جام جم ورزشی: نسل دروازه بان های فوتبال اروپا کم کم در حال تغییر است.
کد خبر: ۸۱۳۹۴۳
ستاره هایی برای دروازه +[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، برخی از باتجربه ها کم کم به پایان خط می رسند، البته شاید فوتبالشان به این زودی تمام نشود اما برای ادامه فوتبال خود دو چالش در پیش رو خواهند داشت؛ تبعید به نیمکت و یا جدایی از تیم کنونی خود و پیوستن به تیم دیگر. روال ثابت برخی از دروازه بان های مطرح اروپا در سال های گذشته اکنون در حال تغییر است. در ادامه این مطلب شرایط کنونی برخی از سنگربان های مطرح فوتبال قاره سبز را بررسی می کنیم:

دیوید دخیا

دخیا چندی پیش از سوی سایت بین المللی گل به عنوان برترین سنگربان اروپا در تیم منتخب فصل کل لیگ های معتبر کشورهای اروپایی قرار گرفت. او در این فصل از رقابت های لیگ برتر بارها با سیوهای شگفت انگیز خود مانع از گل خوردن تیمش شد و اصلا می توان به جرات گفت که یونایتد صعود خود به لیگ قهرمانان اروپا را تا حد زیادی مرهون این دروازه بان اسپانیایی است. اما دخیا با منچستر به آخر خط رسیده است. او را از فصل آینده با پیراهن رئال مادرید می بینیم. دخیا صریحا اعلام کرد که برای فصل آینده می خواهد به تیم سلطنتی مادرید برود.

جیان لوئیجی بوفون

بوفون هنوز هم دروازه بان شماره یک ایتالیایی ها و برترین دروازه بان سری آ ایتالیا است. او در این فصل عملکرد همچنان به روند خیره کننده خود ادامه داد و علاوه بر کسب چهارمین قهرمانی در کالچو به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید. او افسوس این را می خورد که باز هم نتوانست بر جام قهرمانی لیگ قهرمانان بوسه بزند. بوفون پس از مسابقه فینال اظهار داشت می خواهد تا 40 سالگی برای یووه بازی کند. موقعیت کنونی او در تیم تورینی تغییر ناپذیر به نظر می رسد و مشخص است که هیچ دروازه بانی در تیم قهرمان ایتالیا توان رقابت با او را ندارد.

پتر چک

دوره این دروازه بان اهل چک در چلسی به سر آمده است. او در فصل اخیر تنها شش مرتبه برای چلسی به میدان رفت و به غیر از آن درتمام فصل ذخیره دروازه بان تازه وارد و جوانی به نام تیبوت کورتوآی بلژیکی شده بود. بعید به نظر می رسد چک بتواند جایگاه گذشته خود را از همتای بلژیکی اش پس بگیرد. با این حال او یکی از اسطوره های چلسی به شمار می رود و نزد هواداران، مربیان و بازیکنان احترام بسیار زیادی دارد. هر لحظه ممکن است خبر جدیدی درباره چک به گوش برسد. دیروز خبر از حضور او در آرسنال به گوش رسید، امروز شنیده می شود که جانشین احتمالی دخیا در منچستریونایتد خواهد بود و شاید فردا خبر از حضور او در لیورپول بشنویم. البته بر اساس آخرین اخبار او با آرسنال توافق کرده است. مدیربرنامه های چک اعلام کرده او تمایلی به بازی کردن خارج از لیگ برتر انگلیس ندارد اما روی حرف او زیاد نباید حساب کنیم چرا که حتی خبر از حضور چک در تیم های ایتالیایی همچون میلان هم شنیده می شود. احتمال اندکی وجود دارد که چک در چلسی ماندنی شود ولی در اینصورت باز هم باید ذخیره کورتوآ باشد.

تیبوت کورتوآ

کورتوآ در فصل اخیر به خوبی درون دروازه چلسی درخشید و جام قهرمانی را به همراه هم تیمی هایش در آغوش کشید. دو فصل است که فوتبال او با کسب قهرمانی ها و موفقیت های بزرگ همراه شده است. او فصل گذشته با اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا و نایب قهرمان اروپا شد و پس از پیوستن به چلسی در همین فصل نخست خود قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت. کورتوآ با عملکرد فصل اخیرخود تا مدت ها دروازه چلسی را به نام خود زده و به نظر نمی رسد دروازه بان دیگری بتواند جای او را بگیرد.

کلودیو براوو

سنگربان شیلیایی بارسلونا یعنی کلودیو براوو در نخستین فصل حضور خود در این تیم کاتالانی موفق شد یک سه گانه تاریخی را تجربه کند؛ قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا. او به خوبی جای ویکتور والدس را که فصل گذشته از بارسلونا جدا شد را پر کرد و اجازه نداد مشکلی بابت جدایی والدس ایجاد شود. براوو اما در لیگ قهرمانان اروپا نیمکت نشین بود و این نشان می دهد برای به دست آوردن جایگاه ثابت در ترکیب آبی انارها هنوز باید تلاش کند.

ایکر کاسیاس

واضح است که دوران طلایی کاسیاس در رئال مادرید به سر آمده است. نوسانات او در دروازه رئال از فصل گذشته به این فصل هم کشیده شد. کاسیاس این اسطوره رئال مادرید در این فصل حتی عملکرد بدتری داشت و بارها از سوی هواداران هو شد. با وجود عملکرد ضعیف، او میخواهد همچنان به کار خود در رئال مادرید ادامه بدهد و بارها نیز بر روی این مساله تاکید کرده است. کاسیاس در گفت و گوهای مختلف اظهار داشته که تا سال 2017 به حضور خود در رئال ادامه می دهد. گویا کاسیاس از اینکه در رئال نیمکت نشین باشد ابایی ندارد. او در صورت ادامه حضور در رئال قطعا زیر سایه کیلور ناواس خواهد بود. در حالی که کاسیاس به ماندن در رئال فکر می کند تیم هایی مانند بشیکتاش دست از سر او برنمی دارند. شاید این پیشنهادات وسوسه کننده روی تصمیمات وی تاثیر بگذارد.

مارک آندره تراشتگن

تراشتگن از سوی سایت بین المللی گل به عنوان برترین سنگربان این فصل لیگ قهرمانان اروپا معرفی شد این در حالی است که وی در لالیگا فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد و ذخیره کلودیو براوو بود. تراشتگن با شش کلین شیتی که در لیگ قهرمانان ثبت کرد نشان داد دیگر نمی خواهد ذخیره نشین باشد. دروازه بان سابق مونشن گلادباخ آلمان هیچ برنامه ای برای جدایی از تیم ندارد و می خواهد با کنار زدن براوو به سنگربان شماره یک بارسا تبدیل شود هر چند کار بسیار مشکلی در پیش رو دارد.

مانوئل نویر

نه، این همان مانوئل نویر درخشان همیشگی نبود. نویر البته در بوندسلیگا عملکرد بسار خوبی از خود بر جای گذاشت اما در مجموع فروغ گذشته را نداشت. او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تلاش خود را کرد تا تیمش را به فینال برساند اما مغلوب لیونل مسی و هم تیمی هایش شد. اما با این وجود قرار نیست جایگاه نویر در تیم با خطر مواجه شود. برترین دروازه بان جهان در سال گذشته هنوز هم یکی از برترین دروازه بانان جهان و حتی آمدن آماده ترین دروازه بان ها به بایرن مونیخ هم نمی تواند موقعیت کنونی او را تحت شعاع قرار دهد.

جو هارت

سنگربان تیم ملی فوتبال انگلیس درون دروازه منچسترسیتی غیر قابل تغییر به نظر می رسد حتی اگر نسبت به فصل گذشته درخشش کمتری داشته باشد. هارت از آن دست از دروازه بان هایی است که هیچ احتمالی برای خروج وی از باشگاه کنونی اش وجود ندارد این در حالی است که عملکرد وی در فصل گذشته به شدت مورد انتقاد پلگرینی قرار داشت. در این فصل اما از آن انتقادها خبری نبود و هارت همچنان دروازه بان شماره یک تیم ملی و منچسترسیتی است.

منبع: تاک اسپورت /مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها