جام جم ورزشی: برای مدیر یک باشگاه هیچ چیز بدتر از این نیست که چند میلیون پوند صرف خرید یک بازیکن کند اما آن بازیکن کمترین میزان بازدهی را هم برای باشگاه نداشته باشد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۲
بدترین ستاره های گران قیمت فوتبال +[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، در سال های اخیر بازیکنانی بوده اند که با سر و صدای بسیار زیاد و البته مبالغ بسیار کلانی از یک باشگاه راهی باشگاه دیگری شده اند. اما بر خلاف انتظار آنها نه تنها در حد و اندازه های یک ستاره گران قیمت ظاهر نشدند بلکه یک شکست بزرگ برای باشگاه هایشان به شمار می رفته اند. آنخل دی ماریا که تابستان سال گذشته با 59.7میلیون پوند از رئال مادرید به منچستریونایتد پیوست آخرین ستاره شکست خورده فوتبال دنیاست. به گزارش دیلی میل، با دیگر ستاره های بد اما گران قیمت فوتبال در سال های اخیر آشنا می شویم.

1- کاکا ( از میلان به رئال مادرید در سال 2009 با 56 میلیون پوند)

کاکا یکی از بدترین خریدهای تاریخ فوتبال است. رئال با خرید این بازیکن تقریبا تمام پولش را باخت. او بعد از دوره ناموفقیت آمیز خود در رئال با انتقالی آزاد به میلان برگشت.

2- فرناندو تورس(از لیورپول به چلسی در سال 2011 با 50 میلیون پوند)

چلسی با خرید این بازیکن 50 میلیون پوند ضرر کرد. او تابستان سال گذشته با انتقالی آزاد راهی میلان شد. تورس یک گل نزن تمام عیار بود.

3- آندری شوچنکو( از میلان به چلسی در سال 2006 با 30.8 میلیون پوند)

چلسی بابت خرید این بازیکن 30.8 میلیون پوند را به جوی آب ریخت. او پس از به جای گذاشتن یک کارنامه بسیار ضعیف در چلسی به عنوان بازیکن آزاد به میلان برگشت.

4- اندی کارول( از نیوکاسل به لیورپول در سال 2011 با 19.5 میلیون پوند)

لیورپول با خرید کارول 19.5 میلیون پوند ضرر کرد. او که در لیورپول بسیار بد ظاهر می شد و بار فنی چندانی نداشت با 15.5 میلیون پوند به وست هام فروخته شد تا یک ضرر بزرگ برای لیورپول باشد.

5- آنخل دی ماریا (از رئال مادرید به منچستریونایتد در سال 2014 با 59.7 میلیون پوند)

منچستر اخیرا او را با 44.4 میلیون پوند به پاری سن ژرمن فروخته این در حالی است که تابستان سال گذشته با 59.7 میلیون پوند او را خرید و این یعنی 15.5 میلیون پوند ضرر. دی ماریا برای یونایتد به هیچ عنوان بازیکن خوبی نبود.

6- روبینیو ( از رئال مادرید به منچسترسیتی در سال 2008 با 17.5 میلیون پوند)

این برزیلی با 15 میلیون پوند به میلان فروخته شد تا ضرری 17 میلیون پوندی روی دست تیم خود گذاشته باشد. روبینیو آن ستاره ای نبود که منچسترسیتی فکرش را می کرد.

7- امانوئل آدبایور ( از آرسنال به منچسترسیتی در سال 2009 با 25 میلیون پوند)

منچسترسیتی هنوز هم بابت خرید این بازیکن پشیمان است چرا که آدبایور برای آنها ضرری 20 میلیون پوندی به همراه داشت. او که در منچسترسیتی حتی یک بازیکن درجه دو هم نبود با پنج میلیون پوند به تاتنهام فروخته شد.

8- خوان سباستین ورون( از لاتزیو به منچستریونایتد در سال 2001 با 28 میلیون پوند)

یکی از گران ترین بازیکنان تاریخ باشگاه منچستریونایتد تنها عایدی که برای باشگاهش داشت یک ضرر 13 میلیون پوندی بود چرا که آنقدر برای شیاطین سرخ بد بازی کرد که آنها مجبور شدند وی را با 15 میلیون پوند به چلسی بفروشند.

9- کارلوس توس (از منچستریونایتد به منچسترسیتی در سال 2009 با 25.5 میلیون پوند)

توس که با قراردادی نجومی به منچسترسیتی رفته بود که این تیم مجبور شد او را با ضرری 13.5 میلیون پوندی و با 12 میلیون پوند به یوونتوس بفروشد.

10- دیمیتار برباتوف ( از تاتنهام به منچستریونایتد در سال 2008 با 30.75 میلیون پوند)

این یکی از همه بدتر است؛ 25.7 میلیون پوند ضرر. یکی دیگر از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه منچستریونایتد آنقدر ضعیف بود که در نهایت با پنج میلیون پوند به فولام فروخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها