مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ایران - گوام به یاد آن 19 گل تاریخی!

جام جم ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران فردا در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف تیم ملی فوتبال گوام می رود.
کد خبر: ۸۳۱۷۵۸
ایران -  گوام به یاد آن 19 گل تاریخی!

به گزارش جام جم ورزشی ، این دیدار فردا از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی آغاز می شود. گوام که برای ورود به ایران سختی های زیادی را متحمل شد اما به هر حال این تیم ضعیف آسیایی که یکی از مستعمرات آمریکا به شمار می رود آماده است تا مقابل شاگردان کی روش صف آرایی کند.

گوام یک شکست سنگین 19 بر صفر مقابل ایران را در تاریخ فوتبالش تجربه کرده است. شکستی که به گفته گری وایت سرمربی انگلیسی گوام باعث پیشرفت فوتبال این کشور شد و اکنون آنها در جدول گروه D بالاتر از ایران قرار دارند و صدرنشین گروه هستند. این صدرنشینی برای آنها تاریخی است به خصوص اینکه بالاتر از ایرانی قرار گرفته اند که زمانی از آنها 19 گل خوردند.

تیم ملی فوتبال گوام هم اکنون در رده 146 جهان است و در آسیا نیز رنکینگی بهتر از 21 ندارد. با این حال به نظر نمی آید آن نتیجه تاریخی 19 بر صفر بار دیگر تکرار شود.

شاید هیچ‌کس هم تصور نمی‌کرد ایران در مسابقه اول مقابل تیم ترکمنستان که در رده 149 رنکینگ فیفاست هم نتوانیم پیروز شویم اما این اتفاق رخ داد و تیم ملی مقابل ترکمنستان به مساوی قناعت کرد. بنابراین می‌توان به کی‌روش حق داد که به بازیکنانش نهیب بزند تا آنها حریف را دستکم نگیرند و دوباره مثل بازی با گوام غافلگیر نشویم.

گوام حریفی نیست که ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی پر از جمعیت شود اما قطعا حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه می‌تواند زمینه را برای پیروزی ایران مهیا‌تر کند. بخصوص اگر بدانیم که بزرگترین ورزشگاه فوتبال کشور گوام فقط گنجایش 5 هزار تماشاگر را دارد. البته تماشاگران از مسابقه ستارگان ایران و جهان استقبال نکردند و اکنون هم به نظر نمی آید تماشاگران زیادی به تماشای بازی شاگردان کی روش بیایند.

ایران اگر می‌خواهد به جام جهانی 2018 روسیه برود باید در این مسابقه سه امتیاز را بگیرد هرچند در صورت پیروزی هم صدرنشین نخواهیم شد و گوام با 2 بردی که از دو مسابقه قبل آورده و یک بازی بیشتر در صدر جدول باقی می‌ماند. با این حال ملی‌پوشان ایرانی باید روز پنجشنبه اولین برد خود را در راه صعود به جام جهانی به دست آورند.

روز پنج‌شنبه در دیگر دیدار این گروه تیم عمان میزبان تیم ترکمنستان است و اگر ما بتوانیم گوام را شکست بدهیم احتمال صدرنشینی تیم عمان در روز دوم مسابقات وجود دارد.

جدول گروه D:

1- گوام 6 امتیاز

2- عمان 3 امتیاز

3- ایران یک امتیاز

4- ترکمنستان یک امتیاز (از دو مسابقه)

5- هند بدون امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
sadra
-
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
عالی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها