تلاش‌ها از کاهش دستمزد فوتبالیست‌ها در فصل آینده حکایت دارد

اقتصاد مقاومتی، نیاز امروز فوتبال ایران

یکی از معیارهایی که در مورد یک لیگ فوتبال می‌تواند مد نظر قرار بگیرد، میزان استقبال تماشاگران از آن لیگ است؛ معیاری که متاسفانه در فوتبال ایران نمی‌تواند خیلی هم به آن مثبت نگاه کرد.
کد خبر: ۸۰۸۴۳۲
فصل آشتی با تماشاگران

به‌طور سنتی تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی تیم‌هایی است که در فوتبال ایران آمار میزان تماشاگر در ایران را بالا می‌برند، اما متاسفانه در این فصل روزهای بی‌شماری را شاهد بودیم که حتی تماشاگران این سه تیم هم به اندازه‌ای بود که اگر کسی وقت و حوصله داشت، می‌توانست نفرات حاضر در ورزشگاه را بشمارد. البته روزهای انگشت‌شماری بود که این تیم‌ها از تماشاگران پرشمار بهره بردند، اما این روزها خیلی زیاد نبود و مخصوصا زمانی رخ می‌داد که بازی مجانی می‌شد.

چرا تماشاگران از فوتبال ایران استقبال نمی‌کنند؟ این نکته‌ای است که لیگ ایران در این روزها باید از خودش به طور جدی بپرسد. برای این موضوع چند دلیل مختلف ذکر کرده‌اند، عده‌ای از تغییر ذائقه در جامعه می‌گویند و اعتقاد دارند در فوتبال، رقیبان بسیار جدی از پر کردن اوقات فراغت صحبت می‌کنند. برخی دیگر از بالا رفتن قیمت بلیت‌های ورزشگاه به‌عنوان عاملی برای استقبال نکردن از مسابقات لیگ یاد می‌کنند. برخی دیگر از امکانات ضعیف سخت‌افزاری ورزشگاه می‌گویند، به گونه‌ای که علاقه‌مندان به فوتبال ترجیح می‌دهند درخانه نشسته و در فراغ بال بازی ها را از تلویزیون تماشا کنند تا این‌که به ورزشگاه بروند و در محیطی نه‌چندان مهیا بازی را تماشا کنند و... همه این موارد می‌تواند موثر باشد و به‌طور حتم در کم بودن استقبال از فوتبال و خالی‌بودن سکوهای ورزشگاه‌ها سهمی دارد؛ اما دلیل هر چه باشد، لیگ پانزدهم باید به هر طریق ممکن، آشتی با تماشاگران را در دستور کار خود قرار دهد. این تماشاگران هستند که به هیجان لیگ کمک می‌کنند و باید محیطی را فراهم کرد تا سکوها پر شود. بسته‌های تشویقی و بهبود فضای ورزشگاه‌ها می‌تواند به بیشتر شدن تعداد تماشاگران کمک کند اما از همه مهم‌تر باید سطح کیفی لیگ را به‌گونه‌ای بالا برد که بتواند تماشاگران را ترغیب کند برای بازی‌های لیگ به ورزشگاه بروند. فوتبال ایران برای رسیدن به سطح استانداردی از حضور تماشاگران باید روی علاقه‌مندی‌ها سرمایه‌گذاری کند و برای این مساله باید باور داشته باشد فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها