جام جم ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی تحت شرایط کنونی ماموریتی ناممکن است که برای تحقق آن نیاز به تام کروز‌‌ها دارم.
کد خبر: ۸۳۲۵۶۷
راهیابی ایران به جام جهانی نیاز به «تام‌ کروز»ها‌ دارد!

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی با گاردین در مورد مسائلی نظیر وضعیت منچستریونایتد و تیم ملی ایران صحبت کرده است.

به گزارش فارس ، وی عنوان کرد: ساختار موفقیت‌های منچستریونایتد همواره بر اعتماد، شور و هیجان،‌ ثبات و ارزش‌های باشگاه بنا نهاده شده است. تصور می‌کنم تغییرات زیادی ایجاد شده که استمرار و قدمت باشگاه را درهم شکسته است.

او ادامه داد: هیچ‌ خطایی با استفاده از طراحی آینده برای تحکیم ساختار پایه‌ایی که قبلا توسط سرآلکس فرگوسن طراحی شده بود و مسیر صحیح را نشان می داد،‌ وجود نداشت. بله، درک می‌کنم که بعد از آلکس، پیچیدگی انتقال اجرای کار، وظیفه‌ایی آسان نبود. من بسیار حیرت می‌کنم و احترام برای لویی فان‌ خال و دیوید مویس قائلم. آنها مربیان بزرگی هستند که از کارشان حیرت می کنم. اما فکر می‌کنم بعد از رفتن سرآلکس،‌ مرتکب یکسری اشتباهات قابل نقد و سرنوشت‌سازی شدند.

به اعتقاد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در گذشته سال‌ها زیر نظر فرگوسن در اولدترافورد کار کرده،‌ دیوید مویس تصمیم گرفت که کادر فنی را تغییر دهد که همین خطاهایی را بوجود‌ آورد.

گاردین از قول مربی پرتغالی عنوان کرد: لزومی نداشت که تمام کادر فنی و چهره‌هایی مثل مایک فیلان بیرون گذاشته شوند. این‌ها چهر‌ه‌هایی بودند که در داخل باشگاه شناخته شده بودند. من با چهر‌ه‌هایی مثل بابی چارلتون و آلکس این درس بزرگ را گرفتم ک شما باید به چهر‌ه هایی خودتان اعتماد کنید. آن سالی که از رئال مادرید بازگشتم ، احتیاج داشتیم که در مورد آینده تیم تصمیم‌گیری کنیم. روی کین ،‌گیگز و اسکولزبزرگان تیم بودند و کلی بازیکن جوان مثل کریستیانو رونالدو،‌رونی و ویدیچ داشتیم. در آن حال هیچکسی در موقعیتی بهتر از چهر‌ه‌های خودی نبود که بگوید چکار کنیم. هیچکس بهتر از خودی‌ها نمی‌توانست تصمیم‌گیری‌های بهتری کند. در آن مقطع لازم بود که نقش بزرگان را ببینیم.

وی افزود: امسال امیدوارم و انتظار دارم منچستریونایتد در شرایطی باشد که نه فقط مدعی قهرمانی باشد، بلکه به شکلی بزرگ قهرمان شود. چون منچستریونایتد همیشه با سبک و فرم خاص خودش به قهرمانی تکیه زده است.باشگاهی مثل منچستر با آن امکانات مالی قوی‌اش ،باید فوری نتیجه بگیرد. ما می‌خواهیم بشاهد درخشش بازیکنان باشیم. بزرگانی مثل بست،‌اسکولز، گیگز،‌کین، فان نیستل‌روی الان کجا هستند؟ستاره‌های کنونی منچستر چه بازیکنانی هستند؟

کی روش همچنین عنوان کرد: در اینجا همیشه بحث پرورش بازیکنان خلاق مطرح بوده اما حالا وضعیت برعکس شده چون می بینیم یکسری بازیکن خوب، افت کرده‌‌اند و یکسری هم مثل فالکائو و دی‌ماریا نیمکت‌نشین می‌شوند. من وضعیت دی‌ماریا و یکسری دیگر را دیدم که چه وضعیتی یافتند. اینجا یکسری خریدهای اشتباه دیده می‌شود. در حالیکه شما برای خرید،‌ابتدا باید یکسری امور را آماده کنید و در کنار هم تصمیم‌گیری کنید. در حالیکه می‌بینید یکسری تصمیمات اشتباه گرفته می وشد در حالیکه شما نباید وقت خرید بازیکن،‌مرتکب اشتباه شوید.

وی در مورد احتمال حضور مجددش در انگلیس نیز عنوان کرد:این یک رویا است که به فوتبال انگلیس بازگردم.من انگلیس را ترک کردم و کارم را آنجا تمام نکردم. هرچند پیشنهاداتی از آنجا بود. پیشنهاداتی که من دغدغه‌های داشتم. به مربیان دیگر احترام می‌گذارم و آدمی نیستم که وقتی ماموریت و کاری دارد،‌ و حتی در اواسط آن کار و ماموریت هست،‌با دریافت پیشنهادی بگوید خداحافظ.، حالا من کار بهتری در جایی دیگر دارم. من اصلا نمی‌توانم چنین کارهایی بکنم. آخرین بار دو فرصت شغلی داشتم که به انگلیس برگردم. اما این‌ها مربوط به شش ماه قبل از جام جهانی بود و درست نبود که بخواهم دنبال آن فرصت‌ها باشم. بنابر این فکر می کنم وقتی کاری را شروع می‌کنید،‌ اگر آن را رها کنید و سراغ کار دیگری بروید، اعتبارتان را از دست می‌دهید و همینطور احترام تان را و آنچه را که به باشگاه جدیدتان می‌‌‌گویید چون ممکن است همین رفتار را با آنان بکنید.

گاردین در ادامه نوشته که کی‌روش از حضورش در تیم ملی ایران خرسند است. این نشریه از قول مربی پرتغالی 4 سال اخیر ایران عنوان کرد:برای من این خاتمه کار بود. من یکسری فرصت‌های کار در کشورهای دیگر داشتم. اما دو منبع تاثیرگذار مرا وادار و ترغیب به ماندن کردند. عامل اول بازیکنان بودند. آنها رفتار فوق‌العاده خوبی در قبال من داشتند. ملت و جمعیت ها از من خواستند که بمانم. مهم‌ترین عامل برای ماندنم مردم ایران بودند. رفتار هواداران به گونه‌ایی بود که سخت بود جواب منفی بدهم.

وی در مورد آینده تیم ملی و مساله راهیابی به جام جهانی 2018 نیز عنوان کرد: باید بیینیم اوضاع و احوال بهتر می‌شوند. هیچگاه امیدها را از دست نمی‌‌دهیم. اما اگر کارها مثل الان پیش برود، آنوقت کار برای تیم ایران سخت خواهد بود که موفق باشد. من حضور در جام جهانی 2018 را ماموریتی ناممکن اسم می‌گذارم. ما به تام کروز یا یک تیم از تام کروز‌ها نیاز داریم که به کمک آمده و کار را پیش ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها