مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

پر عقاب ریخت! +تصاویر

تیم ملی دوومیدانی در شرایطی با 11‌ملی پوش در رقابت‌های جام کازانف قزاقستان شرکت می‌کند که مسئولان و مربیان امیدوارند از این تعداد 2 تا 3 نفر مدال خوش رنگ بگیرند. این مسابقه‌ها یکی از بهترین شانس‌های ایران برای گرفتن سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است و ورزشکاران ایرانی در مهم‌ترین رشته المپیکی، بخت خود را آزمایش می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۸۴۰۱
شانس المپیکی شدن دوومیدانی در کازانف

بر اساس تصمیم فدراسیون دوومیدانی، در بخش مردان وحید صدیق در پرش سه‌گام، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، حسن تفتیان در دوی 100 متر، رضا قاسمی (در 100 متر هم رقابت خواهد داشت) و محمدحسین ابارقی در دوی 200 متر، سجاد هاشمی و مهدی زمانی در دوی 400 متر و خلیل ناصری و احمد فرود در دوهای نیمه استقامت نمایندگان کشورمان هستند. در بخش زنان، لیلا رجبی دارنده نخستین مدال تاریخ ایران در بازی‌های آسیایی (بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره ـ مدال نقره) در پرتاب وزنه و الناز کمپانی رکورددار ملی دوی 100 متر با مانع در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

لیلا رجبی که پیش از این به دلیل مصدومیت در رقابت‌های قهرمانی و جایزه بزرگ آسیا شرکت نکرده بود، در حال حاضر کازانف را بهترین فرصت برای کسب ورودی المپیک 2016 می‌داند. برای او که پرتاب 18 متر و 18 سانتی‌متر را در کارنامه دارد، کسب ورودی المپیک (80/17) دور از دسترس نیست. رجبی‌که پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا مصدوم شده بود در جایزه بزرگ هم شرکت نکرد تا روانه جام کازانف شود.کیوان قنبرزاده در آخرین رقابت خود در جایزه بزرگ آسیا موفق به تکرار رکورد ملی (رکورد خودش ـ 26/2) شد و با ورودی المپیک فقط سه سانتی‌متر فاصله دارد که این میدان فرصت خوبی است تا او نیز توانایی‌های خود را برای گرفتن سهمیه به نمایش بگذارد.

پیش‌بینی رکوردزنی‌ها شده است

رقابت‌های جام کازانف قزاقستان روزهای سوم و چهارم مرداد برگزار می‌شود که عده‌ای این رقابت‌ها را خوب و دسته‌ای دیگر در دوومیدانی آن را در سطحی عادی توصیف می‌کنند. برای یک عده رقابت‌های دوومیدانی در فضای سرپوشیده کازانف فرصتی است تا ورزشکاران، رکوردهای خود را بدون تاثیرات جوی ثبت کنند، اما برخی معتقدند چرا دوومیدانی ایران فقط باید در رقابت‌هایی مانند کازانف شرکت کند؟

احسان مهاجر شجاعی دبیر فدراسیون دوومیدانی که خود از قهرمانان سابق دوومیدانی است و سال‌‌81 در رقابت‌های کازانف، رکورد ایران را جابه جا کرد، درباره این رقابت‌ها‌ می‌گوید: جام کازانف به لحاظ کارهای اداری مانند تهیه روادید و فنی که تیم‌های خوبی در آن شرکت می‌کنند، جزو رقابت‌های نسبتا خوب برای ورزشکاران ایرانی است. ورزشکاران قزاق به عنوان میزبان این رقابت‌ها سطح قابل قبولی به پیکارها می‌دهند و کشورهای همجوار آنها نیز‌ از ورزشکاران مطرحی استفاده می‌کنند. این رقابت‌ها در پرش‌ها و دوهای سرعت با حضور قزاق‌ها سطح بالایی دارد.

احسان مهاجر شجاعی پیش‌بینی رکوردزنی تعدادی از ملی‌پوشان را کرده از این‌رو می‌گوید با همتای قزاق خود ‌هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. مهاجر شجاعی ادامه می‌دهد: با دبیر فدراسیون دوومیدانی قزاقستان هماهنگ کرده‌ایم چند مورد در ثبت رکورد را در جام کازانف مدنظر داشته باشند. ما حتی مخارج این کارها را تامین کرده‌ایم. اصولا برای ثبت رکورد چند کار لازم است؛ نخست این‌که تعداد شرکت‌کنندگان در هر ماده سه‌نفر یا بیشتر باشند. سرعت باد در نظر گرفته شود، دستگاه الکترونیکی ثبت رکورد وجود داشته باشد و در نهایت از قهرمانان تست دوپینگ بگیرند. تمام‌ این موارد در جام کازانف پیش‌بینی شده است.

دبیر فدراسیون دوومیدانی قبول دارد ملی‌پوشان را باید به پیکارهای جهانی فرستاد به همین منظور می‌گوید: در پی برنامه‌ریزی برای حضور دوندگان ایرانی در تورنمنت‌های بین‌المللی هستیم. دوومیدانی برای پیشرفت به ابزار و امکانات زیادی نیاز دارد، اما حضور در رقابت‌های بین‌المللی در بلندمدت به سود این ورزش است.

قاسمی در پی سهمیه است

یکی از ورزشکارانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال گرفت و اینک به جام کازانف امیدوار است، رضا قاسمی سریع‌ترین دونده ایران است. او رقابت‌های قزاقستان را خوب و ایده‌آل ارزیابی می‌کند در حالی که خودش تجربه دو دوره حضور در این مسابقات را در کارنامه دارد.

قاسمی می‌گوید: پیش از این رکورد مواد 100 و 200 متر را در همین مسابقه‌ها شکستم و در دور نخست حضورم نیز موفق به کسب حدنصاب ورودی المپیک شدم.

قاسمی بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا، در رقابت‌های جایزه بزرگ شرکت نکرد تا خود را برای جام کازانف آماده کند.

ملی پوش اصفهانی دوومیدانی این بار نیز در هر دو ماده 100 متر و ‌200‌متر شرکت می‌کند. قاسمی می‌گوید: کسب ورودی در 100 متر برایم راحت‌تراست، اما قطعا در هر دو ماده مدال می‌گیرم. کازانف، هم از نظر شرایط پیست و هم از نظر آب و هوا مساعد بوده و یکی از بهترین فرصت‌ها برای رسیدن به ورودی المپیک ریو 2016 بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها