جام جم ورزشی: رقابت بین دونده‌های 100 متر ایران خیلی نزدیک شده است. در یک سو رضا قاسمی، دونده برنزی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که تا قبل از پیکارهای کازانف لقب سریع‌ترین مرد ایران را به خودش اختصاص داده بود قرار دارد و در طرف دیگر حسن تفتیان که با رکورد خوبش در قزاقستان، توانست دوباره سریع‌ترین مرد ایران لقب بگیرد.
کد خبر: ۸۲۲۴۳۷
تفتیان: دوباره سریع ترین مرد ایران شدم

به گزارش جام جم ورزشی ، حسن تفتیان موفقیت در دوهای سرعت با وجود سرمایه‌گذاری کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن، کره‌جنوبی، چین، تایلند و حتی مالزی، همین طور تحرک عرب‌ها مانند قطر، عربستان و بحرین در این دوها را کار بزرگی قلمداد می‌کند.

او می‌گوید: باید از دو و میدانی حمایت لازم به صورت گسترده‌ای انجام شود. ما منابع انسانی و استعدادهای خدادادی بسیاری داریم که در نقاط مختلف ایران با ظرفیت‌های مناسب ناشناخته مانده‌اند که بی‌شک با سرمایه‌گذاری روی این منابع می‌توانیم موفقیت‌های پایداری در دو‌و‌میدانی آسیا داشته باشیم.

تفتیان که 100 متر را 10‌/‌10 ثانیه دویده است، درباره رقابت‌های کازانف می‌گوید: رقابت‌های خوبی بود و خوشبختانه پیست کازانف از نظر، آب و هوا، نوع پیست و... تمامی شرایط را برای ثبت یک رکورد خوب داشت. من هم توانستم با جابه‌جایی رکورد ملی، ورودی المپیک ریو را از آن خود کنم.

تفتیان در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از این به دونده‌های سرعت برای نتیجه‌گیری چندان بهاد داده نشده است، می‌گوید: در گذشته این باور وجود نداشت که دوومیدانی ایران می‌تواند در دوهای سرعت نیز در آسیا مدال بگیرد؛ اما ما ثابت کرده‌ایم ظرفیت‌های این مواد در ایران بالاست و سعی‌مان این است از این به بعد در آسیا مدال بگیریم. این نتیجه حاصل چند سال کار سخت در دوهای سرعت است و برای رسیدن به آن خیلی زحمت کشیده‌ایم. برای تداوم این پیروزی‌ها باید از ورزشکاران این ماده حمایت شود.

تفتیان ورزشکاران ایرانی را از سالم‌ترین ورزشکاران رقابت‌های کازانف معرفی می‌کند و درباره آزمایش دوپینگ بعد از ثبت رکوردش می‌گوید: در کازانف تست دوپینگ هم از ما گرفته شد. قزاق‌ها آزمایشگاه مدرنی دارند که این نقطه عطف مسابقات بود و جای شبهه‌ای برای کسی باقی نگذاشت. با این کار تمامی استانداردهای ورود به المپیک رعایت شد.

رکورددار دوی 100 متر که این روزها برای رقابت‌های جهانی در چین آماده می‌شود، درباره رقابت خود با رضا قاسمی می‌گوید: ما دو دوست خوب هستیم و رقابت‌مان تاثیر مثبتی در نتیجه‌هایمان گذاشته است. شاید رقابت‌مان در همان ده ثانیه باشد. این که توانستم دوباره سریع‌ترین مرد ایران باشم، خوشحالم . این رکورد، نصف روز در دستان رضا قاسمی بود. اما دوباره در فینال، رکورد را در دست گرفتم تا همچنان پر سرعت‌ترین مرد ایران باشم. پس از بازگشت از کازانف و پشت سر گذاشتن مرحله ریکاوری قطعا همین روند را برای تمرینات تا مسابقه‌های جهانی ادامه می‌دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها