای رسیدن به مدال برنز مقابل دیلموخامدوف از قزاقستان مبارزه کند.

افشین بیابانگرد در وزن 71 کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن 130 کیلوگرم نیز با باخت مقابل حریفان از دور رقابت ها کنار رفتند تا با توجه به حذف مهدی زیدوند در روز نخست این رقابت‌ها تعداد کشتی‌گیران حذف شده ایران تا پایان روز دوم رقابت‌های قهرمانی جهان به 4 نفر برسد.

در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان قاسم رضایی در وزن 98کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و سعید عبدولی نیز به عنوان پنجمی دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
.... خادم كه چه بلایی به كشتی آورده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها