در حالی که فرنگی‌کاران امشب کار خود را در رقابت‌های جهانی آغاز می‌کنند و گفت‌وگوی با ما حمید سوریان ستاره شماره یک ورزش و کشتی ایران در صفحه 13 امرزو جام‌جم چاپ شده است، ساعاتی پیش از اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نیز گفت‌وگویی ترتیب دادیم.
کد خبر: ۸۳۳۱۶۳
خادم: ریسک کردیم، اما نتیجه می‌گیریم

خادم با اشاره به شرایط کشتی ایران در این رودیداد گفت: پروژه انتخابی تیم ملی با نتایجی که جوانان کسب کردند فرصت بزرگی برای کشتی کشور رقم زد که این جوانان سربرآورده و توانمندی خود را نشان دهند، هرچند ممکن است این مهم و جوانگرایی رخ داده هزینه‌هایی را هم به دنبال داشته باشد، اما به هر ترتیب آن را یک فرصت بزرگ برای کشتی ایران می‌دانیم.

قهرمان المیک آتلانتا مسابقات جهانی آمریکا را رویدادی سخت برای کشتی ایران دانست و گفت: این رقابت‌ها با توجه به این‌که گزینشی المپیک است و از طرف میزبان آن آمریکاست حساسیت را برای ما دوچندانی می‌کند چرا که شرایط پیرامونی رقابت‌ها و داوری قطعا ممکن است برای ما مشکلاتی پیش بیاورد؛ بنابراین کار فوق‌العاده سختی داریم.

خادم تصریح کرد: با وجود همه سختی و حساسیت این رقابت‌ها جوانان ما هم در تیم ملی کشتی فرنگی و هم در تیم ملی کشتی آزاد با توجه زحمت و مشقت شبانه روزی که در ماه‌های گذشته متحمل شده‌اند موفقیت در دسترس آنهاست. شخصا با توجه به جسارت و شهامت این جوانان امیدوارم بتوانیم نمایش چشم‌نوازی برای علاقه‌مندان کشتی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این پرسش که جوانگرایی در سال پیش از المپیک نگران‌کننده نیست، گفت: شاید در این مقطع و برای وضعیت فعلی عبارت خوشحالی و نگرانی منطقی نباشد. به نظر من فرصت بزرگی برای کشتی است هر چند ممکن است برای مدیریت فدراسیون ریسک تلقی شود اما این جوانان ویژ گی خاص دارند و دارای شرایط جسمی و روانی بسیار خوبی هستند که امیدوارم این میل و آمادگی بالای آنها ضعف‌های کم‌تجربگی‌شان را پوشش بدهد.

خادم با تاکید بر این‌که کسب سهمیه المپیک در این رویداد برای فدراسیون اولویت دارد، افزود: نمی‌توان گفت که چند سهمیه کسب می‌کنیم اما به هر ترتیب موضوع کسب سهمیه برای ما اولویت دارد و انتظار داریم قهرمانانمان در سطح و قواره کشتی ایران در این رقابت‌ها ظاهر شوند. دومین هدف ما در این رویداد این است که نفرات جوان و باتجربه ممکن است فراز و نشیب‌هایی در کسب نتیجه داشته باشند که این امر باعث خواهد شد روی این نفرات و همچنین نفرات دیگر برای حضور در المپیک تمرکز کنیم. سومین هدف ما کسب نتیجه‌ای درخور شان و جایگاه کشتی ایران است.

رئیس فدراسیون کشتی درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها گفت: در کشتی فرنگی گستردگی توزیع مدال‌ها میان کشورها زیاد است و هر پیروزی یا شکستی جایگاه کشورها را خیلی سریع جابه‌جا می‌کند. این موضوع هم یک فرصت و هم یک تهدید برای کشتی فرنگی ایران در جهت کسب نتایج به شمار می‌رود. تیم ملی کشتی فرنگی ما و کادرفنی آنهاست سعی و تلاش خود را برای آماده‌سازی و کسب بهترین نتیجه متقبل شده‌اند، امیدواریم هم آزادکاران و هم فرنگی‌کاران موفق ظاهر شوند.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها