حاضرم با هزینه شخصی از او فیلم آموزشی بسازم

اینانلو: «معروف»‌ شگفت‌انگیز است

چندی پیش یکی از خبرنگاران والیبال از محمد اینانلو ایراد گرفته بود که چرا از کواچ، سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کند که این قضیه بازتاب و واکنش‌های متفاوتی در پی داشت. برخی معتقدند در روزهایی که تیم ملی می‌باخت باید نقد می‌شد و این وظیفه شخصیت‌های رسانه‌ای است؛ اما اکنون که تیم ملی به راه خودباوری می‌رود، نظر نخستین مفسر و گزارشگر تلویزیونی والیبال ایران درباره تیم ملی چیست؟
کد خبر: ۸۱۳۰۷۱
اینانلو: «معروف»‌ شگفت‌انگیز است
گفت‌وگوی ما با محمد اینانلو را می‌خوانید که هر چند در این سال‌ها بیشتر به شکار و طبیعت می‌پردازد تا گزارشگری و کارشناسی والیبال، اما در صحبت‌هایش نشان می‌دهد از عرصه توپ و تور فاصله ندارد.

آقای اینانلو! ماجرای آن انتقاد از شما چه بود؟

‌ شکست با بازی‌های بد در مرحله رفت و کمی دورتر از آن باخت در دیدارهای پایانی لیگ جهانی پارسال، مرا بر آن داشت تا بنویسم کواچ، مربی خوبی نیست و بازیکنان ما یک سر و گردن از وی بلندترند. این نوشته به مذاق عده‌ای خوش نیامد و مرا درنوشته‌ای مورد لطف قرار دادند؛ اما دیدیم کواچ در همان نشریه گفته بود گاهی یادم می‌رود تایم بگیرم.

با توجه به بردهای ایران هنوز منتقد کواچ هستید؟

منتقد به معنای مخالف نیست و نظر خود را درباره هر پدیده‌ای دارد. اکنون باید از کواچ حمایت کنیم. من خودم تجربه بازی دارم و می‌دانم بازیکنانی که مربی شده‌اند غرق در بازی می‌شوند. ژست ایستادن کواچ بد است و از نظر پزشکی باعث ایجاد آدرنالین وی می‌شود که قدرت تفکر بموقع را از او می‌گیرد.

شما به عنوان یک گزارشگر قدیمی والیبال، درباره گزارشگران این روزهای والیبال چه نظری دارید؟

جواد محتشمیان و کیومرث کرده در تلویزیون و علی شاکری در رادیو خوب گزارش می‌کنند، اما در مجموع جایگاه رسانه‌های ما پایین آمده است و برخی خبرنگاران حرفه خودشان را پایین آورده‌ و تا حد یک بوقچی تنزل یافته‌اند. وظیفه روزنامه‌نگار یا مفسر، تحلیل رخدادهاست نه مجیز گفتن این و آن.

می‌توانید تعریفی از تیم ملی کنونی داشته باشید؟

ایران یک تیم شگفت‌انگیز است. من امیر غفور را خیلی دوست دارم، اما تنوع ضربات شهرام محمودی خیلی بیشتر از غفور است. میرزاجانپور باید حمایت شود. او می‌تواند مانند کارلوس، بازیکن سابق تیم ملی کوبا باشد که ترس برایش معنایی ندارد. پارسال که کواچ از میلاد عبادی‌پور زیاد بازی می‌گرفت ناراحت بودم، اما اینک حرف پارسالم را پس می‌گیرم. عادل غلامی نرمال بازی می‌کند و سید موسوی باید شارژ روحی شود. او یک مدافع درجه یک است. سعید معروف استثنایی است و بر خلاف تمام پاسورهای دنیا که از شش هفت انگشت خود برای پاس دادن استفاده می‌کنند بیشتر اوقات از 10 انگشت خود بهره می‌برد. او از تمام پاسورهای بزرگ و افسانه‌ای که من از نزدیک دیده‌ام، بهتر و بزرگ‌تر است. یک مدیر واقعی که از هوش بالایی برخوردار است و من حاضرم با هزینه شخصی خودم یک فیلم آموزشی از معروف تهیه کنم و در اختیار والیبال دنیا قرار بدهم.

جــام‌جـــم

جمشید حمیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
۰
۰
ای ول اقای اینانلو حرف حق گفتی.واقعا تمام بچه های والیبال فوق العاده اند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها