جام جم ورزشی: لیگ‌های مختلف فوتبال قاره اروپا تا چند روز دیگر یکی پس از دیگری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۹۰۴
بمب‌های خبری فصل نقل و انتقالات

به گزارش جام جم ورزشی ، در این میان، باشگاه‌های مختلف اروپایی بار خود را بسته و برای فصل پیش رو آماده شده‌اند. مهلت نقل و انتقالات تابستانی حاوی اتفاقات ریز و درشتی بود. انتقال‌های بزرگی انجام شد و جدایی‌های پرسر‌و‌صدایی رقم خورد. البته در این میان هنوز تکلیف چند بازیکن روشن نشده است. آنها همچنان در آستانه جدایی از باشگاه‌هایشان قرار دارند، در حالی که احتمال هم می‌رود در باشگاه‌های خود ماندگار شوند.در میان تمام اتفاقاتی که در مهلت نقل و انتقالات افتاد، برخی نسبت به بقیه بیشتر جلب توجه کردند و بعضی عملی نشدند. به عنوان مثال بازیکنی که شایعات فراوانی درباره جدایی‌اش از باشگاه وجود داشت بالاخره در باشگاه خود ماندنی شد. آنچه در ادامه می‌آید رکوردداران پیش از آغاز لیگ‌های مختلف اروپایی هستند.

طولانی‌ترین مذاکره

انتقال دیوید دخیا، سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد به رئال‌مادرید به داستانی خسته‌کننده تبدیل شد. از چهار ماه پیش تاکنون مذاکره بر سر خرید این دروازه‌بان از سوی رئال‌مادرید آغاز شد و هنوز تمام نشده است. هر روز اخبار جدیدی در این باره می‌شنیدیم. یک روز خبر جدایی قطعی دخیا از جمع شیاطین سرخ به گوش می‌رسید و روز دیگر ماندن او در این باشگاه. در این میان منچستریونایتد هم برای این انتقال، یک شرط گذاشت؛ انتقال سرخیو راموس به منچستر در ازای بخشی از قرارداد دخیا. با تمام این کش و قوس‌ها این مذاکرات خسته‌کننده هنوز ادامه دارد. به نظر می‌آید دخیا یک فصل دیگر در منچستریونایتد ماندنی باشد. داستان انتقال او به رئال‌مادرید واقعا خسته‌کننده شده است.

پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس نیز بازیکن دیگری است که جدایی‌اش از این تیم به روندی تکراری و خسته‌کننده تبدیل شد. این بازیکن مدام در رادار باشگاه‌هایی نظیر رئال‌مادرید، آرسنال و بخصوص بارسلونا قرار دارد، اما با وجود ماه‌ها مذاکره هنوز جدا نشده است.

پیوستن به دو باشگاه

مارتینز، ستاره پرتغالی فصل‌های گذشته پورتو یکی از اتفاقات عجیب مهلت نقل و انتقالات تابستانی را رقم زد. او ابتدا با باشگاه میلان به توافق رسید و پس از آن که خبر این توافق خیلی زود در رسانه‌های ورزشی پیچید، مارتینز یکباره توافق خود را با این باشگاه میلانی نادیده گرفت و به اتلتیکو مادرید پیوست و قرارداد نهایی خود را با این باشگاه به امضا رساند. این کار ستاره پرتغالی باعث خشم سران باشگاه میلانی شد.

گران‌ترین بازیکن

ستاره 20 ساله تیم ملی فوتبال انگلیس، انتقال پرسر‌وصدایی به باشگاه منچسترسیتی داشت. استرلینگ که با وجود مخالفت هواداران تیم قبلی‌اش یعنی لیورپول تصمیم به جدایی گرفت با 49 میلیون پوند راهی منچسترسیتی شد. استرلینگ در همان مسابقه نخست خود موفق به گلزنی شد و تک‌گل تساوی بخش تیمش مقابل رم را در یک مسابقه دوستانه به ثمر رساند. او می‌خواهد ثابت کند ارزش آن 49 میلیون پوند را داشته است.

بی‌مشتری‌ترین بازیکن

ماریو بالوتلی؛ نامی که با انواع و اقسام حاشیه‌ها گره خورده است. او تابستان گذشته با 16 میلیون پوند از میلان به لیورپول پیوست. بالوتلی قرار بود در این باشگاه جانشین ستاره‌ای به نام لوئیس سوارز شود که راه بارسلونا را در پیش گرفته بود. اما بالوتلی فصلی کابوس‌وار را پشت سر گذاشت و یکی از بدترین خریدهای چند سال اخیر این باشگاه بود. این ایتالیایی که عادت به حاشیه‌سازی دارد در طول فصل گذشته فقط چهار مرتبه موفق به گلزنی شد. او دیگر جایی در لیورپول ندارد و منتظر است پیشنهاد خوبی دست او برسد. ابتدا بشیکتاش مشتری این بازیکن بود، اما پس از مدتی این تیم ترکیه‌ای از خرید بالوتلی منصرف شد. پیش از آن هم اینترمیلان از خرید او منصرف شده بود. گفته می‌شود سامپدوریا تنها مشتری اوست که البته با مبلغ کمی قصد خرید بالوتلی را دارد. بالوتلی به بدترین شکل ممکن تاوان حاشیه‌های خود را پس داد.

غیرمنتظره‌ترین اتفاق

حضور کاسیاس در پورتو اتفاقی بود که هیچ‌کس پیش‌بینی‌اش را نمی‌کرد. سنگربان افسانه‌ای رئال‌مادرید ـ که با این باشگاه به تمام افتخارات موجود در اروپا و اسپانیا دست یافت ـ بالاخره این تابستان از جمع کهکشانی‌ها جدا شد. چند ماه پیش وقتی خبر جدایی کاسیاس روز‌به‌روز به واقعیت تبدیل می‌شد بسیاری باشگاه آینده این سنگربان را آرسنال یا لیورپول می‌دانستند، چرا که این دو تیم مطرح انگلیسی برنامه‌هایی برای جذب کاسیاس داشتند. اما این احتمالات هیچ‌کدام به واقعیت تبدیل نشد. تیمی که به مقصد بعدی کاسیاس تبدیل شد پورتوی پرتغال بود. کاسیاس علاوه بر این انتخاب غیرمنتظره، یکی از غم‌انگیزترین خداحافظی‌ها را با باشگاه قبلی‌اش داشت.

از کاسیاس که بگذریم به آرتورو ویدال ستاره شیلیایی می‌رسیم، بازیکنی که گفته می‌شد با آرسنال توافق کرده است، اما در نهایت با بایرن‌مونیخ قرارداد امضا کرد.

ستاره سرگردان

زلاتان ابراهیموویچ، گلزن سوئدی پاری سن ژرمن فرانسه را می‌توان سرگردان‌ترین ستاره این فصل فوتبال اروپا قلمداد کرد. برای این مهاجم 34 ساله مقاصد احتمالی زیادی پیش‌بینی می‌شد. ابتدا این سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا بود که شایعات جدایی زلاتان از پاری‌سن‌ژرمن را به وجود آورد. رئیس و مالک باشگاه میلان در گفت‌وگویی اظهار کرد به هر شکل ممکن می‌خواهد زلاتان ابراهیموویچ را به میلان برگرداند. ابراهیموویچ که زمانی در میلان ستاره بود نسبت به این اظهار نظر واکنش خاصی نشان نداد، اما مشخص بود که بی‌میل نیست به تیم قبلی‌اش برگردد.

مدتی بعد عنوان شد جدایی این بازیکن از تیم پاریسی محرز شده و او راه لیگ حرفه‌ای آمریکا را در پیش خواهد گرفت. ابتدا لس آنجلس گالکسی و سپس نیویورک سیتی، مشتریان این بازیکن معرفی شدند، اما باز هم طولی نکشید تا یک احتمال قوی دیگر برای زلاتان عنوان شد؛ منچستریونایتد. زلاتان در 34 سالگی شاگرد لوئیس فن‌خال در منچستریونایتد می‌شود؟ این ستاره سرگردان یک پیشنهاد هم از بایرن‌مونیخ در دست دارد. کدام باشگاه می‌تواند بهترین مقصد برای مهاجم گلزن و استثنایی باشد؟

بلاتکلیفی ستاره ترک

آردا توران سه هفته پیش از اتلتیکومادرید به بارسلونا پیوست، آن هم در حالی که هنوز تکلیف ریاست باشگاه بارسلونا معلوم نشده بود. احتمال می‌رفت در صورت انتخاب رئیس جدید، قرارداد این بازیکن ترکیه‌ای فسخ شود؛ اتفاقی که نیفتاد اما با وجود انتخاب بارتومئو به عنوان رئیس باشگاه یک نوع بلاتکلیفی برای توران وجود دارد. توران تا پایان سال 2015 به دلیل محرومیت بارسلونا از خرید بازیکن جدید حق بازی کردن برای تیم جدیدش را ندارد که این موضوع همچنان وی را در خطر فسخ قرار داده است.

هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها